Belgacom
25 juni 2002
Tritone Telecom bouwt activiteiten af en is in overleg met KPN om
dienstverlening aan klanten te continueren.
Maastricht, 24 juni 2002. Tritone Telecom B.V. , de telecomoperator
die sinds 1999 actief is in de "Euregio" heeft voor haar ruim 80
medewerkers collectief ontslag aangevraagd. De dienstverlening aan de
klanten wordt voorlopig gecontinueerd. Tritone heeft de nodige
maatregelen genomen om met een verminderde bezetting hierin te
voorzien. Eén en ander houdt in dat bestaande vestigingen van Tritone
de komende maanden worden gesloten. Aan de Tritone personeelsleden
wordt een sociaal plan voorgelegd. De beslissing maakt onderdeel uit
van de strategie van Belgacom, om het draagvlak van haar activiteiten
aan te passen aan de sterk gewijzigde marktomstandigheden. Tritone
realiseerde over 2001 een jaaromzet van ¤ 16 miljoen.
Tritone Telecom B.V. werd in 1999 opgericht door Belgacom,
Nutsbedrijven Maastricht, Nuhold, accom en Industriebank LIOF. Op dit
moment houdt Belgacom 83% van de aandelen. In een tijdsspanne van 3
jaar bouwde Tritone een glasvezelnetwerk uit, om telecomoplossingen
aan te bieden voor het bedrijfsleven in de Euregio Maastricht,
Heerlen, Aken, Hasselt en Luik. Vandaag telt Tritone aldus ruim 3.500,
voornamelijk zakelijke klanten.
In de huidige moeilijke economische context was Belgacom overtuigd van
de noodzaak om het draagvlak van Tritone te vergroten. Met dit doel
werd gedurende de voorbije maanden contact gelegd met diverse
potentiële partners. Tritone is in overleg met KPN om de
dienstverlening aan haar klanten te continueren.
Tritone heeft vestigingen in Maastricht, Bergen op Zoom, Hoofddorp en
Aken, waar momenteel een tachtigtal werknemers in dienst zijn. Deze
vestigingen worden gesloten in de komende maanden. De directie van
Tritone heeft in overeenstemming met de Ondernemingsraad een sociaal
plan voor de medewerkers opgesteld. Dit plan voorziet een financiële
compensatie en assistentie door middel van professioneel outplacement.
Maurits Beerepoot, CEO van Tritone, benadrukt dat "de medewerkers van
Tritone in moeilijke omstandigheden het beste van zichzelf geven en
dat ze alles in het werk zullen stellen om de migratie soepel te laten
verlopen".
De dienstverlening aan klanten van Tritone Telecom wordt ongewijzigd
gecontinueerd tot aan de migratie in overleg met elke klant.
Een en ander is ook terug te vinden via de website van Tritone
Telecom: http://www.tritone-tele.com