Persberichten - 14/08/2002

BARCO versterkt haar positie in de mediamarkt - BARCO tekent een contract van 8,2 miljoen dollar voor LED-beeldschermen in Amerikas nieuwste winkelparadijs: Fashion Show in Las Vegas

BARCO versterkt haar positie in de mediamarkt - BARCO tekent een contract van 8,2 miljoen dollar voor LED-beeldschermen in Amerikas nieuwste winkelparadijs: Fashion Show in Las Vegas Kortrijk, 13 augustus, 2002. BARCO maakt vandaag bekend dat een contract van 8,2 miljoen dollar werd getekend met één van Amerikas belangrijkste makelaarsbedrijven voor ontwikkeling en beheer van onroerend goed: The Rouse Company. BARCO zal een geavanceerde digitale beeldschermoplossing leveren voor hun nieuwste winkelproject, Fashion Show, in Las Vegas. In totaal worden 7 LED-beeldschermen geleverd, verdeeld over 4 outdoor en 3 indoor schermen. Het nieuwe project zal volledig afgewerkt zijn tegen eind 2003. BARCO heeft met haar LED-schermen reeds een heel sterke positie verworven in de evenementenmarkt. Met dit contract verstevigt BARCO haar positie in de mediamarkt. BARCO zal 400 vierkante meter van zijn befaamde Ilite en Dlite indoor en outdoor LED-beeldschermtechnologie leveren aan The Rouse Company. Deze dynamische reclame- en entertainment beeldschermen zullen in het nieuwe winkelparadijs worden geplaatst. Het Fashion Show complex zal onderdak bieden aan winkels zoals Neiman Marcus, Saks Fifth Avenue, Macys Dillards, Robinsons-May, Nordstrom en Bloomingdales en andere speciaalzaken. Eens afgewerkt in 2003, zal het uitgebreide complex plaats bieden aan meer dan 300 winkels op bijna 200.000 vierkante meter winkelruimte. BARCO daylight displays worden in de reclame- en evenementenindustrie erkend voor hun uitstekende beeldkwaliteit en voor de ontelbare creatieve oplossingen die ze bieden. De gigantische beeldschermen zullen worden gebruikt in één van de meest ongewone opstellingen ooit gezien in de wereld van de reclame en corporate branding. Het geavanceerde winkelcentrum zal opgesmukt worden met in totaal 7 beeldschermen die zowel binnen als buiten het gebouw zullen geplaatst worden. De vier outdoor Dlite 14 beeldschermen zullen deel uitmaken van wat één van de meest spectaculaire bezienswaardigheden zal worden op de gerenommeerde Las Vegas Strip. De beeldschermen zullen geplaatst worden op een 166 meter lange gebogen railsysteem dat zich ongeveer 10 meter boven de hoofdingang naar de plaza bevindt. De drie indoor Ilite 8 beeldschermen zullen opgehangen worden aan gemotoriseerde takels aan het plafond om een achtergrond te creëren voor een nooit eindigende reeks van modeshows en andere speciale evenementen zoals productintroducties die in de grote openluchthal, beter gekend als The Great Hall, te zien zullen zijn. De drie beeldschermen zullen onafhankelijk bediend kunnen worden zodat zij hun eigen onafhankelijke beelden kunnen tonen, of kunnen samengevoegd worden om een panoramisch effect te leveren. Wanneer de beeldschermen niet gebruikt worden, kunnen ze heel netjes in het plafond opgetrokken worden zodat ze niet meer te zien zijn. In de wereld van high-profile branding is het van het allergrootste belang dat je merk uitschiet boven de rest. Voor de allereerste keer bieden deze daylight displays met een ultrahoge resolutie ons als klanten een medium met een ongeëvenaarde impact in de handelszaak, wat onze boodschap zoveel krachtiger maakt, stelde Rita Brandin, Vice President & Development Director van The Rouse Company. BARCOs daylight display systemen bieden een dynamisch, opvallend medium met ontelbare creatieve mogelijkheden, die het bijzonder geschikt maken voor de wereld van reclame en entertainment. Onze beeldschermoplossingen hebben de aandacht getrokken van enkele van de meest vooraanstaande mediabedrijven ter wereld een onbetwistbaar teken dat dit nieuwe medium het huidig medialandschap aan het veranderen is. BARCO wordt snel een alternatief dat verkozen wordt boven de meer traditionele media die in het verleden werden gebruikt, zei Marco Bruines, Division Manager, Barco Media. BARCOs daylight displays worden in verschillende steden overal ter wereld gebruikt om reclame te maken voor merken zoals Coca-Cola (Londons beroemde Piccadilly Circus), Merrill Lynch, Hollywood & Highland en Benetton (Japan). Over BARCO BARCO, met hoofdzetel te Kortrijk, België, bestaat uit drie kernactiviteiten die alle actief zijn in Image processing. BarcoProjection is aanwezig in verschillende markten van grootschermvisualisatie. BarcoView ontwikkelt en vervaardigt visualisatie-systemen voor levenskritische beslissingen, terwijl BarcoVision zich concentreert op systemen voor visuele inspectie en kwaliteitscontrole. De hele BARCO groep haalde in 2001 een omzet van 792 miljoen euro. BARCO heeft een netwerk van filialen, distributeurs en agenten in 97 landen wereldwijd. Sinds 1986 staat BARCO genoteerd aan de Brusselse Beurs, en nu aan Brussels/Euronext. BARCO maakt deel uit van de BEL 20, de Next 150 en de Dow Jones Sustainability Indexes. Meer informatie over BARCO kan u vinden op het Web: http://www.barco.com Voor verdere informatie: JP Tanghe Vice President Corporate Communication & Investor Relations President Kennedypark 35, 8500 Kortrijk, België Tel ++ 32 56 262907, Fax ++ 32 56 262262 E-mail: jp.tanghe@barco.com

Bron: Barco
Provider: Euronext Brussels