AutoRai
12-6-2002
Mitsubishi aanwezig op prestigieus Concours d'Élégance
Mitsubishi Motors Corporation is uitgenodigd om de SUP Cabriolet
conceptcar te tonen op het prestigieuze Louis Vuitton Classic Concours
d´Élégance in Parijs op 28 en 29 juni. Dit evenement is een van de
sociale hoogtepunten in de Franse hoofdstad.
In totaal zullen meer dan 70 zeer exclusieve, in concoursstaat
verkerende, klassiekers uit de hele wereld op het evenement te zien
zijn. Naast de klassieke schoonheden toont de organisatie ook een
aantal conceptmodellen. Alle auto´s, klassiek en futuristisch, worden
tentoongesteld op het fraaie gazon van het Parc Bagatelle. Mitsubishi
hoofddesigner Olivier Boulay is verzocht om plaats te nemen in de
jury.
SUP Cabriolet
De Mitsubishi SUP Cabriolet conceptcar is begin dit jaar onthuld
tijdens de Detroit Auto Show en was later ook te bewonderen op de
Autosalon van Geneve. De SUP (Sport Utility Pack) Cabriolet is een
vierwielaangedreven sportieve vrijetijdscabriolet. Een bijzonder
detail vormen de deurpanelen die ook als koffer te gebruiken zijn. De
SUP Cabriolet is uitgerust met een GDI-ISA motor. Deze krachtbron
heeft behalve Mitsubishi's gepatenteerde directe benzine-injectie
tevens een systeem dat de motor uitschakelt wanneer deze staat te
wachten, bijvoorbeeld voor een stoplicht. Zodra het gaspedaal wordt
bediend, slaat de motor weer aan. De krachtbron is bovendien gekoppeld
aan twee extra motoren die na het inschakelen van de 4WD de
achterwielen aandrijven.
Boulay in de jury
De organisatie heeft Olivier Boulay (Executive Officer, Corporate
General Manager, Car Product Design Office van Mitsubishi Motors
Corporation) gevraagd om plaats te nemen in de jury. In totaal telt de
Louis Vuitton Classic 25 juryleden. Onder hen bevinden zich
wereldberoemde verzamelaars, schrijvers en ontwerpers.
Volledig toegewijd om de emotie van hedendaags Japans design naar
Europa te brengen, ziet Mitsubishi Motors Corporation deze uitnodiging
van Frankrijks Louis Vuitton Malletier als een grote eer. Tevens
ervaart Mitsubishi het als een erkenning van de nieuwe design
strategie die het merk is ingeslagen.