Interview-NSS introduceert MediaScanner XL

Interview-NSS B.V. introduceert de MediaScanner XL. Dit multimedia-onderzoek geeft de meest actuele mediabereikcijfers die momenteel in Nederland voorhanden zijn. Interview-NSS heeft sinds de jaren tachtig van de vorige eeuw een ruime ervaring op het gebied van continu media-onderzoek, onder andere via de in brede kring toegepaste Summo-Scanner.

De MediaScanner XL volgt op het media-onderzoek dat eind februari 2002 is uitgebracht en meet het gebruik van printmedia (190 titels), televisie, radio, bioscoop, alsmede dat van bepaalde producten. Deze nieuwste editie is gebaseerd op de ondervraging van ruim 15.000 respondenten in de periode januari mei 2002. Hiermee wordt een consistent en actueel beeld van de ontwikkelingen in mediaconsumptie in Nederland gegeven. De eerstvolgende publicatie staat gepland voor het najaar van 2002.

De MediaScanner XL maakt gebruik van het E-panel met ruim 35.000 respondenten van Interview-NSS. Dit single source onderzoek via het web maakt het mogelijk om snel betrouwbare data te verzamelen. Door de steeds hogere penetratie van Internet in de Nederlandse bevolking en via geavanceerde technieken als propensityweging levert de steekproef van de MediaScanner XL een representatief beeld van de landelijke populatie van 13 55 jaar.

De resultaten van de MediaScanner XL zijn beschikbaar in rapportvorm en via mediaplanningsbestanden.

---