Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Lycos Europe en BMG bewijzen het succes van online marketingcampagnes

Dankzij een promotie op de websites van Lycos Fight Club in Europa werden video's van artiesten van BMG, zoals Pink, Alicia Keys, Westlife, Usher, The Calling, en Natalie Imbruglia 25 miljoen keer bekeken in de maand juli.

Gütersloh/Londen, 19 augustus 2002 - Het videomateriaal van het populaire online spel Lycos Fight Club, een service van Lycos Europe, werd in de maand juli meer dan 25 miljoen keer bekeken en daarom vierde BMG Europe een verbazingwekkend marketingsucces. Terwijl de gebruikers Lycos Fight Club spelen op het web, hebben ze de mogelijkheid te luisteren naar de nieuwste opnames en hebben zij rechtstreekse toegang tot websites met video's, muziekclips, wedstrijden, en online cd-shops van artiesten als Pink, Alicia Keys, Westlife, Usher, The Calling, en Natalie Imbruglia.

Marcel Swagers, Senior European Online Marketing Manager voor BMG, legt uit: "BMG lanceerde een heel speciale campagne bij Lycos Europe. We stelden een wedstrijd in met op de achtergrond muziek, -video's en spelartiesten van 6 van onze supersterren in het zeer populaire spel "Lycos Fight Club" van Lycos. Sindsdien zijn alleen al de muziekclips meer dan 300.000 keer aangevraagd. Iedere ster heeft zijn eigen speciale achtergrond. Op de eerste dag alleen al werden de achtergronden met sterren meer dan 1 miljoen keer opgevraagd. Tot vandaag hebben wij al meer dan 25 miljoen weergaven geregistreerd en dit is zeer indrukwekkend. Het aantal video-aanvragen zal waarschijnlijk even hoog liggen. Al met al kan ik me niet heugen dat ik dit ooit eerder heb meegemaakt. Het is gewoonweg een enorm succes."

"In de laatste twee jaar is Lycos Europe tot een sterke concurrent verworden op het gebied van virale marketingactiviteiten. Dat wij in staat blijken te zijn een campagneconcept van dit formaat en met een dergelijk groot succes op touw te zetten, laat zien dat wij een stapje voor zijn op de competitie. Het bewijst niet alleen de kwaliteit van onze diensten, maar helpt ons bij het bewijzen van de effectiviteit van online campagnes aan de klassieke branche," voegt Christoph Mohn, CEO van Lycos Europe toe. Aan het begin van de wereldkampioenschappen voetbal lanceerde Lycos Europe tevens een online voetbalquiz waar gebruikers hun kennis konden meten via e-mail. De quiz gaat nu na de wereldkampioenschappen gewoon door met algemene onderwerpen.


- Einde -

http://fightclub.lycos.nl

Over Lycos Europe
Lycos Europe (Neuer Markt : LCY / Nouveau Marché : 5770) is een van de leidende Europese Internetbestemmingen die een pan-Europees netwerk van websites in tien talen beheert. Het bedrijf biedt een combinatie van zoekmogelijkheden, communicatiediensten, content kanalen, toegang tot het Internet, het maken van homepages en online gemeenschappen die een brede reeks doelgroepen aanspreekt. Het Lycos Europe Network biedt een aantrekkelijk medium voor zowel klanten als adverteerders en e-commerce partners in heel Europa. Iedere maand worden de sites van Lycos in Europa door meer dan 25 miljoen gebruikers bezocht. Op dit moment genereert Lycos Europe iedere maand meer dan 2,5 miljard weergaven van pagina's. Met een netwerk van websites die Oostenrijk, België, Denemarken, Frankrijk, Duitsland, Groot-Britannië, Italië, Nederland, Noorwegen, Rusland, Spanje, Zweden en Zwitserland beslaan heeft Lycos Europe een groot geografisch bereik in Europa.

Over BMG
BMG is de wereldwijde muziekdivisie van Bertelsmann AG, een van de wereldleidende mediabedrijven, met jaarlijkse inkomsten van USD 17,86 miljard. BMG bezit meer dan 200 platenmaatschappijen in 42 landen, bijvoorbeeld Arista Records, RCA Records, RCA Label Group - Nashville, en Ariola. Daarnaast bezit BMG een van de grootste muziekuitgeversbedrijven ter wereld.

Neem voor meer informatie contact op met:
Lycos Europe
Sabine Wagemakers
T: +31 23 553 03 90
sabine.wagemakers@lycos-europe.com
BMG Europe
Marcel Swagers
T: +44 207 384 7827
E: marcel.swagers@bmg.co.uk