Gemeente Hoogeveen


---

20 augustus 2002

Promotiecampagne Krakeel van start

In wijkcentrum De Magneet in Krakeel in Hoogeveen gaat vrijdag 23 augustus een promotiecampagne voor deze wijk van start. Wijkbewoonster Joke van Schaik en burgemeester Willem Urlings onthullen samen een nieuw logo. De bijeenkomst begint om 14.00 uur.

De Hoogeveense wijk Krakeel is volop in beweging. Na een lange tijd van voorbereiden wordt de vernieuwing steeds zichtbaarder. In juli 2000 begon de uitvoering van een grootschalige herstructurering van de wijk, eerst door middel van sloop en plannen maken, gevolgd door nieuwbouw, renovatie en herinrichting van straten en groen.

Breed publiek

Tot nu toe was de informatievoorziening vooral naar binnen gericht, op de wijkbewoners. De tijd is rijp om Krakeel bij een breder publiek onder de aandacht te brengen en te laten zien hoe aantrekkelijk de wijk wordt om te wonen.

Website

Een nieuwe huisstijl, nieuwsbrieven, advertentiecampagnes voor de verkoop van woningen en een aparte website (www.krakeel.nl, vanaf 23 augustus op het internet) maken onderdeel uit van de promotiecampagne. De campagne is ontwikkeld door het Groningse bedrijf La Compagnie, de website door DIM Media in Hoogeveen.

Vier partners

De herstructurering van Krakeel wordt uitgevoerd in een samenwerkingsverband van vier partners. Dat zijn de Stichting Woonconcept, de gemeente Hoogeveen, de Stichting Welzijnswerk Hoogeveen en het Wijkplatform Krakeel. Het wijkplatform bestaat uit wijkbewoners en vertegenwoordigers van organisaties die in Krakeel werken. Zij adviseren over alle plannen.

© Copyright Gemeente Hoogeveen