Ingezonden persbericht
Persbericht
Kunststofindustrie zet reclame in
Eerste Europese campagne mikt op opinievormers
Woensdag 7 augustus 2002: In het kader van een campagne om opinievormers te
overtuigen van de vitale bijdrage die kunststof levert aan een duurzame
samenleving, presenteerde de Europese kunststofindustrie deze week haar
eerste algemene advertentiecampagne. De campagne van de Association of
Plastics Manufacturers in Europa (APME) valt samen met de Wereldtop over
duurzame ontwikkeling in Johannesburg (26 augustus ? 4 september). De
campagne zal in vijf landen te zien zijn (Frankrijk, Italië, Nederland,
Zweden en Spanje) alsmede in de Financial Times, European Voice en The
Economist.
Communications Director voor de APME, Yvonne Barcelona: "Kunststof heeft
lang niet de erkenning gehad die het verdient. Het is onmisbaar in ons
dagelijks leven maar wordt tegelijkertijd als vanzelfsprekend beschouwd.
Wij hebben ons de afgelopen jaren ten doel gesteld om de bijdrage van
kunststof aan economische, milieutechnische en sociale aspecten van
duurzame ontwikkeling naar voren te brengen. Reclame is een natuurlijk
verlengstuk van onze communicatie. Nu door de top in Johannesburg de
aandacht van een breder publiek voor duurzame ontwikkeling zal toenemen, is
dit het juiste moment om te werken aan meer kennis over het materiaal.
De campagne belicht de manier waarop kunststof een bijdrage levert aan de maatschappij door de gezondheidszorg te verbeteren. Middels twee voorbeelden wordt gedemonstreerd hoe kunststof levens kan redden. Het ene voorbeeld toont een vrouw die op een harttransplantatie wacht en ondertussen in leven gehouden wordt door een hightech kunststof pomp. Het andere beschrijft hoe met behulp van een eenvoudige kunststof doek het drinkwater gefilterd wordt zodat een Afrikaanse man niet ten prooi valt aan de guinese wormziekte. Het gebruik van deze doek heeft het aantal gevallen van infecties in Azië en Afrika als gevolg van de Guinea worm in slechts 15 jaar teruggebracht van 3,6 miljoen tot minder dan 80.000.
De advertentie nodigt lezers uit om www.plasticworld.com te bezoeken waar
ze meer te weten te komen over de bijdrage van kunststof aan een duurzame
ontwikkeling.
De campagne richt zich op belangrijke opinieleiders en besluitvormers en
zal van 21 augustus tot 8 september te zien zijn in vooraanstaande
dagbladen en tijdschriften in heel Europa.
---
Einde persbericht
Noot aan de redactie:
APME vertegenwoordigt de polymeerproducerende industrie op Europees niveau.
Op dit moment zijn meer dan 40 bedrijven lid van de vereniging, die samen
ruim 90 procent van West-Europa's polymeerproductie voor hun rekening
nemen, met een gezamenlijke omzet van ruim 29 miljard euro. Samen met de
Europese polymeerverwerkende industrie en de machinefabrikanten levert de
kunststofindustrie een belangrijke bijdrage aan de Europese economie, biedt
ze werk aan meer dan een miljoen mensen en genereert ze een omzet van meer
dan 135 miljard euro.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
APME Communications Department Bennis Porter Novelli
Yvonne Barcelona Marieke Cramer
Avenue E. Van Nieuwenhuyse 4 Postbus 775
Box 3 1180 AT Amstelveen
B-1160 Brussel Nederland
België
Tel: + 32 2 676 1740 Tel: 020 543 7600
Fax: + 32 2 675 39 35 Fax: 020 543 7676
www.apme.org
info.apme@apme.org