Gemeenteberichten week 33
Bouwplannen
Ingekomen meldingen/aangevraagde bouwvergunningen
- Lambertsveen 19, aanbouwen berging, ingekomen 30 juli 2002.
- Zomertaling 35, vergroten entree-carport, ingekomen 5 augustus 2002.
- Goyergracht Noord, sectie A 2029, bouwen opslagruimte, ingekomen 5
augustus 2002.
- Laarderweg 50, vergroten woning, ingekomen 6 augustus 2002.
- Laarderweg 31a, vergroten woning, ingekomen 8 augustus 2002.
Verleende toestemming/bouwvergunningen
- Bramenberg 25, plaatsen dakkapel, verzonden op 7 augustus 2002.
- Zeeltweg 40, plaatsen tuinhuis, verzonden op 14 augustus 2002.
Kapvergunningen
Ingekomen en verleende aanvragen
- Zomertaling 7, een berk. - Waag 2/2a, een sierprunus en een
haagbeuk.
Voor meer informatie over bouwplannen kunt u zich wenden tot mevrouw
Loman of de heer Schiere en voor kapvergunningen tot de heer Leys,
allen van de sector VROM.
Wanneer u als belanghebbende zich niet met een van deze besluiten kunt
verenigen, dan kunt u hiertegen binnen 6 weken na verzending van het
besluit een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij Burgemeester en
wethouders.
Tegelijkertijd kunt u bij spoed (schriftelijk) een voorlopige
voorziening vragen bij de president van de rechtbank, postbus 13023,
3507 LA Utrecht. De kosten die hieraan verbonden zijn bedragen 109,-
voor burgers en 218,- voor rechtspersonen.
Verleende APV vergunningen
- m.i.v.17 juli 2002, Goyer Golf & Country Club, Drank- en
horecavergunning; verzonden 17 juli 2002.
- m.i.v. 17 juli 2002, De Hilt, Drank- & horecavergunning; verzonden
17 juli 2002.
- 31 augustus 2002, Mw. I. Wortel, gebruik openbare ruimte; verzonden
13 augustus 2002.
U kunt als belanghebbende binnen zes weken na verzending een
gemotiveerd en ondertekend bezwaarschrift indienen bij de
burgemeester. Voor meer informatie over APV vergunningen kunt u
terecht bij de heer Klaasse, tel. 035-5390687, sector ABW.
Wegafsluiting
Afsluiting Anna Louwenweg
In verband met reconstructie van het wegdek zal de gehele Anna
Louwenweg (tussen de Wakkerendijk en de Geerenweg) met ingang van 26
augustus a.s. worden afgesloten voor alle verkeer, inclusief fietsers
en voetgangers. De afsluiting zal volgens planning duren t/m 4 oktober
a.s. In verband met de weersgesteldheid en/of andere onvoorziene
omstandigheden zal deze periode in werkelijkheid enigszins kunnen
afwijken. Voor de bereikbaarheid van de langs de Anna Louwenweg
gelegen percelen zal in nader overleg met de belanghebbenden een
oplossing worden gezocht.
Voor eventuele vragen over het bovenstaande kunt u contact opnemen met
de heer B. van der Poel van Gebr. Hogenbirk Wegenbouw B.V., tel. (035)
5314751.
Beheerregeling GBA
Burgemeester en wethouders van Eemnes maken bekend dat zij op 23 juli
jl. hebben vastgesteld de
Beheerregeling gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens
Ingevolge de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens
(hierna te noemen Wet GBA) worden persoonsgegevens van inwoners
bijgehouden in de basisadministratie van de woongemeente. Deze
bijhouding is aan strikte regels gebonden, welke in de Wet GBA zijn
opgenomen.
Het college van burgemeester en wethouders is verantwoordelijk voor de
verwerking van de persoonsgegevens in een geautomatiseerde
basisadministratie persoonsgegevens. De hoofdlijnen van het beheer van
die basisadministratie dienen volgens artikel 14 van de Wet GBA te
zijn vastgelegd in een regeling. Genoemde regeling voorziet daarin.
De regeling treedt in werking op donderdag 25 juli 2002. Bij de
cluster basisadministratie in het gemeentehuis ligt de regeling voor
een ieder ter inzage.
Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens
Burgemeester en wethouders van Eemnes maken bekend dat de gemeenteraad op 24 juni jl bovengenoemde verordening heeft vastgesteld. Daarin zijn regels vastgelegd over het beheer, de toegang tot en de verstrekking van persoonsgegevens, zoals die zijn opgenomen in de gemeentelijke basisadministratie (GBA). De rode draad in deze regeling is de bescherming van persoonsgegevens zoals deze zijn opgenomen in de GBA, de officiële benaming voor de bevolkingsadministratie.
De verordening treedt in werking op de 22e dag na de bekendmaking
daarvan.
Op deze verordening is de Tijdelijke referendumwet van toepassing. Dat
betekent dat een raadgevend correctief referendum mogelijk is. Een
verzoek tot het houden van een dergelijk referendum moet binnen drie
weken na de bekendmaking schriftelijk worden ingediend het college van
burgemeester en wethouders.
De verordening ligt voor een ieder ter inzage op de afdeling
Basisadministratie op het gemeentehuis.
Open Monumentendag 2002
Op zaterdag 14 september aanstaande vindt de jaarlijkse Open
Monumentendag plaats. Ook in Eemnes gaat dit niet onopgemerkt voorbij.
De RK Kerk (Sint Nicolaaskerk) aan de Wakkerendijk 58 opent vanaf
10.00 tot 17.00 uur de deuren. De Oudheidkamer aan de Raadhuislaan 2a
is van 14.00 tot 16.00 uur geopend.
Ook het gemaal 't Sluisje aan het einde van de Vaartsteeg is zaterdag
van 10.00 tot 17.00 uur te bezichtigen. 's Middags zullen de machines
in het gemaal twee keer in werking worden gezet. Het gemaal zal dan
'droog' malen. Zeker de moeite waard!
Wethouder mevrouw J.M.G. Aarsen-Wolters zal de dag om 10.00 uur openen
in de RK Kerk aan de Wakkerendijk. Overigens is al het voorgenoemde
gratis te bezoeken.
Zie www.openmonumentendag.nl voor open monumenten in de omliggende
gemeenten.