Ingezonden persbericht
Persbericht
Borland benoemt Scott Langmack tot Chief Marketing Officer om het merk Borland wereldwijd uit te bouwen
~ voormalige senior manager van Microsoft, Pepsi Cola en Broadband Office gaat de merk- en marketingstrategie van Borland vormgeven ~
27 juni 2002 - Borland Software Corporation heeft Scott Langmack aangesteld als chief marketing officer en senior vice-president. Langmack heeft meer dan 18 jaar ervaring in marketing- en productmanagement van wereldwijde technologie- en consumentenmerken.
Langmack's laatste betrekking was vice-president marketing en productontwikkeling bij Broadband Office, een Kleiner Perkins Caufield & Byers start-up. Voor hij bij Broadband in dienst trad, is Langmack werkzaam geweest in general management- en marketingfuncties bij Microsoft. Daarvoor was hij bij Wilson Sporting Goods en Pepsi Cola International actief in diverse management- en marketingfuncties en als brand manager bij The Clorox Company. Daarnaast zit Langmack op dit moment in de Raad van Bestuur van Avinon Inc.
"Borland's voortdurende omzet- en winstgroei in deze laatste twee onrustige jaren in de software-industrie, laat duidelijk zien hoe stabiel dit bedrijf is," zegt Langmack. "Borland ontwikkelt eersteklas, toonaangevende softwaretechnologieën waarmee het IT management applicatieontwikkeling en -deployment aanzienlijk kan versnellen en verbeteren. De waarde van deze oplossingen duidelijk maken en uitdragen is een echte uitdaging."
"We zijn zeer verheugd dat Scott deel gaat uitmaken van het Borland executive management team. Scott is een ervaren marketing executive met een enorme ervaring in het uitbouwen van mondiale merken, zowel in de technologie- als in de consumentenwereld," zei Dale L. Fuller, president en CEO van Borland. "Met zijn ervaring opgedaan bij bedrijven als Microsoft en Pepsi Cola, heeft hij al bewezen goed te zijn in het uitbouwen en aansturen van succesvolle merken."
(272 woorden)
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Ter uwer informatie sturen wij u hierbij ook een foto van Scott Langmack toe.
Over Borland
Borland Software Corporation is een toonaangevende leverancier van technologie voor het ontwikkelen, deployen en integreren van softwareapplicaties. Met de allerbeste, op interoperabiliteit gerichte, technologieoplossingen stelt Borland bedrijven van elk formaat in staat met hun diensten en producten het Internet op te gaan en tegelijkertijd hun legacy systemen te optimaliseren. Borland biedt haar klanten, van de allergrootste bedrijven tot de miljoenen ontwikkelaars uit het Borland Developer Network, de vrijheid applicaties te ontwikkelen, overal in te zetten en bedrijfsbreed te integreren en beheren. Met de oplossingen van Borland kunnen organisaties hun productiviteit vergroten, projecten om de prestaties te verbeteren sneller afronden en hierbij binnen het budget blijven en tegelijkertijd de 'total cost of ownership' verlagen.
Borland werd in 1983 opgericht. Het hoofdkantoor bevindt zich in Scotts Valley, Californië, met kantoren over de hele wereld. Voor meer informatie over Borland kunt u een bezoek brengen aan de website: http://www.borland.com of de community website: http://community.borland.com.
Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Yvonne van Bokhoven of Viviane Brokerhof bij LEWIS, het IT PR bureau.
Tel: +31 (0) 43 3566956Fax: +31 (0) 43 3566955
E-mail: yvonnev@lewispr.com
vivianeb@lewispr.comWebsite: http://www.lewispr.com
Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Wim Hoek van Borland: Tel: +31 (0) 20 503 51 00Fax: +31 (0) 20 503 51 11 E-mail: whoek@borland.comWebsite: http://www.borland.com
All Borland brand and product names are trademarks or registered trademarks of Borland Software Corporation in the United States and other countries. All other marks are the property of their respective owners.
Safe Harbor Statement
This release contains "forward-looking statements" as defined under the Federal Securities Laws, including the Private Securities Litigation Reform Act of 1995 and is subject to the safe harbors created by such laws. All statements that are not historical are forward-looking. Forward-looking statements may relate to, but are not limited to, Borland's future financial performance, capital expenditures, revenues, acquisitions, earnings, costs, product development plans, global expansion plans, estimated size of potential customer markets, demand for Borland s products, the projected acceptance by existing or potential customers of new technologies and the potential features of, or benefits to be derived from, the products developed, marketed or sold by Borland, market and technological trends in the software industry and various economic and business trends. Such forward-looking statements are based on current expectations that involve a number of uncertainties and risks that may cause actual events or results to differ materially. Factors that could cause actual events or results to differ materially include, among others, the following: general economic factors and capital market conditions, general industry trends, the size and timing of enterprise-level sales, the potential effects on Borland of competition in computer software product and services markets, growth rates in the software and professional services markets that Borland participates in, rapid technological change that can adversely affect the demand for Borland s products, shifts in customer demand, market acceptance of new or enhanced products or services developed, marketed or sold by Borland, delays in scheduled product availability dates, open source technologies that compete with Borland s products, actions or announcements by competitors, software errors, reduction in sales to or loss of any significant customers, the ability to successfully integrate acquisitions, Borland s ability to protect its intellectual property rights, the dependence on technologies licensed from third parties, Borland s ability to attract and retain qualified personnel, Borland s failure to contain costs and unanticipated further deterioration of economic and financial conditions in the United States and around the world resulting from geopolitical conflicts and other consequences of the United States war against terrorism. These and other risks may be detailed from time to time in Borland s periodic reports filed with the Securities and Exchange Commission, including, but not limited to, its latest Annual Report on Form 10-K and its latest Quarterly Report on Form 10-Q, copies of which may be obtained from www.sec.gov. Borland is under no obligation to (and expressly disclaims any such obligation to) update or alter its forward-looking statements whether as a result of new information, future events or otherwise.
LEWIS Communications BV
Marketing and Media relations for Technology Companies
Gaetano Martinolaan 95
6229 GS Maastricht
tel: +31 (0) 43 356 69 56
fax: +31 (0) 43 356 69 55
web: http://www.lewispr.com
e-mail: persinfo@lewispr.com