---
Aspect Communciations en Kana tekenen technologisch partnership

---
Focus op verzekeraars in de gezondheidszorg om kosten te verminderen en aan behoefte van klanten tegemoet te komen Hoofddorp, 08/13/2002

Aspect Communications Corporation (Nasdaq: ASPT), leverancier van business-communication heeft een overeenkomst gesloten met KANA® (Nasdaq: KANA), leverancier van external-facing eCRM (enterprise customer relationship management) teneinde hun reeds bestaande partnership te versterken. Dankzij de geïntegreerde technologie van Aspect en KANA kan de gezondheidszorgsector meer aandacht aan hun klantrelatie besteden en tegelijkertijd kosten van multi-channel contactcenters verlagen.
De gezondheidszorg staat steeds meer onder druk om hun service zo rendabel mogelijk te maken. Oplossingen die selfservice via verschillende communicatiekanalen verbeteren, worden daarom steeds belangrijker in deze branche. Het partnership beantwoordt aan deze behoefte en omvat de gezamenlijke verkoop van de gecombineerde oplossing aan toonaangevend verzekeraars in de gezondheidszorg.

Patiënten en leden van verzekeraars vragen steeds meer om on-line toegang als aanvulling op de traditionele manier van communicatie. Onderzoek bevestigt dit:


- Harris Interactive ontdekten onlangs dat bijna 77% van de patiënten, internettoegang hebben, on-line vragen wil stellen, 71% wil een herhalingsrecept on-line bestellen en 70% testresultaten on-line ontvangen.


- Yankee Group kwam tot de conclusie dat de belangrijkste 5 punten bij de budgettering van contactcenters ook de kernpunten van de Aspect-KANA oplossing zijn. Het betreft onder meer training van support medewerkers, selfservice/knowledge base, e-mail response, computer telephony integration (CTI).


- Volgens een recent onderzoek van Forrester vindt 75% van de onderzochte bedrijven selfservice zeer belangrijk of zelfs een kritieke factor. Selfserviceoplossingen maken deel uit van het productaanbod van Aspect-KANA.

De geïntegreerde oplossing van Aspect en KANA stelt bedrijven in staat om het groeiend aantal e-mails met dezelfde kwaliteit te beantwoorden als telefoontjes. Na implementatie van de oplossing kunnen bedrijven ervan uitgaan dat hun klanten zaken kunnen doen ongeacht het wanneer, waar en hoe. Of het contact via internet, web collaboration, e-mail of telefoon tot stand komt, het zal tot een relatie leiden die voor zowel klant als verzekeraar voordelig zijn.


---
END

---
Over Kana
KANA (NASDAQ: KANA) levert vooruitstrevende
e-CRM-oplossingen aan de grootste bedrijven ter wereld waardoor die laatste hun klanten en partners beter kunnen bedienen en begrijpen. De oplossingen drukken bovendien de kosten in contactcenters en marketingafdelingen en verhogen het resultaat. Dankzij een compleet aanbod van customer relationship management-oplossingen - een combinatie van KANA's e-CRM Architecture en
bedrijfstoepassingen - is KANA vandaag de snelstgroeiende e-CRM-leverancier ter wereld. Dankzij het aanbod kunnen gebruikers hun relatie met partners en klanten verbeteren aangezien de interactie onafhankelijk is van plaats, tijd en wijze - via alle kanalen, inclusief het internet, e-mail of telefoon. Een greep uit KANA's belangrijkste klanten: ADP, Chase, E-Trade, GAP, GM, HP, Kodak, Sony Europe, TechTeam Europe, United Airlines, Verizon, en Williams Sonoma. KANA is aanwezig in 22 landen wereldwijd en kan rekenen op een wereldwijd netwerk van tientallen partners. Voor meer informatie, surf naar www.kana.com

Voor journalisten
Kris Bogaerts, KANA, tel: +31 (0)20 666 1901, e-mail: kbogaerts@kana.com
Claudia Mairböck, NewsEngine PR, tel: +31 (0)20 567 2170, e-mail: claudia.mairbock@newsenginepr.com
Ref.:KANA0072-CD212