AutoRai

5-8-2002

Ford weer best verkochte merk

Werd er in de maanden januari en mei al melding van gemaakt dat Ford de eerste plaats wist te bemachtigen in de landelijke verkoopstatistieken, de maand juli werd wederom een maand waarbij Ford een eerste plaats wist te bemachtigen.

Met name de verkoop van de Focus, de Mondeo en de zojuist geĂŻntroduceerde nieuwe Fiesta brachten Ford ook in de maand juli aan de top. Daarmee heeft Ford gedurende de eerste helft van dit jaar maar liefst drie maal beslag weten te leggen op de nummer een positie in autoland. De Nederlandse importeur heeft zich daarmee in juli, met een marktaandeel van maar liefst 10,45%, wederom als vertegenwoordiger van het best verkochte automerk kunnen onderscheiden.

Sterk productaanbod
De veelzijdigheid van de producten en de strategie van Ford, om tot de meest leidinggevende automobielproducenten ter wereld te behoren, hebben geleid tot de introductie van uitermate aantrekkelijke nieuwe modellen, met een uitmuntende rijkwaliteit en uitgesproken design.

"De continue kracht van de Ford Focus, de introductie van de nieuwe Fiesta en niet in de laatste plaats de beschikbaarheid van superieure TDCi dieselmotoren in ons hele productgamma, leggen ons geen windeieren", aldus Gerard Jansen, Directeur Operations van Ford Nederland. "En er komt nog meer mooi nieuws op de consument af, zoals de Transit Connect, de Focus RS, en de StreetKa, om er een paar te noemen. Het is zeer de moeite waard, om onze dealers een bezoek te brengen, want er is veel productnieuws te zien en op komst", aldus Jansen.

De prestatie van Ford is des te meer het vermelden waard, omdat de automobielbranche zich kenmerkt door een hoge mate van concurrentie. Met koplopers als Ka, Fiesta, Focus, Mondeo en Galaxy heeft Ford troeven in de handen die het spel in uiterst gunstige zin voor Ford bepalen.