Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Bookmark ontwikkelt en implementeert interactieve marketingstrategie voor Tele Atlas

Direct marketing en nieuwe media centraal in Tele Atlas B to C aanpak.

Naarden,19 augustus 2002 - Tele Atlas, aanbieder van onder meer autonavigatie-cd's, heeft gekozen voor interactief marketing bureau Bookmark uit Naarden om haar interactieve marketingstrategie vorm te geven en te implementeren. Op basis van de inmiddels door Bookmark ontwikkelde strategie zijn een business en exploitatie model ontwikkeld, alsmede de resultaatgerichte en creatieve concepten en de interactieve marketing tactics. Ook zullen in samenwerking met Bookmark activiteiten worden ontplooid op het Tele Atlas databestand van navigatiesysteemeigenaars. Dit gebeurt op basis van direct mailings, e-mailings, een e-commerce aanpak en interactieve marketing programma's in samenwerking met de resellers.

Kopers van een autonavigatiesysteem worden gemotiveerd zich te registreren bij Tele Atlas. Middels het opbouwen en exploiteren van de consumentendatabase worden de awareness, beschikbaarheid en impulsaankopen gestimuleerd van navigatie-cd updates en speciale editie cd's. De eerste concrete activiteit betreft een gecombineerde mailing en e-mailing naar alle geregistreerde autonavigatie bezitters in de Benelux, ondersteunt door een actiematige website. Vincent Maenhaut, sales en marketing director Benelux van Tele Atlas: "De professionele werkwijze van Bookmark, de aanwezige vakkennis en het referentiekader van eerdere projecten die Bookmark heeft gerealiseerd voor andere vergelijkbare klanten en vraagstukken waren voor ons de belangrijkste redenen om voor Bookmark te kiezen. Wij willen als Tele Atlas de gebruikers een optimale service bieden en Bookmark kan ons daarbij van dienst zijn. Niet alleen bij het ontwikkelen van de strategie, maar tevens bij het project- en campagnemanagement van de implementatie en aansturing van de back office. Daarnaast heeft Bookmark de mogelijkheid om pan-Europees te werken, wat belangrijk is voor Tele Atlas gezien het feit dat succesvolle locale initiatieven vaak ook internationaal worden toegepast."

NOOT AAN DE REDACTIE

Over Tele Atlas:
Tele Atlas is wereldleider in digital mapping. Sinds 1984 is Tele Atlas de belangrijkste toeleverancier van geografische databases met een gedetailleerde dekking op straat en huisnummer niveau. Tele Atlas levert een breed assortiment aan digitale kaarten met een constante focus op gedetailleerdheid, volledigheid en juistheid. Deze data vormen de basis voor wereldwijde oplossingen ten behoeve van een breed assortiment van producten en diensten zoals geografische informatiesystemen (GIS), location-based services (LBS), verkeerstelematica en autonavigatie.

Over Bookmark:
Bookmark is een interactief marketing bureau, en adviseert en assisteert bedrijven bij de organisatie, implementatie en integratie van interactieve marketing en multi channel marketing strategieën. Kernbegrippen hierbij zijn direct marketing, nieuwe media en loyaliteitsprogramma's. Bookmark is in meer dan vijf jaar uitgegroeid tot één van de toonaangevende interactieve marketing adviesbureaus in Nederland. Bookmark werkt voor diverse vooraanstaande bedrijven zoals Brabantia, Center Parcs, Citroën, Esselte, Fuji, Grolsch, Philips, Unilever, Van der Meulen Meesterbakkers en Videoland.

Bookmark is onderdeel van het DraftWorldwide netwerk, een toonaangevend en wereldwijde bureaunetwerk voor geïntegreerde marketingoplossingen. DraftWorldwide, met in totaal meer dan 6o vestigingen wereldwijd, is actief in 19 landen in Europa en is de nummer 1 DM agency in de Verenigde staten. DraftWorldwide maakt deel uit van The Partnership, een divisie van the Interpublic Group of Companies ('s werelds grootste netwerk van marketing- en communicatiebureaus).

Voor meer informatie of beeldmateriaal:
Bookmark
Martien Verdeuzeldonk
Commercial Director
e-mail: m.verdeuzeldonk@bookmark.nl
telefoon : 035 - 672 10 00