Belgacom

25 juni 2002

Tritone Telecom bouwt activiteiten af en is in overleg met KPN om dienstverlening aan klanten te continueren.

Maastricht, 24 juni 2002. Tritone Telecom B.V. , de telecomoperator die sinds 1999 actief is in de "Euregio" heeft voor haar ruim 80 medewerkers collectief ontslag aangevraagd. De dienstverlening aan de klanten wordt voorlopig gecontinueerd. Tritone heeft de nodige maatregelen genomen om met een verminderde bezetting hierin te voorzien. Eén en ander houdt in dat bestaande vestigingen van Tritone de komende maanden worden gesloten. Aan de Tritone personeelsleden wordt een sociaal plan voorgelegd. De beslissing maakt onderdeel uit van de strategie van Belgacom, om het draagvlak van haar activiteiten aan te passen aan de sterk gewijzigde marktomstandigheden. Tritone realiseerde over 2001 een jaaromzet van ¤ 16 miljoen.

Tritone Telecom B.V. werd in 1999 opgericht door Belgacom, Nutsbedrijven Maastricht, Nuhold, accom en Industriebank LIOF. Op dit moment houdt Belgacom 83% van de aandelen. In een tijdsspanne van 3 jaar bouwde Tritone een glasvezelnetwerk uit, om telecomoplossingen aan te bieden voor het bedrijfsleven in de Euregio Maastricht, Heerlen, Aken, Hasselt en Luik. Vandaag telt Tritone aldus ruim 3.500, voornamelijk zakelijke klanten.

In de huidige moeilijke economische context was Belgacom overtuigd van de noodzaak om het draagvlak van Tritone te vergroten. Met dit doel werd gedurende de voorbije maanden contact gelegd met diverse potentiële partners. Tritone is in overleg met KPN om de dienstverlening aan haar klanten te continueren.

Tritone heeft vestigingen in Maastricht, Bergen op Zoom, Hoofddorp en Aken, waar momenteel een tachtigtal werknemers in dienst zijn. Deze vestigingen worden gesloten in de komende maanden. De directie van Tritone heeft in overeenstemming met de Ondernemingsraad een sociaal plan voor de medewerkers opgesteld. Dit plan voorziet een financiële compensatie en assistentie door middel van professioneel outplacement. Maurits Beerepoot, CEO van Tritone, benadrukt dat "de medewerkers van Tritone in moeilijke omstandigheden het beste van zichzelf geven en dat ze alles in het werk zullen stellen om de migratie soepel te laten verlopen".

De dienstverlening aan klanten van Tritone Telecom wordt ongewijzigd gecontinueerd tot aan de migratie in overleg met elke klant.

Een en ander is ook terug te vinden via de website van Tritone Telecom: http://www.tritone-tele.com