MONEYPENNY.NL
Na kantine en repro nu ook secretariaat outsourcen?
De gemiddelde manager loopt altijd even binnen bij het secretariaat als hij op de zaak komt. Daar hoort hij de laatste nieuwtjes en roddels en vraagt terloops of er nog gebeld is en hoe het met die powerpoint presentatie staat. Enerzijds vervult de secretaresse op kantoor een duidelijke, en essentiële, sociale functie, waardoor zij vaak tijdens het werken wordt gestoord, maar anderzijds wordt er ook nogal wat van haar verwacht. De ene keer meer dan de andere, maar het werkt dat zich aandient heeft altijd haast. Kortom: het is hollen of stilstaan op het secretariaat. Los van de gezelligheid is het secretariaat ook een bron van ergernis voor veel managers. Immers, er is sprake van een hoog verloop in verhouding tot andere afdelingen, met name vanwege het gebrek aan doorgroeimogelijkheden. Als typische vrouwenafdeling is er daarnaast ook een hoog verzuimpercentage door bijvoorbeeld de zieke kinderen of zwangerschap. Tot slot willen secretaresses als er kinderen zijn het liefst parttime werken, waardoor bedrijven het vaak gewoon niet georganiseerd krijgen.
Organisaties kampen dus met de volgende twee problemen: (1) de
beschikbare capaciteit aan secretaresses op kantoor is vrijwel nooit
in evenwicht met het aanbod aan werk, en (2) voor een vrouw met
kinderen is de secretaressebaan vaak niet flexibel genoeg. Deze
situatie leidt tot ontevredenheid en irritatie onder medewerkers
alsmede een gebrek aan continuïteit op de afdeling, en vormt daarmee
tegelijkertijd een grote (verborgen) kostenpost door de inefficiëntie
die hier het logische gevolg van is.
Door slim in te spelen op de behoefte aan flexibiliteit bij
medewerkers en de mogelijkheden van internet is MoneyPenny.nl in staat
om een oplossing te bieden, waarbij het mes aan meerdere kanten
snijdt. Door de inzet van een vast team op kantoor, dat de
mogelijkheid heeft om op flexibele basis werk uit te besteden aan
(ingewerkte) collegas die voornamelijk vanuit huis werken, kan het
aanbod van werk altijd worden opgevangen. Hierbij wordt dan goed
gekeken naar welke taken het beste thuis en welke het beste op locatie
kunnen worden uitgevoerd met als uitgangspunt optimalisatie van de
effectiviteit. Het maken van afspraken, waar de secretaresse gemiddeld
40% van haar tijd mee kwijt is, kan bijvoorbeeld bij een Virtuele
Assistent worden neergelegd. Op deze manier kan de secretaresse op
kantoor zich bezighouden met hoogwaardiger werk en wordt daarmee haar
baan ook nog interessanter. De Virtuele Assistent is blij, want zij
krijgt de mogelijkheid haar werk vanuit huis te doen, hetgeen goed te
combineren is met haar privé situatie. De manager is ook tevreden,
want hij kan nog steeds het werk op het bureau van zijn vertrouwde en
gezellige assistente neerleggen. En, Last but not least, er wordt
significant op de kosten bespaard.
Het concept van MoneyPenny.nl spreekt met name hoog opgeleide en
ervaren mensen aan (de gemiddelde kracht binnen MoneyPenny.nl heeft 10
jaar werkervaring), waardoor ook op inhoudelijk gebied hoge kwaliteit
wordt geleverd. Een opdrachtgever kan via MoneyPenny.nl individuele
Virtuele Assistenten inschakelen, maar het is ook mogelijk om de
organisatie en bezetting van het complete secretariaat aan
MoneyPenny.nl uit te besteden.
Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met:
MoneyPenny.nl B.V.
Contactpersoon: Marianne Sturman
Pennyhof 11
1060 SM AMSTERDAM
T (020) 42 60 760
F (020) 42 60 760
E info@moneypenny.nl
http://www.moneypenny.nl
21 aug 02 11:36