Gemeente Amsterdam
Afdeling burgerzaken stadsdeel Zuidoost tijdens verbouwing gesloten
Zie ook
website Amsterdam Zuidoost
Afdeling burgerzaken stadsdeel Zuidoost tijdens verbouwing gesloten
persbericht
Om de dienstverlening aan bezoekers van de afdeling Burgerzaken van stadsdeel Zuidoost te verbeteren wordt vrijdag 23 augustus gestart met een grondige verbouwing. Op dinsdag 3 september zal de afdeling open gaan met een ruimere wachtruimte, meer loketten, nieuwe computerprogrammatuur en een Centrale balie. Tijdens deze verbouwing zal de afdeling gesloten zijn. Voor dringende zaken kan men terecht bij de afdelingen Burgerzaken in andere stadsdelen.
Centrale balie: dienstverlening op afspraak
In de nieuwe afdeling Burgerzaken zal een centrale balie komen. Hier
kan men vanaf 2 september zowel telefonisch als ter plekke een
afspraak maken voor alle producten van Burgerzaken. Ook kunnen mensen
hier terecht met hun vragen en wordt gecontroleerd of men de juiste
gegevens heeft meegenomen. Nu gebeurt het nogal eens dat, eenmaal aan
de beurt, blijkt dat men niet de juiste papieren of foto's heeft
meegenomen.
Bij twijfel wat men moet meenemen om een product van Burgerzaken op te
halen is het ook mogelijk te bellen met het informatienummer: (020)
567 02 45. Een bandje vertelt u 24 uur per dag wat benodigd is voor
welk product.
Meer loketten
Tijdens de verbouwing zal de wachtkamer worden verruimd en zal de
afdelingen Burgerzaken met 3 loketten worden uitgebreid. Naast de
uitbreidingen van de loketten, wordt ook een splinternieuw
computerprogramma aangeschaft. Dit zogenaamde klantvolgsysteem maakt
het mogelijk om de afspraken niet alleen aan de centrale balie te
maken maar ook telefonisch en in de nabije toekomst zelfs via
internet. Het systeem is gekoppeld aan de nummer-automaat, zodat
mensen met een afspraak op de afgesproken tijd worden geholpen. Ook
biedt het systeem medewerkers aan de balie toegang tot een database
met een antwoord op zelfs de weinig voorkomende vragen.
Sneller juiste informatie
De verbouwing moet ertoe leiden dat inwoners zowel telefonisch als aan
de balie sneller de juiste informatie ontvangen en korter hoeven te
wachten bij de afhandeling van hun product.
^
-
© gemeente Amsterdam - 19-08-2002