AutoRai
23-8-2002
DaimlerChrysler opent Maybach Center of Excellence
Amper tien maanden nadat de eerste steen is gelegd, heeft DaimlerChrysler onlangs het nieuwe Maybach Center of Excellence geopend bij de productielocatie in Sindelfingen. Met de nieuwbouw is een investering gemoeid van circa tien miljoen euro.
Exclusieve klantenservice in Sindelfingen
Totale investering: circa 10 miljoen euro
Stijlvolle architectuur, exclusieve inrichting
Het bestaande Mercedes-Benz Kundencenter wordt met het Maybach Center
of Exellence ruim 2.200 vierkante meter vloeroppervlak uitgebreid. Het
nieuwe complex biedt onder meer plaats aan het nieuwe Maybach-atelier,
dat de voorwaarden schept voor een uitstekende en zeer individuele
klantenservice. Het Center of Excellence van Maybach fungeert
tegelijkertijd als hoofdkantoor voor de internationale
Maybach-organisatie, die vooralsnog een netwerk van 25 Maybach Centers
in Europa, Azië en Amerika omvat.
Met zijn stijlvolle architectuur en exclusieve inrichting met de
modernste communicatiemiddelen vormt het Maybach-atelier een
afspiegeling van de fascinerende wereld van dit luxemerk. Hiervan
kunnen klanten, die niet in de gelegenheid zijn om zelf langs te
komen, ook genieten.
Met behulp van videoconferencing kan de koper vanuit een Maybach
Center informatie over de aanschaf en uitrusting van zijn luxe
limousine inwinnen bij het Center of Excellence. Deze wereldwijd
unieke service onderstreept hoe consequent de fabrikant zijn
dienstverleningsfilosofie in praktijk brengt.
Uitgebreide en individuele klantenservice
Klanten die bij het Center of Excellence informatie inwinnen en hun
limousine in het Maybach-atelier naar eigen voorkeuren willen laten
configureren, worden daar door hun persoonlijk adviseur, de Personal
Liaison Manager (PLM), ontvangen en bijgestaan. De zorgvuldig gekozen
ambiance van het nieuwe centrum staat garant voor een aangename
gespreksomgeving. In de afdelingen voor presentatie en advies en voor
communicatie en catering worden kenmerken als exclusiviteit, luxe en
hightech op passende wijze gepresenteerd.
Voertuigen voor demonstratiedoeleinden en proefritten
De klant kan vervolgens kennismaken met de luxe toplimousines aan de
hand van demo-modellen die in diverse uitvoeringen worden getoond,
zoals ook in de meeste Maybach Centers het geval is. In het
Maybach-atelier in Sindelfingen staan te allen tijde vier nieuwe
Maybach-modellen klaar. Op draaiplateaus worden een Maybach 62 en een
Maybach 57 gepresenteerd, terwijl de overige twee exemplaren, eveneens
een Maybach 62 en een Maybach 57, ter beschikking staan voor het maken
van een proefrit.
Met behulp van tentoongestelde, originele voorbeelden, variërend van
kleur- en materiaalmonsters tot uitrustingsdetails en technische
componenten, kan de klant daarnaast authentieke indrukken opdoen en
tot in detail ervaren wat een Maybach tot zon bijzondere limousine
maakt.
De tentoongestelde hout- en leersoorten en andere rijke
uitrustingsdetails vormen het uitgangspunt bij de zeer individuele
vormgeving van elke Maybach-limousine.
Individuele service
Een onberispelijke, individuele klantbehandeling stond ook voor ogen
bij de vormgeving van de overige afdelingen van het Maybach-atelier.
Bijzondere vermelding verdient de Maybach Commissioning Wall waar
kleur- en materiaalmonsters van Maybach worden getoond. Hier kan de
klant de individuele aanpassingsmogelijkheden van Maybach beoordelen.
Daartoe heeft zijn persoonlijk adviseur de mogelijkheid om met behulp
van een virtuele Car Demonstrator een visuele presentatie te geven.
Tot de uitgebreide technische mogelijkheden van het Maybach-atelier
behoort ook een videoconferencing-systeem.
Perfecte service voor de meest veeleisende klant
Met het oog op de internationale klandizie is het merk Maybach vanaf
het begin wereldwijd present. Het speciaal voor het exclusieve topmerk
ontwikkelde verkoopconcept is zeer kenmerkend voor Maybach volledig op
individualisering afgestemd en biedt in ieder opzicht een optimale
service. Als uitgangspunt hiervoor fungeert een netwerk met circa 25
Maybach Centers, met als centrale vestiging het nu geopende Center of
Excellence in Sindelfingen. Verantwoordelijk voor de unieke
klantbehandeling zijn de Personal Liaison Managers (PLM), die niet
alleen in technisch opzicht gekwalificeerd zijn, maar ook vertrouwd
zijn met de leefwereld van hun cliënten en derhalve garant staan voor
een optimale dienstverlening.
Ondersteuning via het Mercedes-Benz dealernetwerk
Behalve op het gebied van productontwikkeling profiteert Maybach ook
wat verkooporganisatie betreft van de enorme mogelijkheden van het
merk Mercedes-Benz. Zo staat bijvoorbeeld wereldwijd het volledige
Mercedes-Benz netwerk ter beschikking en fungeren de circa zesduizend
dealers als een mogelijk eerste aanspreekpunt voor potentiële
Maybach-klanten. Deze dealers kunnen eventueel het contact met de
Personal Liaison Manager (PLM), dan wel met het Maybach Center in het
betreffende gebied tot stand brengen.