AutoRai
9-8-2002
Hyundai Motor Company noteert forse verkoopstijging
Hyundai Motor Company beleeft een uitstekend jaar. De verkopen in de
periode januari tot en met juli stegen met 4,3 procent ten opzichte
van hetzelfde tijdsvak vorig jaar. De maand juli was het voorlopige
hoogtepunt met een verkoop van 155.630 autos.
Dankzij de goede verkopen in juli verkocht Hyundai Motor Company
wereldwijd maar liefst 970.439 autos in de periode januari 2002 tot en
met juli 2002. Het marktaandeel in thuisland Zuid-Korea bereikte
ongekende hoogte. De nieuwe Accent en de Getz zorgden voor een
stijging van het marktaandeel in de compacte klasse naar 54,3 procent.
De Terracan en de Santa Fe brachten het marktaandeel bij de SUVs naar
50,3 procent.
In de plus
Ook in Nederland gaat het Hyundai voor de wind. Tot en met 20 juli is
het marktaandeel 2,43 procent, wat neerkomt op 7776 verkochte
personenautos. Vorig jaar was het marktaandeel over hetzelfde tijdsvak
2,19 procent. Als één van de weinige automerken heeft Hyundai in 2002
het marktaandeel weten uit te bouwen. De verwachting is dat het
marktaandeel verder zal stijgen. De recent geïntroduceerde Getz,
leverbaar vanaf september, geeft de verkopen ongetwijfeld een
positieve impuls. Bovendien zal de Elantra Young dankzij een
prijsvoordeel van 3000 euro ook veel rekenende kopers voor zich
winnen.