Ingezonden persbericht


Aan: De auto(sport)redactie
Persbericht

Tom Coronel terug in Formule 1 op Circuit Park Zandvoort

Huizen-Tom Coronel zal tijdens het komende Marlboro Masters of Formula 3 weekend in de Euro BOSS Series uitkomen met een Benetton Formule 1 wagen. Daarmee vervolgt de Huizenaar zijn lange reeks optredens tijdens dit succesvolle weekend op onze nationale racepiste. De formule 1 waar hij over beschikt is van het NDS Team Ascari uit Engeland en wordt aangedreven door een 720 pk sterke V10 Judd motor.

"Het is eigenlijk traditie dat ik tijdens het Marlboro Masters weekend ergens aan de start van een race verschijn. Voorheen ging het om de Masters zelf of races in de Formule 3 en de Formule Nippon in Japan. Dit jaar kan ik dus weer ouderwets op mijn eigen Zandvoort aan de start verschijnen", verklaart Coronel opgetogen. "Natuurlijk is dit voor mij een fantastisch verhaal. In 1999 heb ik de nodige ronden in de Arrows Formule1 gereden en ik bewaar daar nog steeds geweldige herinneringen aan. Dit zijn auto's waar echt iets gebeurt wanneer je naar het gaspedaal kijkt. Natuurlijk, het is een auto uit 1997 (het jaar dat Tom Coronel de Marlboro Masters won-red.), maar neem van mij aan dat hij heel best naar voren wil. En weet ook dat dit zeker een klasse is waar gestreden wordt. Je houdt natuurlijk wat meer rekening met elkaars materiaal, maar wat ik er tot nu toe van gezien heb heeft mij bijzonder aangesproken. In tegenstelling tot de voormalige Formule 1 wagens is hier gekozen voor vier liter motoren, terwijl er destijds drieliter motoren gebruikt werden. Dat komt de betrouwbaarheid ten goede. Verder rijdt iedereen op hetzelfde type Avon slicks. Er is dus sprake van een grote gelijkheid. Of dit voor mij weer een nieuwe stap richting Formule 1 wordt? Ik denk dat we reëel moeten zijn en dat dit natuurlijk een prachtige uitdaging is, die ik met beide handen aangrijp. Plannen om in de huidige Formule 1 aan de start te komen heb ik echter al enige tijd naar achteren verbannen. Ik ben momenteel bijzonder druk met de ETCC races voor het Carly Motors Team Isert. Komend weekend rijden we de volgende race op het circuit van Spa-Francorchamps. Afgelopen week hebben we nogmaals op Zandvoort getest en daarbij bleek onze BMW weer over meer vermogen te beschikken. Tijdens de vorige race op Oschersleben zaten we er tijdens de training al helemaal bij (pole position-red.) maar werd ik door toedoen van een andere rijder naast de baan geduwd. Met iets meer geluk op dat vlak zou het in België moeten lukken om eens een podiumplaats te halen", aldus Tom Coronel.

Spijtig genoeg kan hij geen gebruik maken van de mogelijkheid om met de Benetton op Brands Hatch te testen. Op diezelfde dag moet hij op Spa-Francorchamps zijn training met de BMW rijden. "Wat resteert is dus twee keer half uur op Zandvoort. Gelukkig ken ik die baan goed en laten we hopen dat dat voldoende is om wat verder naar voren op de startgrid te staan", besluit Tom Coronel zijn verhaal. Hij is vast van plan om er in ieder geval ook voor het publiek een mooie show van de maken.

Huizen, 30 juli 2002