AutoRai
5-8-2002
Ford weer best verkochte merk
Werd er in de maanden januari en mei al melding van gemaakt dat Ford
de eerste plaats wist te bemachtigen in de landelijke
verkoopstatistieken, de maand juli werd wederom een maand waarbij Ford
een eerste plaats wist te bemachtigen.
Met name de verkoop van de Focus, de Mondeo en de zojuist
geĂŻntroduceerde nieuwe Fiesta brachten Ford ook in de maand juli aan
de top. Daarmee heeft Ford gedurende de eerste helft van dit jaar maar
liefst drie maal beslag weten te leggen op de nummer een positie in
autoland. De Nederlandse importeur heeft zich daarmee in juli, met een
marktaandeel van maar liefst 10,45%, wederom als vertegenwoordiger van
het best verkochte automerk kunnen onderscheiden.
Sterk productaanbod
De veelzijdigheid van de producten en de strategie van Ford, om tot de
meest leidinggevende automobielproducenten ter wereld te behoren,
hebben geleid tot de introductie van uitermate aantrekkelijke nieuwe
modellen, met een uitmuntende rijkwaliteit en uitgesproken design.
"De continue kracht van de Ford Focus, de introductie van de nieuwe
Fiesta en niet in de laatste plaats de beschikbaarheid van superieure
TDCi dieselmotoren in ons hele productgamma, leggen ons geen
windeieren", aldus Gerard Jansen, Directeur Operations van Ford
Nederland. "En er komt nog meer mooi nieuws op de consument af, zoals
de Transit Connect, de Focus RS, en de StreetKa, om er een paar te
noemen. Het is zeer de moeite waard, om onze dealers een bezoek te
brengen, want er is veel productnieuws te zien en op komst", aldus
Jansen.
De prestatie van Ford is des te meer het vermelden waard, omdat de
automobielbranche zich kenmerkt door een hoge mate van concurrentie.
Met koplopers als Ka, Fiesta, Focus, Mondeo en Galaxy heeft Ford
troeven in de handen die het spel in uiterst gunstige zin voor Ford
bepalen.