Ingezonden persbericht

Persbericht

26 juni 2002

Virgin tekent overeenkomst met Vanco
voor 8,6 miljoen Euro
~ driejarig contract voor netwerkbeheer en ondersteuning van nieuwe technologische initiatieven ~

Virgin Retail heeft haar huidige netwerkaanbieder vervangen door Vanco. De wereldwijde virtual network operator gaat het netwerk van Virgin beheren en de klantenservice verbeteren.

Vanco en Virgin hebben een driejarige strategische samenwerkingsovereenkomst getekend. Onder de voorwaarden van de overeenkomst, zal Vanco een op het internet gebaseerde IP-VPN ontwerpen, implementeren en beheren om de beschikbaarheid van bandbreedte te vergroten en de ontwikkeling van nieuwe klanteninitiatieven te ondersteunen. Het netwerk verbindt op dit moment 216 winkels verspreid door Engeland en Ierland, waaronder de Virgin Megastore-, V.Shop- en Our Price-winkels.

Virgin profiteert van Vanco s proactieve netwerkbeheer - het constateren en oplossen van problemen zodra deze ontstaan - maar ook van haar actieve houding in de onderhandelingen met telecomcarriers over kosten en nieuwe technologieën.

Virgin heeft gekozen voor Vanco vanwege de schaalbaarheid en flexibiliteit van haar diensten, maar ook vanwege de overeenkomsten in de bedrijfscultuur van de twee ondernemingen en de gezamenlijke focus op service en groei. Het bedrijf ziet de proactiviteit van Vanco in de dienstverlening en het vermogen aanpassingen te maken wanneer Virgin's behoeften veranderen, als grote voordelen ten opzichte van haar concurrenten.

De Virgin Retail divisie heeft het grootste datanetwerk van de hele Virgin Group en heeft plannen om nieuwe technologieën te installeren die grote bandbreedte vereisen om real-time te werken. Door het bedrijfskritische karakter is het integreren van Citrix en AS400 applicaties in het netwerk een essentieel onderdeel van de implementatie. Om de service en flexibiliteit van Virgin op een hoog niveau te waarborgen, heeft Vanco op alle locaties 2MB tiered circuits geïnstalleerd. Deze circuits kunnen de bandbreedte binnen 48 uur aanpassen, in tegenstelling tot de industrienorm van enkele weken.

"We onderzoeken continu hoe technologie de winkelervaring van de klant kan verbeteren, maar dit vereist steeds meer bandbreedte. Dit kon ons vorige netwerk niet leveren," zei Richard Whitehead, Hoofd Infrastructuur bij Virgin Retail. "Als een onafhankelijke onderneming biedt Vanco een bewezen, strategische oplossing voor dit probleem. Zij maakt het oplossen van netwerkproblemen minder complex en heeft de beschikking over grote bandbreedte om onze nieuwe klantinitiatieven te ondersteunen. Daarnaast is zij erg gericht op het leveren van service, geheel in overeenkomst met onze eigen doelen. Haar dienst is schaalbaar, flexibel en op maat gemaakt, zodat het voldoet aan onze huidige behoeftes, maar ook kan worden aangepast aan die van morgen, volgende week en volgend jaar."

"Virgin Retail heeft behoefte aan een betrouwbaar netwerk om haar snelle groei en nieuwe klantenservices te ondersteunen," zei Allen Timpany, CEO bij Vanco. "Door haar netwerkbeheer uit te besteden, kan Virgin zich richten op wat zij het beste kan - het leveren van innovatieve entertainmentoplossingen. Het monitoren van carrierkosten en nieuwe technologieën kan zij dan overlaten aan ons, zodat zij verzekert is van het netwerk dat het beste aansluit op haar specifieke behoeftes."

(472 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over Vanco
Vanco plc (FTSE: VAN) is een wereldwijde 'virtual network operator'. Vanco beheert momenteel netwerken voor klanten in 40 landen wereldwijd. Zij mag toonaangevende bedrijven zoals Grontmij, D-reizen, Ford Motor Company, Kenwood, Yakult, Christian Salvesen, FT Interactive Data, Jefferson Smurfit, Tenovis en Laura Ashley tot haar klantenkring rekenen.

In een complexe, dynamische en gedereguleerde telecommunicatiemarkt, biedt Vanco haar klanten op een duidelijke en objectieve manier advies en een laag risico. Doordat Vanco onafhankelijk is van carriers, kan zij inspelen op de toename in keuze, afname in kosten en verbeterde technologieën om zo voordelige, op maat gemaakte en value-added oplossingen te bieden.

Vanco is meerdere keren bekroond voor haar financiële succes en haar toonaangevende klantenservice. Zo werd Vanco s klantenservice onlangs in een onafhankelijk marktonderzoek gekozen tot de beste in de netwerkindustrie (Rhetorik 2002). Vanco was de enige onderneming die in het vierde kwartaal van 2001 een notering kreeg aan de 'main market' van de London Stock Exchange.

Voor meer informatie kunt u een bezoekje brengen aan de website van Vanco: http://www.vanco.nl

Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met: Yvonne van Bokhoven of Viviane Brokerhof van LEWIS, het IT PR bureau: Tel: 0031 (0)43-356 69 56Fax: 0031 (0)43-356 69 55 E-mail:yvonnev/vivianeb@lewispr.com
Web site:http://www.lewispr.com

LEWIS Communications BV
Marketing and Media relations for Technology Companies Gaetano Martinolaan 95
6229 GS Maastricht

tel: +31 (0) 43 356 69 56
fax: +31 (0) 43 356 69 55
web: http://www.lewispr.com
e-mail: persinfo@lewispr.com