Interview-NSS introduceert MediaScanner XL
Interview-NSS B.V. introduceert de MediaScanner XL. Dit
multimedia-onderzoek geeft de meest actuele mediabereikcijfers die
momenteel in Nederland voorhanden zijn. Interview-NSS heeft sinds de
jaren tachtig van de vorige eeuw een ruime ervaring op het gebied van
continu media-onderzoek, onder andere via de in brede kring toegepaste
Summo-Scanner.
De MediaScanner XL volgt op het media-onderzoek dat eind februari 2002
is uitgebracht en meet het gebruik van printmedia (190 titels),
televisie, radio, bioscoop, alsmede dat van bepaalde producten. Deze
nieuwste editie is gebaseerd op de ondervraging van ruim 15.000
respondenten in de periode januari mei 2002. Hiermee wordt een
consistent en actueel beeld van de ontwikkelingen in mediaconsumptie
in Nederland gegeven. De eerstvolgende publicatie staat gepland voor
het najaar van 2002.
De MediaScanner XL maakt gebruik van het E-panel met ruim 35.000
respondenten van Interview-NSS. Dit single source onderzoek via het
web maakt het mogelijk om snel betrouwbare data te verzamelen. Door de
steeds hogere penetratie van Internet in de Nederlandse bevolking en
via geavanceerde technieken als propensityweging levert de steekproef
van de MediaScanner XL een representatief beeld van de landelijke
populatie van 13 55 jaar.
De resultaten van de MediaScanner XL zijn beschikbaar in rapportvorm
en via mediaplanningsbestanden.
---