Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

webMethods levert Amersham Health strategische integratieoplossing

Toonaangevende Engelse onderneming in medische diagnostiek integreert systemen om strategische doelen te behalen

Amsterdam - 25 juni 2002 - webMethods (Nasdaq: WEBM), de toonaangevende leverancier van integratiesoftware, maakt bekend dat Amersham Health, de wereldwijde leider in medisch diagnostische beelden en een dochteronderneming van Amersham plc (LSE, NYSE, OSE: AHM), het webMethods-integratieplatform heeft gekozen om Amersham's wereldwijde Information Management (IM)-strategie te ondersteunen. Het webMethods-integratieplatform zal Amersham Health zowel interne als externe integratiemogelijkheden verschaffen, waardoor het bedrijf informatie efficiënter kan uitwisselen.

Amersham Health is een fabrikant van medisch diagnostische farmaceutische producten voor het tijdig en accuraat diagnosticeren van ziektes, en een belangrijke aanbieder van therapieën voor de behandeling van kanker. Amersham Health verkoopt producten die gebruikt worden om ernstige ziektes te begrijpen en te behandelen op basis van röntgenstraling, computed tomopgraphy (CT)-scans, magnetic resonance imaging (MRI), radiotherapie en ultrageluid.

Als onderdeel van de IM-strategie van het bedrijf, beoogt Amersham Health in de komende paar jaren best-in-class technologie aan te bieden aan al haar bedrijfsonderdelen. De flexibiliteit die wordt geboden door het webMethods-integratieplatform stelt Amersham Health in staat om deze doelen te bereiken door haar portfolio van strategische toepassingen - waaronder SAP en Baan - te integreren met de bestaande systemen. Daarnaast biedt de webMethods-oplossing een platform voor toekomstige groei.

"webMethods speelt een belangrijke rol bij het creëren van een enkel, compleet overzicht van alle informatie in het bedrijf, en helpt ons onze doelstelling om op mondiale schaal te opereren, te bereiken," zegt Adrian Bagg, executive vice president of information management bij Amersham Health. "Bovendien kunnen we dankzij webMethods onze bestaande systemen blijven gebruiken terwijl we onze nieuwe reeks strategische toepassingen implementeren, en hoeven we niet ineens alles te vervangen."

Amersham Health koos voor webMethods vanwege het vermogen van het bedrijf om nieuw verworven toepassingen snel te integreren en vanwege de schaalbaarheid die de webMethods-oplossing biedt voor toekomstige groei. webMethods' sterke relaties met SAP en de Global Healthcare Exchange (GHX) speelden eveneens een belangrijke rol bij de beslissing. Naast het mogelijk maken van integratie, zal webMethods ook gebruikt worden om Amersham Health's systemen te koppelen met GHX, een online marktplaats die toeleveranciers en ziekenhuizen met elkaar verbindt. Directe koppelingen tussen Amersham Health en GHX zullen het inkoop- en betalingsproces van alle transacties die via het platform worden afgerond, stroomlijnen.

"De farmaceutische industrie wordt meer en meer mondiaal van aard en technologie is van vitaal belang om bedrijven in staat te stellen op en dergelijk niveau te opereren," zegt Laurie Mascott, webMethods' general manager, EMEA, en senior vice president. "webMethods is de ideale partner voor Amersham Health bij het bereiken van haar doel om een enkel, wereldwijd overzicht van haar bedrijfsvoering te creëren."

Over Amersham Health

Amersham Health is de toonaangevende wereldwijde farmaceutische aanbieder van diagnostische en voorspellende imaging-producten en diensten en aanverwante therapeutische producten. Amersham Health beoogt zorgprofessionals producten te bieden die hun diagnostische mogelijkheden uitbreiden en verbeteren, en bijdragen aan de behandeling van ziektes. Amersham Health heeft als doel om innovatieve diagnostische en therapeutische oplossingen te vinden met een focus op cardiologie, neurologie en kanker. Voor meer informatie over Amersham Health bezoekt u www.amershamhealth.com.

Over Amersham plc

Amersham plc is wereldwijd leider in medische diagnostische producten en life sciences. Het hoofdkantoor van Amersham plc bevindt zich in het Verenigd Koninkrijk. Het bedrijf behaalde in 2001 een jaaromzet van £ 1,6 miljard en telt wereldwijd ongeveer 9500 werknemers. Het bedrijf heeft als strategie om haar positie te versterken als leidende aanbieder van producten en technologieën waarmee ziektes beter kunnen worden begrepen, eerder worden vastgesteld en effectiever kunnen worden behandeld. Voor meer informatie over Amersham plc kunt u terecht op www.amersham.com.

Over webMethods

Als toonaangevende leverancier van integratiesoftware, levert webMethods (Nasdaq: WEBM) het meest complete platform voor ondernemingsbrede integratie, inclusief volledige ondersteuning van Enterprise Webservices. Het integratieplatform van webMethods stelt klanten in staat om een meetbaar rendement op hun investering te behalen, door een koppeling van bedrijfsprocessen, enterprise- en legacy-toepassingen, databases, webservices en menselijke interactie. Die koppeling kan zowel binnen de grenzen van de eigen onderneming worden gerealiseerd als daarbuiten, met andere bedrijven. Met het integratieplatform van webMethods kunnen klanten kosten besparen, nieuwe bronnen van inkomsten genereren, de banden met hun klanten verstevigen, de efficiëntie van de distributieketen verbeteren en de interne zakelijke processen stroomlijnen.

webMethods is in 1996 opgericht en heeft haar hoofdkantoor in Fairfax, Virginia. Het bedrijf heeft vestigingen in de Verenigde Staten, Europa, Azië en de Pacific. webMethods bedient wereldwijd meer dan 800 klanten, waaronder wereldwijde top 2000-bedrijven zoals Philips, Motorola, Dell, DSM en The Ford Motor Company. Strategische partners van webMethods zijn onder andere Cap Gemini Ernst & Young, Accenture, Deloitte Consulting, EDS, KPMG Consulting, AMS, Hewlett-Packard, BMC, Broadvision, i2 Technologies, J.D. Edwards, Microsoft, Oracle, SAP AG en Siebel Systems. Meer informatie is beschikbaar op www.webmethods.com.

Contactpersonen:

Jolanda Prins
webMethods
+31 (0)20 491 97 37
jolanda.prins@webmethods.com

Annemieke van Herk
Footprint Marketing
+31 (0)20 417 71 77
annemieke@footprint.nl