Kelkoo Nederland winstgevend

Record omzet voor Kelkoo in tweede kwartaal

AMSTERDAM, 20020802 -- Kelkoo, de toonaangevende winkel zoekmachine in Europa, heeft in het tweede kwartaal van dit jaar 3 miljoen Euro omzet gerealiseerd, een stijging van 65% ten opzichte van Q2 2001 en van 25% ten opzichte van Q1 dit jaar.

"Het tweede kwartaal bevestigt de zeer sterke groei die we in het eerste kwartaal al zagen. De totale omzet over het eerste half jaar is nu 5,4 miljoen Euro. We profiteren van de continue vraag van meer dan 1000 winkels door geheel Europa die hun omzet willen vergroten door "verkoop leads" -kliks vanuit onze winkel zoekmachine- in te kopen. Winkeliers besteden minder aan traditionele marketing en investeren meer en meer in het kopen van kwalitatief bezoek", aldus Onno Staal, Countrymanager Kelkoo Nederland.

Het aantal Europese consumenten dat Kelkoo als startpunt heeft voordat er een definitieve aankoop beslissing genomen wordt neemt snel toe. Op basis van Dart gegevens bedraagt het bezoek volgens het bedrijf nu meer dan 2,6 miljoen unieke gebruikers per maand.

Twee nieuwe landen nu ook winstgevendheid

Pierre Chappaz, CEO Kelkoo, voegt eraan toe: "We liggen goed op schema om het vierde kwartaal van dit jaar met winst af te sluiten voor geheel Europa. Nederland en Noorwegen hebben zich bij de twee grootste landen gevoegd die reeds winstgevend zijn, Frankijk en Verenigd Koninkrijk ".

Kelkoo is een private onderneming met 120 medewerkers, actief in Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Nederland, Italië, Noorwegen, Zweden, Spanje en Denemarken. Kelkoo heeft als doel Europese Internet gebruikers de beste winkel ervaring te bieden die op hun beurt de meest gekwalificeerde leads in de markt genereren voor haar partners. Kelkoo levert op dit moment iedere maand meer dan 3,5 miljoen leads aan haar partners. Kelkoo wordt gesteund door een groot aantal Europese VC's, o.a. Innovacom, Banexi Ventures, Netjuice en Kistefos.