Ingezonden persbericht



Zonnebaan 45B
3542 EB Utrecht
T: 030-2426156
F: 030-2482267
E-mail: info@netdirect.nl
PERSBERICHT

20 augustus 2002

Netdirect introduceert MailDirect: dienst voor e-mail marketing

E-mail marketing is enorm in opkomst in de markt van online advertising. Adverteerders zijn op zoek naar bestanden om aanbiedingen per mail te versturen, websites bieden hun opt-in bestanden aan. Door de snelle ontwikkelingen in de markt gaat dit niet altijd even efficiënt, noch kosteneffectief. Netdirect wil structuur aanbrengen door met haar nieuwe dienst MailDirect als intermediair tussen adverteerders en websites te fungeren. Met deze dienst kan e-mail marketing doeltreffend en met groot bereik worden ingezet. Via MailDirect hebben adverteerders toegang tot meerdere opt-in bestanden, gezamenlijk goed voor ruim één miljoen e-mail adressen.

Effectieve e-mail marketing met MailDirect

Netdirect opereert al vijf jaar succesvol op de markt van online advertising. Volgens Marcel Kuiper, general manager van Netdirect, is de belangrijkste reden hiervoor dat er nauw wordt samengewerkt met websites. "Het behalen van rendement voor de websites is altijd een belangrijk onderdeel geweest van onze strategie. Adverteerders profiteren vervolgens van ons grote bereik."

Ook MailDirect is gebaseerd op deze filosofie. Het totaal aan beschikbare mailbestanden wordt door Netdirect ondergebracht in één centrale database, terwijl mailings altijd uit naam van de betreffende website worden verstuurd. Op basis van selectiecriteria kan vervolgens de juiste doelgroep benaderd worden. Ook profiteren adverteerders van het gemak van 'one stop shopping' dat Netdirect hen biedt. "Wij kunnen voor adverteerders de volledige campagne verzorgen, van het ontwikkelen tot het verzenden van de mailing en de rapportage achteraf. Wij bieden expertise, kwaliteit en gemak. Bovendien is MailDirect een waardevol alternatief voor traditionele advertentiemogelijkheden. Adverteerders kunnen hun doelgroep immers tegen gunstige tarieven bereiken.", aldus Marcel Kuiper.

Duidelijkheid voor consument

De consument vindt steeds vaker reclameboodschappen in de mailbox, waarvan de herkomst verborgen blijft. Netdirect streeft met MailDirect naar het scheppen van duidelijkheid door mailings in een vast format en altijd uit naam van de betreffende website te versturen. Bovendien worden aanbiedingen georiënteerd op de interesse van de consument en alleen verstuurd wanneer er expliciet toestemming is gegeven om commerciële boodschappen te ontvangen.

Sterk concept

Netdirect is in 1997 naast het online genereren van leads, gestart met het op internet werven van abonnees voor uitgevers van dagbladen en tijdschriften. Het bedrijf is marktleider op dit gebied. Bovendien introduceerde Netdirect in 1999 het 'cost per click' model voor online adverteren in Nederland. Netdirect is specialist in het online werven van leads en response voor diverse producten en diensten. Dit varieert van verzoeken voor proefritten tot het aanvragen van een hypotheekofferte of een creditcard. Met MailDirect is Netdirect ervan overtuigd opnieuw een kwalitatief hoogstaand product te hebben toegevoegd aan haar dienstaanbod.


---