EURO RSCG WORLDWIDE

Nokia en Euro RSCG Worldwide winnen Gold Lion Direct

Nokia en Euro RSCG Worldwide winnen Gold Lion Direct voor Nokia Game op International Advertising Festival 2002 in Cannes

New York - Nokia en Euro RSCG Worldwide hebben op het International Advertising Festival 2002 in Cannes een Gold Lion Direct gewonnen voor hun Nokia Game campagne die werd ontwikkeld door Euro RSCG Nederland. In deze competitie worden de meest creatieve en innovatieve direct- marketingoplossingen wereldwijd voor het voetlicht gebracht. Nokia Game heeft tot nu toe al twaalf nationale en internationale prijzen ontvangen. Nokia Game ontving vorig jaar ook het zilver bij de eerste jaarlijkse Euro RSCG Creative Business Idea(TM) Awards. Deze interne wedstrijd erkent en beloont de briljantste creatieve ideeën binnen het netwerk: ideeën die strategie en creativiteit op nieuwe manieren verenigen; ideeën die verder gaan dan reclame maken; ideeën die leiden tot een briljante strategie en een vernieuwende uitvoering in de bedrijfstak zelf.

Nokia Game is een all-media adventure game, waarbij de spelers de rol van de hoofdpersoon van het verhaal op zich nemen. Informatie, aanwijzingen en taken worden aangeleverd door alle mogelijke media. Korte tv-films, tekstberichten, websites, radio-aankondigingen, advertenties in kranten en tijdschriften en interactieve voice-response systemen spelen allemaal een rol bij het leiden van spelers door het adventure.

Nokia Game kwam beschikbaar voor alle gebruikers van mobiele telefoons, niet alleen voor klanten van Nokia. In 2001, het derde jaar waarin het spel liep, namen 600.000 spelers in 28 landen uit heel Europa en het Midden-Oosten deel aan het spel. Ontworpen als een campagne voor merkopbouw die de leus 'Connecting people' van Nokia tot leven brengt, werd Nokia Game 2001 een platform voor het lanceren van nieuwe producten en diensten, met inbegrip van picture messages en beltonen, waarvan duizenden tijdens het spel werden gedownload naar mobiele telefoons.

Pekka Rantala, Vice President Marketing Services bij Nokia voegde toe: 'Een team van meer dan 250 mensen van Nokia, Euro RSCG en een groot aantal partners uit heel Europa zetten alles op alles om 600.000 spelers tegelijkertijd een spel in hun eigen taal aan te bieden. Het was een marketingactiviteit van de bovenste plank, die het innovatieve vermogen van het gehele team weerspiegelde. Het mooiste resultaat was dat spelers hun krachten bundelden om de volgende stap in het adventure te voorzien. Dat is waar 'Connecting people' om draait.'

Chris Middeldorp, Managing Director van Benjamens van Doorn Euro RSCG, stelt: 'Nokia had het lef en de visie om een all-media adventure te organiseren dat een doorbraak betekende voor de grenzen tussen traditionele reclamevormen, interactieve media en marketingdiensten. Ik denk dat zij de wereld lieten zien dat entertainment en expertise serieuze resultaten kunnen opleveren, ongeacht de media waarmee je die overbrengt.'

::Informatie over Nokia

Nokia is de wereldleider in het domein van mobiele communicatie. De onderneming is - steunend op haar ervaring, innovatie en gebruiksvriendelijke en veilige oplossingen - uitgegroeid tot de grootste leverancier van mobiele telefoons en een van de belangrijkste leveranciers van mobiele, vaste en IP-netwerken. Door vorm te geven aan de mobiliteit van internet, schept Nokia nieuwe mogelijkheden voor ondernemingen en voor het dagelijkse leven van iedereen. Nokia is een bedrijf met een wereldwijde aandelenspreiding en genoteerd pp zes belangrijke beurzen. Kijk voor meer informatie op http://www.nokia.com.

::Over Euro RSCG Nederland

Euro RSCG Nederland bestaat uit zeven kantoren, die het hele terrein van marketingcommunicatie bestrijken: Benjamens van Doorn Euro RSCG, Bikker Euro RSCG, BLRS Advertising, Human-i Euro RSCG, Making a Difference Euro RSCG, Werner Messelink Boss Mulder Euro RSCG en Two's Company Euro RSCG. Nokia Game 2001 was samenwerkingsproject van Benjamens van Doorn Euro RSCG, Bikker Euro RSCG en Human-i Euro RSCG.

::Over Euro RSCG Worldwide

Euro RSCG Worldwide, één van s werelds vijf grootste geïntegreerde bedrijven voor marketingcommunicatie, telt 233 kantoren gevestigd in 75 landen, verspreid over Europa, Noord-Amerika, Latijns-Amerika en het Verre Oosten. Euro RSCG levert reclame, marketingdiensten, bedrijfscommunicatie en interactieve oplossingen voor klanten op wereld-, regonaal en lokaal niveau. Het klantenbestand van het bedrijf omvat Air France, Danone Group, Intel Corporation, LVMH Louis Vuitton, PSA Peugeot Citroën, Reckitt Benckiser, WorldCom and Yahoo!. Met haar hoofdkwartier in New York is Euro RSCG Worldwide de grootste unit van Havas (Nasdaq: HAVS; Euronext Paris SA: HAV.PA), qua grootte de zesde communicatiegroep ter wereld. Kijk voor meer informatie op http://www.eurorscg.com

Contact informatie: (Media)

Nokia Mobile Phones
Communications
+358 7180 08000
nokia.mobile.phones@nokia.com

Peggy Nahmany
Global Communications Director
Euro RSCG Worldwide
+ 33 6 20 14 96 16
peggy.nahmany@eurorscg.com

Netherlands:

Chris Middeldorp
Managing Director
Benjamens van Doorn Euro RSCG
+31 20 547 07 00
chris.middeldorp@bvd.eurorscg.nl

Nokia Mobile Phones, Communications - +358-7180-08000, nokia.mobile.phones@nokia.com; Peggy Nahmany, Global Communications Director
van Euro RSCG Worldwide, +33-6-20-14-96-16,
peggy.nahmany@eurorscg.com;
Nederlands - Chris Middeldorp, Managing Director van Benjamens van Doorn
Euro
RSCG, +31-20-547-07-00, chris.middeldorp@bvd.eurorscg.nl

Website: http://www.eurorscg.com

http://www.nokia.com /

25 jun 02 15:28