Persberichten - 05/08/2002
Reservaties via internet stijgen met 71,8 % - De Virgin Express-website in
een nieuw kleedje
Reservaties via internet stijgen met 71,8 % - De Virgin
Express-website in een nieuw kleedje Melsbroek, 4 augustus 2002 In
juli 2002 werden aan de website van Virgin Express een aantal
belangrijke veranderingen aangebracht op het vlak van de structuur, de
snelheid en de inhoud. Deze verbeteringen kwamen in de eerste plaats
de gebruiksvriendelijkheid ten goede en zullen waarschijnlijk een
aanzet zijn voor vele bezoekers om via www.virgin-express.com vaker
vluchten te boeken en informatie op te zoeken in verband met de
luchtvaartmaatschappij. De lay-out van de website werd, naar
aanleiding van de introductie van het nieuwe logo, aangepast aan de
nieuwe huisstijl van de Belgische lagetarievenmaatschappij. Een van de
meest opvallende inhoudelijke veranderingen is de aanwezigheid van de
reservatiemodule op de thuispagina. Een andere nieuwigheid is de
"check prices" knop, waarmee de klanten gemakkelijk en snel informatie
kunnen bekomen wat de nog beschikbare prijzen voor een zitje op een
bepaalde vlucht betreft. Onderzoek wees namelijk uit dat in het
verleden vele websitebezoekers niet erg geneigd waren om de
boekingmodule aan te klikken om de beschikbaarheid en prijzen van de
vluchten na te gaan, omdat ze verkeerdelijk- dachten dat ze dan
verplicht zouden zijn ook een aankoop te doen wanneer ze de
reservatiepagina's consulteerden. De "check prices"-knop heeft dit
probleem opgelost. Verwacht wordt dat internauten zich meer op hun
gemak zullen voelen wanneer ze vluchten en tarieven wensen te checken.
Vele wijzigingen aan de website zijn evenwel niet zichtbaar voor de
consument omdat de veranderingen te maken hebben met de programmering
en de structuur van de site. Niettemin zijn ze van essentieel belang
om de Virgin Express-webstek nog stabieler, sneller en
gebruiksvriendelijker te maken. De voorbije maanden nam de verkoop via
het internet geleidelijk toe. In de eerste jaarhelft van 2002 werden
meer dan 277.000 zetels verkocht via www.virgin-express.com. In
vergelijking met dezelfde periode vorig jaar steeg het aantal
boekingen in het tweede kwartaal van 2002 met 71,8%. Momenteel worden
29,8% van de zetels verkocht via het net. Ongeveer 21% van de
reservaties wordt gemaakt via het call center en het resterende
gedeelte via de reisagentschappen en GDS. Meer dan 35% van de
internetboekingen komen uit België. Verleden jaar was dat nog maar
25%. De voorbije maanden werd trouwens een opmerkelijke stijging
vastgesteld. In het tweede trimester van 2002 steeg het aantal
internetreservaties die uit ons land afkomstig waren met 39,1% in
vergelijking met de eerste drie maanden van dit jaar. Daarmee is
België niet alleen de belangrijkste internetmarkt voor Virgin Express,
tegelijk heeft de lagetarievenmaatschappij zijn positie als Belgiës
belangrijkste e-commercebedrijf versterkt. Virgin Express biedt vanuit
Zaventem lijnvluchten aan naar 14 belangrijke Europese bestemmingen:
Athene, Barcelona, Kopenhagen, Faro, Genève, Göteborg, Lissabon,
Londen-Heathrow, Madrid, Malaga, Milaan, Nice, Rome en Stockholm.
Contact : Yves Panneels, Corporate Communication Manager, tel. +32
(478) 482574 www.virgin-express.com
Bron: Virgin Express
Provider: Euronext Brussels