Ingezonden persbericht
TOPCALL laat weer stijgende lijn zien
Cijfers tweede kwartaal van TOPCALL
International AG tonen groeiende winst
Wenen/Zaltbommel, juli 2002 - TOPCALL International AG (NASDAQ Europe TOPC)
meldt voor het tweede kwartaal van het financiële jaar 2002 een groeiende
winst. Volgens de openbaar gemaakte cijfers heeft het bedrijf een
EBITDA-verbetering naar â'¬ 1,380 miljoen in vergelijking tot â'¬ 139.000 in
hetzelfde kwartaal van vorig jaar. De omzet kwam uit op â'¬ 8,050 miljoen
(vorig jaar: â'¬ 8,162 miljoen). In het tweede kwartaal van 2002 is het
EBIT-totaal â'¬ 962.000.
Op het gebied van verkoop aan eindgebruikers bereikte TOPCALL een omzet van â'¬
3,953 miljoen; een stijging van 20 procent in vergelijking tot dezelfde
periode van vorig jaar (2001: â'¬ 3,297 miljoen). Dit is vooral te danken aan
de belangrijke bijdrage van het EMEA-gebied, waar TOPCALL 25 procent
omzetstijging boekte.
In het tweede kwartaal van 2002 kon het bedrijf ook een positieve bijdrage
noteren op het gebied van diensten en onderhoud: een stijging van 6 procent.
De groei van dit bedrijfsonderdeel was er dankzij de nieuwe installaties bij
klanten in de loop van 2001.
De blijkbare omzetverlaging op het gebied van consulting (- 67 procent) is
volgens het bedrijf toe te schrijven aan de verkoop van haar vroegere dochter
A-Consult. TOPCALL ontdeed zich van dat verliesgevende onderdeel in september
2001.
"Na vijf kwartalen hebben we nu een positieve omslag voor het
bedrijfsresultaat bereikt", stelt Christoph Stockert, CFO van TOPCALL
International AG. "In het tweede kwartaal konden we de vermindering in omzet,
die we in het eerste kwartaal nog hadden, terugdraaien. Dat had het
management van TOPCALL al eerder aangekondigd. We onderschrijven nog steeds
onze eerdere uitspraak dat we in dit financiële jaar verwachten dat er een
omzetstijging zal zijn met dubbele cijfers. Net zoals we een positieve EBIT
zullen boeken in het huidige financiële jaar."
Meer informatie over de financiële resultaten van TOPCALL International AG:
http://www.topcall.com/invest/reports.html
TOPCALL Nederland B.V.
TOPCALL is specialist in het leveren van totaaloplossingen voor
berichtenverkeer en telefonie (fax, voicemail, CTI, e-mail en SMS). Al meer
dan 16 jaar biedt TOPCALL Nederland producten en consultancy aan organisaties
die de communicatie met de buitenwereld willen stroomlijnen en verbeteren.
TOPCALL richt zich op de markt van logistieke applicaties, CRM-applicaties en
kantoorautomatisering.