AutoRai

23-8-2002

DaimlerChrysler opent Maybach Center of Excellence

Amper tien maanden nadat de eerste steen is gelegd, heeft DaimlerChrysler onlangs het nieuwe Maybach Center of Excellence geopend bij de productielocatie in Sindelfingen. Met de nieuwbouw is een investering gemoeid van circa tien miljoen euro.

Exclusieve klantenservice in Sindelfingen

Totale investering: circa 10 miljoen euro

Stijlvolle architectuur, exclusieve inrichting

Het bestaande Mercedes-Benz Kundencenter wordt met het Maybach Center of Exellence ruim 2.200 vierkante meter vloeroppervlak uitgebreid. Het nieuwe complex biedt onder meer plaats aan het nieuwe Maybach-atelier, dat de voorwaarden schept voor een uitstekende en zeer individuele klantenservice. Het Center of Excellence van Maybach fungeert tegelijkertijd als hoofdkantoor voor de internationale Maybach-organisatie, die vooralsnog een netwerk van 25 Maybach Centers in Europa, Azië en Amerika omvat.

Met zijn stijlvolle architectuur en exclusieve inrichting met de modernste communicatiemiddelen vormt het Maybach-atelier een afspiegeling van de fascinerende wereld van dit luxemerk. Hiervan kunnen klanten, die niet in de gelegenheid zijn om zelf langs te komen, ook genieten.

Met behulp van videoconferencing kan de koper vanuit een Maybach Center informatie over de aanschaf en uitrusting van zijn luxe limousine inwinnen bij het Center of Excellence. Deze wereldwijd unieke service onderstreept hoe consequent de fabrikant zijn dienstverleningsfilosofie in praktijk brengt.

Uitgebreide en individuele klantenservice
Klanten die bij het Center of Excellence informatie inwinnen en hun limousine in het Maybach-atelier naar eigen voorkeuren willen laten configureren, worden daar door hun persoonlijk adviseur, de Personal Liaison Manager (PLM), ontvangen en bijgestaan. De zorgvuldig gekozen ambiance van het nieuwe centrum staat garant voor een aangename gespreksomgeving. In de afdelingen voor presentatie en advies en voor communicatie en catering worden kenmerken als exclusiviteit, luxe en hightech op passende wijze gepresenteerd.

Voertuigen voor demonstratiedoeleinden en proefritten De klant kan vervolgens kennismaken met de luxe toplimousines aan de hand van demo-modellen die in diverse uitvoeringen worden getoond, zoals ook in de meeste Maybach Centers het geval is. In het Maybach-atelier in Sindelfingen staan te allen tijde vier nieuwe Maybach-modellen klaar. Op draaiplateaus worden een Maybach 62 en een Maybach 57 gepresenteerd, terwijl de overige twee exemplaren, eveneens een Maybach 62 en een Maybach 57, ter beschikking staan voor het maken van een proefrit.

Met behulp van tentoongestelde, originele voorbeelden, variërend van kleur- en materiaalmonsters tot uitrustingsdetails en technische componenten, kan de klant daarnaast authentieke indrukken opdoen en tot in detail ervaren wat een Maybach tot zon bijzondere limousine maakt.

De tentoongestelde hout- en leersoorten en andere rijke uitrustingsdetails vormen het uitgangspunt bij de zeer individuele vormgeving van elke Maybach-limousine.

Individuele service
Een onberispelijke, individuele klantbehandeling stond ook voor ogen bij de vormgeving van de overige afdelingen van het Maybach-atelier. Bijzondere vermelding verdient de Maybach Commissioning Wall waar kleur- en materiaalmonsters van Maybach worden getoond. Hier kan de klant de individuele aanpassingsmogelijkheden van Maybach beoordelen. Daartoe heeft zijn persoonlijk adviseur de mogelijkheid om met behulp van een virtuele Car Demonstrator een visuele presentatie te geven. Tot de uitgebreide technische mogelijkheden van het Maybach-atelier behoort ook een videoconferencing-systeem.

Perfecte service voor de meest veeleisende klant Met het oog op de internationale klandizie is het merk Maybach vanaf het begin wereldwijd present. Het speciaal voor het exclusieve topmerk ontwikkelde verkoopconcept is zeer kenmerkend voor Maybach volledig op individualisering afgestemd en biedt in ieder opzicht een optimale service. Als uitgangspunt hiervoor fungeert een netwerk met circa 25 Maybach Centers, met als centrale vestiging het nu geopende Center of Excellence in Sindelfingen. Verantwoordelijk voor de unieke klantbehandeling zijn de Personal Liaison Managers (PLM), die niet alleen in technisch opzicht gekwalificeerd zijn, maar ook vertrouwd zijn met de leefwereld van hun cliënten en derhalve garant staan voor een optimale dienstverlening.

Ondersteuning via het Mercedes-Benz dealernetwerk Behalve op het gebied van productontwikkeling profiteert Maybach ook wat verkooporganisatie betreft van de enorme mogelijkheden van het merk Mercedes-Benz. Zo staat bijvoorbeeld wereldwijd het volledige Mercedes-Benz netwerk ter beschikking en fungeren de circa zesduizend dealers als een mogelijk eerste aanspreekpunt voor potentiële Maybach-klanten. Deze dealers kunnen eventueel het contact met de Personal Liaison Manager (PLM), dan wel met het Maybach Center in het betreffende gebied tot stand brengen.