Reconstructieplan aangepast aan wensen omwonenden Start opknapbeurt omgeving burgemeester van der Heijdenstraat De riolering in de omgeving van de Burgemeester van der Heijdenstraat in Drunen verkeert op dit moment in een slechte staat. Ook de verharding, het groen en de parkeerplaatsen laten te wensen over. Daarom gaat de gemeente Heusden deze buurt een flinke opknapbeurt geven. De voorbereidingen zijn voor de zomervakantie al getroffen. Aanstaande maandag gaan we aan de slag.
De riolering van de Burgemeester van der Heijdenstraat, Schoolstraat, Oude Schoolstraat, Deken Coppenstraat en een gedeelte van de Meidoornstraat en Olmstraat wordt verbeterd. Aansluitend wordt ook de bovengrondse inrichting vernieuwd. Daarbij is verkeersveiligheid erg belangrijk. Bovengenoemde straten worden daarom ingericht als 30 km/uur-zone. In het hele plan wordt ook het waterleidingnet meegenomen. Brabant Water heeft inmiddels de waterleiding verbeterd.
Wensen bewoners
Een dergelijke opknapbeurt is pas geslaagd als de omwonenden zich
prettig voelen in hun 'nieuwe' omgeving. Daarom heeft de gemeente eind
2001 tijdens een informele inspraakbijeenkomst de bewoners
geinformeerd over de plannen en om hun mening gevraagd. Omwonenden en
betrokken bedrijven hebben tijdens deze bijeenkomst veel nuttige
vragen gesteld en hun wensen aangegeven. Op basis hiervan is het
schetsontwerp op een aantal punten aangepast. Degenen die vragen
hebben gesteld, zijn persoonlijk genformeerd over wat er met hun
opmerkingen is gedaan.
Start werkzaamheden
Op maandag 26 augustus wordt gestart met werkzaamheden op de kruising
Stationstraat-Burgemeester van der Heijdenstraat. Vervolgens zal de
Burgemeester van der Heijdenstraat worden aangepakt. Tijdens de
werkzaamheden wordt een gedeelte van het braakliggend terrein achter
het Raadhuisplein gebruikt voor opslag van materialen.
Meer informatie?
De werkzaamheden zorgen tijdelijk voor overlast. Wij vragen daarvoor
uw begrip. Om de overlast zoveel mogelijk te beperken willen we de
betrokken bedrijven en bewoners goed informeren. De omwonenden hebben
allen een brief met informatie ontvangen. Verder is er op woensdag 28
augustus een zogenaamde inloopochtend. U kunt dan van 8.00 tot 12.00
uur in de directiekeet kennismaken met de projectleider en opzichter
van de gemeente Heuden en de aannemer. Die ochtend geven zij uitleg
over de aard en duur van de werkzaamheden. Tot slot kunt u dagelijks
van 09.00 tot 10.00 uur bellen met de opzichter van het werk, de heer
F. van Engelen, via telefoonnummer 0654 94 56 35. Voor overige vragen
kunt u zich richten tot de projectleider van de gemeente Heusden, de
heer J. Llop, via telefoonnummer (073) 513 17 89.