NIPO
Taylor Nelson Sofres breidt netwerk in Zweden uit
Taylor Nelson Sofres heeft in Zweden de marketinginformatie specialist
Svenska Gallup AB overgenomen.
Svenska Gallup levert op maat gemaakte marketinginformatie, opinieonderzoek,
sociale studies en medewerkersonderzoeken. Onder de klanten van Svenska
Gallup bevinden zich veel vooraanstaande Zweedse organisaties.
Svenska Gallup werd opgericht in 1941 en opereert vanuit twee locaties in
Zweden. Het bureau heeft 14 medewerkers in dienst. De (ongecontroleerde)
omzet over het eerste halfjaar van 2002 bedroeg ruim drie miljoen euro .
Mike Kirkham, Chief Executive van Taylor Nelson Sofres, licht de overname
toe. "Zweden vormde een van de weinige gaten in ons wereldwijde netwerk dat
nu 53 landen omvat. Wij waren al de leidende marktinformatie specialist in
Noorwegen, Denemarken en Finland.
Doordat veel regionale aankoopbeslissingen in Zweden worden gemaakt, hebben
we nu de ideale positie om pan-Noordelijke oplossingen te bieden aan onze
klanten. De mogelijkheid om te voorzien in regionale informatie is een van
de belangrijkste voordelen van ons zeer stevige, wereldwijde netwerk."
Taylor Nelson Sofres
Via haar kantoren in meer dan 53 landen voorziet Taylor Nelson Sofres in
marketinginformatiediensten aan vooraanstaande nationale en multinationale
organisaties over de hele wereld. Taylor Nelson Sofres is de op drie na
grootste marketinginformatie-groep ter wereld. Meer informatie over Taylor
Nelson Sofres is te vinden op de website: www.tnsofres.com
NIPO, het marktonderzoekinstituut maakt deel uit van de Taylor Nelson Sofres
groep.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Mike Kirkham, Chief Executive +44 (0)20 8967 4022
Janis Parks, Head of Investor Relations +44 (0)20 8967 1584
E-mail: Janis.Parks@tnsofres.com