---
Postbus 51 verbetert communicatie met burgers
---
KANA-software automatiseert en verbetert
communicatieproces en responsetijd
Hoofddorp, 08/14/2002
Postbus 51, het centrale loket waar burgers terecht kunnen voor vragen
over wet- en regelgeving van de rijksoverheid, heeft KANA Response en
KANA IQ aangekocht. Aanleiding hiervoor was de aanbeveling uit het
rapport van de Commissie Toekomst Overheidscommunicatie om informatie
zoveel mogelijk actief openbaar te maken en beschikbaar te stellen,
zodat de communicatie met burgers verder geoptimaliseerd kan worden.
De software van KANA, een specialist in e-CRM (customer relationship
management), zorgt ervoor dat gebruikers nu nog makkelijker en sneller
toegang tot overheidsinformatie hebben.
Burgers hebben volgens de Wet Openbaarheid van Bestuur recht op informatie
van de overheid. Postbus 51 beantwoordt vragen die betrekking hebben op
beleid van de rijksoverheid en dat in een voor iedereen begrijpbare taal.
Het geheel aan informatie maakt zij toegankelijk via een samenhangend
geheel aan communicatiekanalen.
Postbus 51 kan geraadpleegd worden via web, e-mail en telefoon. Door de
implementatie van KANA IQ wordt Postbus 51 in staat gesteld de drie
databases - t.b.v. de website, e-mailbeantwoording en het callcenter -
naar één database terug te brengen. Zo wordt alle beschikbare informatie op
één plaats gecentraliseerd en is men er zeker van dat de kwaliteit van
informatievoorziening niet afhankelijk is van het mediumtype wat daarvoor
wordt geraadpleegd.
Om het stijgende aantal e-mails te behandelen, heeft Postbus 51 KANA
Response aangeschaft - een e-mailbeheersysteem waardoor vragen nu sneller
en nauwkeuriger beantwoord kunnen worden.
---
END
---
Over Postbus 51
Postbus 51 geeft antwoord op vragen van burgers over de
wet- en regelgeving van de rijksoverheid. Alle informatie
is te vinden op de website www.postbus51.nl of na te
vragen bij 0800-8051 of via vragen@postbus51.nl.
Contact:
Morene Dobbe, tel.: +31 (0)70 308 16 26.
Over Kana
KANA (NASDAQ: KANA) levert vooruitstrevende
e-CRM-oplossingen aan de grootste bedrijven ter wereld
waardoor die laatste hun klanten en partners beter kunnen
bedienen en begrijpen. De oplossingen drukken bovendien de
kosten in contactcenters en marketingafdelingen en
verhogen het resultaat. Dankzij een compleet aanbod van
customer relationship management-oplossingen - een
combinatie van KANA's e-CRM Architecture en
bedrijfstoepassingen - is KANA vandaag de snelstgroeiende
e-CRM-leverancier ter wereld. Dankzij het aanbod kunnen
gebruikers hun relatie met partners en klanten verbeteren
aangezien de interactie onafhankelijk is van plaats, tijd
en wijze - via alle kanalen, inclusief het internet,
e-mail of telefoon. Een greep uit KANA's belangrijkste
klanten: ADP, Chase, E-Trade, GAP, GM, HP, Kodak, Sony
Europe, TechTeam Europe, United Airlines, Verizon, en
Williams Sonoma. KANA is aanwezig in 22 landen wereldwijd
en kan rekenen op een wereldwijd netwerk van tientallen
partners. Voor meer informatie, surf naar www.kana.com
Voor journalisten
Kris Bogaerts, KANA, tel: +31 (0)20 666 1901, e-mail:
kbogaerts@kana.com
Claudia Mairböck, NewsEngine PR, tel: +31 (0)20 567 2170,
e-mail: claudia.mairbock@newsenginepr.com
Ref.:KANA0074-CD90A