Gemeente Hoogeveen
---
20 augustus 2002
Promotiecampagne Krakeel van start
In wijkcentrum De Magneet in Krakeel in Hoogeveen gaat vrijdag 23
augustus een promotiecampagne voor deze wijk van start. Wijkbewoonster
Joke van Schaik en burgemeester Willem Urlings onthullen samen een
nieuw logo. De bijeenkomst begint om 14.00 uur.
De Hoogeveense wijk Krakeel is volop in beweging. Na een lange tijd van voorbereiden wordt de vernieuwing steeds zichtbaarder. In juli 2000 begon de uitvoering van een grootschalige herstructurering van de wijk, eerst door middel van sloop en plannen maken, gevolgd door nieuwbouw, renovatie en herinrichting van straten en groen.
Breed publiek
Tot nu toe was de informatievoorziening vooral naar binnen gericht, op
de wijkbewoners. De tijd is rijp om Krakeel bij een breder publiek
onder de aandacht te brengen en te laten zien hoe aantrekkelijk de
wijk wordt om te wonen.
Website
Een nieuwe huisstijl, nieuwsbrieven, advertentiecampagnes voor de
verkoop van woningen en een aparte website (www.krakeel.nl, vanaf 23
augustus op het internet) maken onderdeel uit van de promotiecampagne.
De campagne is ontwikkeld door het Groningse bedrijf La Compagnie, de
website door DIM Media in Hoogeveen.
Vier partners
De herstructurering van Krakeel wordt uitgevoerd in een
samenwerkingsverband van vier partners. Dat zijn de Stichting
Woonconcept, de gemeente Hoogeveen, de Stichting Welzijnswerk
Hoogeveen en het Wijkplatform Krakeel. Het wijkplatform bestaat uit
wijkbewoners en vertegenwoordigers van organisaties die in Krakeel
werken. Zij adviseren over alle plannen.
© Copyright Gemeente Hoogeveen