AutoRai

12-6-2002

Mitsubishi aanwezig op prestigieus Concours d'Élégance

Mitsubishi Motors Corporation is uitgenodigd om de SUP Cabriolet conceptcar te tonen op het prestigieuze Louis Vuitton Classic Concours d´Élégance in Parijs op 28 en 29 juni. Dit evenement is een van de sociale hoogtepunten in de Franse hoofdstad.

In totaal zullen meer dan 70 zeer exclusieve, in concoursstaat verkerende, klassiekers uit de hele wereld op het evenement te zien zijn. Naast de klassieke schoonheden toont de organisatie ook een aantal conceptmodellen. Alle auto´s, klassiek en futuristisch, worden tentoongesteld op het fraaie gazon van het Parc Bagatelle. Mitsubishi hoofddesigner Olivier Boulay is verzocht om plaats te nemen in de jury.

SUP Cabriolet
De Mitsubishi SUP Cabriolet conceptcar is begin dit jaar onthuld tijdens de Detroit Auto Show en was later ook te bewonderen op de Autosalon van Geneve. De SUP (Sport Utility Pack) Cabriolet is een vierwielaangedreven sportieve vrijetijdscabriolet. Een bijzonder detail vormen de deurpanelen die ook als koffer te gebruiken zijn. De SUP Cabriolet is uitgerust met een GDI-ISA motor. Deze krachtbron heeft behalve Mitsubishi's gepatenteerde directe benzine-injectie tevens een systeem dat de motor uitschakelt wanneer deze staat te wachten, bijvoorbeeld voor een stoplicht. Zodra het gaspedaal wordt bediend, slaat de motor weer aan. De krachtbron is bovendien gekoppeld aan twee extra motoren die na het inschakelen van de 4WD de achterwielen aandrijven.

Boulay in de jury
De organisatie heeft Olivier Boulay (Executive Officer, Corporate General Manager, Car Product Design Office van Mitsubishi Motors Corporation) gevraagd om plaats te nemen in de jury. In totaal telt de Louis Vuitton Classic 25 juryleden. Onder hen bevinden zich wereldberoemde verzamelaars, schrijvers en ontwerpers.

Volledig toegewijd om de emotie van hedendaags Japans design naar Europa te brengen, ziet Mitsubishi Motors Corporation deze uitnodiging van Frankrijks Louis Vuitton Malletier als een grote eer. Tevens ervaart Mitsubishi het als een erkenning van de nieuwe design strategie die het merk is ingeslagen.