Ingezonden persbericht


NIEUWS . NIEUWSARCHIEF

Target met TPG Post en Morph in non-respons onderzoek

Zelfs bij succesvolle mailings is het aantal non-respondenten doorgaans vele malen hoger dan het aantal dat wel respondeert. Die verhouding kan worden verbeterd, als het duidelijk zou zijn waarom er niet wordt gerespondeerd. Om meer inzicht in de redenen van non-respons te krijgen en zodoende het resultaat van direct mail te optimaliseren hebben TPG Post, Morph Research en Target Interactive Communication besloten gezamenlijk marktonderzoek uit te voeren, dat op een gestructureerde wijze de non-respons inzichtelijk maakt.

De doelstelling van het onderzoek is het verkrijgen van een gestructureerd en diepgaand inzicht in de werkelijke redenen van de consument om al dan niet te responderen. Alle non-respons variabelen zullen worden geclassificeerd en geclusterd, waaruit de beheersbare factoren worden gedestilleerd voor de optimalisering van direct mail. De informatie wordt gekoppeld aan individuele profielen, zodat er een beeld zal ontstaan van de respons gevoelige en ongevoelige consument. Ook zal er een database worden opgebouwd van onderzochte cases, om zodoende vergelijkingen te kunnen maken tussen de verschillende variabelen, in relatie met het profiel van de non-respondent.

Voorafgaand aan het onderzoek, waarbij daadwerkelijk verstuurde mailingen worden geanalyseerd en ontvangers wordt gevraagd naar hun reden van respons of non-respons, vindt een verkennend onderzoek plaats onder gebruikers van direct mail en consumenten. Het verkennende deel wordt afgesloten met een aantal pilot onderzoeken.

Morph Research, het bureau dat de onderzoeken uitvoert, is nog op zoek naar enkele participanten voor deze pilot onderzoeken. Wellicht een buitenkans om meer inzicht te verkrijgen in de redenen van non respons op een van uw direct mail campagnes. Mocht u daar meer informatie over willen hebben, dan kunt u contact opnemen met Cas Weijenberg van Morph Research. Hij is bereikbaar via telefoonnummer 070-3226966.