ART TECHNOLOGY GROUP

Nieuwe mogelijkheden voor commerce en portal implementaties

ATG6 geannonceerd; atg biedt vooruitzicht op nieuwe mogelijkheden voor

commerce en portal implementaties

Leidende online CRM toepassingen uitgebreid met nieuwe modules voor online publicatie, zoeken en analyse, en met uitgebreidere integratiemogelijkheden.

UTRECHT, 12 AUGUSTUS 2002 - ATG (Art Technology Group, Inc., Nasdaq: ARTG) verstevigt haar positie als leidende ontwikkelaar van software voor online CRM toepassingen met de aankondiging van ATG 6, de nieuwste versie van haar commerce en portal software, die een bijdrage zal leveren aan de besparing van operationele bedrijfskosten door het automatiseren van marketing, verkoop en serviceverlening over het Web.

ATG6 biedt belangrijke uitbreidingen en verbeteringen voor ATG Commerce, ATG Portal en het ATG Relatie Management Platform, nieuwe integratie mogelijkheden, en drie nieuwe modules:
- ATG Publishing voor het sneller en makkelijker samenstellen, beoordelen en onderhouden van de belangrijke informatie voor successvol online relatiebeheer zoals catalogi, akties en promoties, en service informatie

- ATG Analytics voor inzicht in verkooptrends en patronen van gebruikersgedrag

- ATG Search voor snelle toegang tot online produkt en self-service informatie

'ATG6 is duidelijk ontwikkeld met de huidige en toekomstige uitdagingen voor multi-channel leveranciers voor ogen. Speciaal de stap om de produktlijn uit te breiden met e-publishing functionaliteit spreekt mij enorm aan, omdat het nu voor onze verschillende teams veel makkelijker wordt om alle verkoop, marketing en service informatie snel te produceren, te vertalen en online te publiceren.', zegt Phillip Cochineas, E-Commerce Manager, Screwfix Direct Ltd, onderdeel van de europese retail gigant Kingfisher.

Met de online personalisatiemogelijkheden om de omzet per klant te helpen verhogen, is de ATG Commerce module een van de meest complete toepassingen voor online verkoop aan zakelijke klanten en consumenten. Door gebruik te maken van de nieuwe promotie en catalogus beheer functies, samen met de analyse module, kan niet-technisch personeel makkelijk gerichtere verkoopcampagnes voeren, die meer omzet halen uit meer klanten, en meer frequent.

'Door het toevoegen van modules voor publishing en search creëert ATG met ATG6 een produktlijn die werkelijk gericht is op het oplossen van top issues voor onze klanten, en kunnen significante kostenreducties over het hele platform gerealiseerd worden, ' zegt Alwin Magimay, partner in Accenture. 'Wij zien er naar uit de synergie in onze partnerrelatie met ATG verder uit te bouwen, en wij geloven dat onze gezamenlijke klanten snel voordeel zullen halen uit ATG6.'

In combinatie met ATG Commerce, of zelfstandig gebruikt, levert ATG Portal complete self service mogelijkheden, die een belangrijke bijdrage leveren aan het in de hand houden van de kosten van ondersteuning van klanten, zakenpartners of eigen personeel. ATG6 brengt belangrijke verbeteringen voor de ATG Portal module, die samen met de publishing, search en analytics modules gebruikers helpen snel online verkoop en service sites in de lucht te brengen voor specifieke zakenpartners, klanten of voor interne projecten.

'Met al deze uitbreidingen en verbetering wordt ATG 6 een van de meest volwassen en uitgebreide online CRM toepassingen die momenteel te verkrijgen zijn,' zegt Fumi Matsumoto, vice president voor technologie, ATG. 'Met de verder uitgebreide integratiemogelijkheden en de beschikbaarheid van nieuwe modules gaat ATG6 onze klanten in staat stellen nog meer rendement te halen uit het online verkopen en service verlenen aan hun klanten, partners en personeel.'

Details en voordelen van de nieuwe ATG6 modules en integratiemogelijkheden:

ATG Publishing - Maakt het mogelijk om het management en het online gebruik van belangrijke informatie, zoals prijslijsten, produkt catalogi en service informatie te automatiseren, wat belangrijk bijdraagt aan het success van online CRM initiatieven. Door online publicatie eenvoudiger te maken kunnen organisaties makkelijker hun relaties van de juiste informatie voorzien op het gewenste moment, wat zorgt voor betere 'click-thru' en verkoopcijfers.

ATG Analytics - Verzamelt en struktureert informatie vanuit alle ATG toepassingen om gebruikers te helpen verkooptrends en online gedragspatronen te achterhalen. De ATG Anlytics module bevat voorgedefiniëerde rapport- en datamodellen voor zakelijke, financiële, product- en merkenmanagers, die het gebruiksgemak en -rendement van de module enorm vergroten.

ATG Search - Werkt met zoeksleutels, geavanceerd Boolean en parametrisch zoeken, en resultatenrangschikking. Zoeken is één van de meest gebruikte functies op online sites, en deze search module zal dan ook gebruikers van een site helpen om de informatie die ze nodig hebben op de meest efficiënte wijze te vinden, waardoor de waardering voor de site enorm zal stijgen.

ATG Integrations - Een combinatie van software, services en best practices die helpen om ATG toepassingen te integreren met andere enterprise toepassingen, data en systemen. ATG Integrations biedt een integrale kijk op alle klanten van een organisatie over alle online en traditionele kanalen, en stelt organisaties zo in staat altijd de best mogelijke service te verlenen tegen de laagst mogelijke kosten.

Meer informatie over ATG6 is te vinden op www.atg.com/atg6.

Over ATG

ATG(r) (Art Technology Group, Inc.) is de leidende ontwikkelaar van software voor online relatie beheer met een direkte geïntegreerde en gepersonaliseerde interactie voor klanten, zakenpartners of medewerkers: dus aan de 'frontlijn' van elke organisatie. Over de hele wereld vertrouwen klanten op ATG voor hun toepassingen voor het opbouwen en onderhouden van wederzijds profijtelijke relaties met klanten, zakenpartners en werknemers. Te gebruiken op al de populaire application servers in de industrie, zijn de produkten uit ATG's suites van e-commerce, portal en relatie beheer software ideaal voor geïntegreerde web-toepassingen en e-business initiatieven.

Op het moment heeft ATG e-business toepassingen geleverd aan meer dan 800 organisaties wereldwijd, waaronder organisaties als 3M, Procter & Gamble, Consignia (UK Post Office), Alcatel, American Airlines, AT&T, Barclays Global Investors, Deutsche Post, CGNU, BMG Direct, US Army, Eastman Kodak, Ford Motor Credit, HSBC, Deutsche Bank, Sun Microsystems, Philips, Sony, Johnson & Johnson, Aegon, AGF, France Telecom en Wells Fargo. Het hoofdkantoor staat in Cambridge, Massachusetts (USA), en er zijn regio-kantoren verspreid in Noord Amerika, Europa en Azië. Het Benelux kantoor is gevestigd in Utrecht. Voor verdere informatie over ATG, kijk op: www.atg.com.