EURO RSCG WORLDWIDE
Nokia en Euro RSCG Worldwide winnen Gold Lion Direct
Nokia en Euro RSCG Worldwide winnen Gold Lion Direct voor Nokia Game op International Advertising Festival 2002 in Cannes
New York - Nokia en Euro RSCG Worldwide hebben op het International
Advertising Festival 2002 in Cannes een Gold Lion Direct gewonnen voor
hun Nokia Game campagne die werd ontwikkeld door Euro RSCG Nederland.
In deze competitie worden de meest creatieve en innovatieve direct-
marketingoplossingen wereldwijd voor het voetlicht gebracht. Nokia
Game heeft tot nu toe al twaalf nationale en internationale prijzen
ontvangen. Nokia Game ontving vorig jaar ook het zilver bij de eerste
jaarlijkse Euro RSCG Creative Business Idea(TM) Awards. Deze interne
wedstrijd erkent en beloont de briljantste creatieve ideeën binnen het
netwerk: ideeën die strategie en creativiteit op nieuwe manieren
verenigen; ideeën die verder gaan dan reclame maken; ideeën die leiden
tot een briljante strategie en een vernieuwende uitvoering in de
bedrijfstak zelf.
Nokia Game is een all-media adventure game, waarbij de spelers de rol
van de hoofdpersoon van het verhaal op zich nemen. Informatie,
aanwijzingen en taken worden aangeleverd door alle mogelijke media.
Korte tv-films, tekstberichten, websites, radio-aankondigingen,
advertenties in kranten en tijdschriften en interactieve
voice-response systemen spelen allemaal een rol bij het leiden van
spelers door het adventure.
Nokia Game kwam beschikbaar voor alle gebruikers van mobiele
telefoons, niet alleen voor klanten van Nokia. In 2001, het derde jaar
waarin het spel liep, namen 600.000 spelers in 28 landen uit heel
Europa en het Midden-Oosten deel aan het spel. Ontworpen als een
campagne voor merkopbouw die de leus 'Connecting people' van Nokia tot
leven brengt, werd Nokia Game 2001 een platform voor het lanceren van
nieuwe producten en diensten, met inbegrip van picture messages en
beltonen, waarvan duizenden tijdens het spel werden gedownload naar
mobiele telefoons.
Pekka Rantala, Vice President Marketing Services bij Nokia voegde toe:
'Een team van meer dan 250 mensen van Nokia, Euro RSCG en een groot
aantal partners uit heel Europa zetten alles op alles om 600.000
spelers tegelijkertijd een spel in hun eigen taal aan te bieden. Het
was een marketingactiviteit van de bovenste plank, die het innovatieve
vermogen van het gehele team weerspiegelde. Het mooiste resultaat was
dat spelers hun krachten bundelden om de volgende stap in het
adventure te voorzien. Dat is waar 'Connecting people' om draait.'
Chris Middeldorp, Managing Director van Benjamens van Doorn Euro RSCG,
stelt: 'Nokia had het lef en de visie om een all-media adventure te
organiseren dat een doorbraak betekende voor de grenzen tussen
traditionele reclamevormen, interactieve media en marketingdiensten.
Ik denk dat zij de wereld lieten zien dat entertainment en expertise
serieuze resultaten kunnen opleveren, ongeacht de media waarmee je die
overbrengt.'
::Informatie over Nokia
Nokia is de wereldleider in het domein van mobiele communicatie. De
onderneming is - steunend op haar ervaring, innovatie en
gebruiksvriendelijke en veilige oplossingen - uitgegroeid tot de
grootste leverancier van mobiele telefoons en een van de belangrijkste
leveranciers van mobiele, vaste en IP-netwerken. Door vorm te geven
aan de mobiliteit van internet, schept Nokia nieuwe mogelijkheden voor
ondernemingen en voor het dagelijkse leven van iedereen. Nokia is een
bedrijf met een wereldwijde aandelenspreiding en genoteerd pp zes
belangrijke beurzen. Kijk voor meer informatie op
http://www.nokia.com.
::Over Euro RSCG Nederland
Euro RSCG Nederland bestaat uit zeven kantoren, die het hele terrein
van marketingcommunicatie bestrijken: Benjamens van Doorn Euro RSCG,
Bikker Euro RSCG, BLRS Advertising, Human-i Euro RSCG, Making a
Difference Euro RSCG, Werner Messelink Boss Mulder Euro RSCG en Two's
Company Euro RSCG. Nokia Game 2001 was samenwerkingsproject van
Benjamens van Doorn Euro RSCG, Bikker Euro RSCG en Human-i Euro
RSCG.
::Over Euro RSCG Worldwide
Euro RSCG Worldwide, één van s werelds vijf grootste geïntegreerde
bedrijven voor marketingcommunicatie, telt 233 kantoren gevestigd in
75 landen, verspreid over Europa, Noord-Amerika, Latijns-Amerika en
het Verre Oosten. Euro RSCG levert reclame, marketingdiensten,
bedrijfscommunicatie en interactieve oplossingen voor klanten op
wereld-, regonaal en lokaal niveau. Het klantenbestand van het bedrijf
omvat Air France, Danone Group, Intel Corporation, LVMH Louis Vuitton,
PSA Peugeot Citroën, Reckitt Benckiser, WorldCom and Yahoo!. Met haar
hoofdkwartier in New York is Euro RSCG Worldwide de grootste unit van
Havas (Nasdaq: HAVS; Euronext Paris SA: HAV.PA), qua grootte de zesde
communicatiegroep ter wereld. Kijk voor meer informatie op
http://www.eurorscg.com
Contact informatie: (Media)
Nokia Mobile Phones
Communications
+358 7180 08000
nokia.mobile.phones@nokia.com
Peggy Nahmany
Global Communications Director
Euro RSCG Worldwide
+ 33 6 20 14 96 16
peggy.nahmany@eurorscg.com
Netherlands:
Chris Middeldorp
Managing Director
Benjamens van Doorn Euro RSCG
+31 20 547 07 00
chris.middeldorp@bvd.eurorscg.nl
Nokia Mobile Phones, Communications - +358-7180-08000,
nokia.mobile.phones@nokia.com; Peggy Nahmany, Global Communications
Director
van Euro RSCG Worldwide, +33-6-20-14-96-16,
peggy.nahmany@eurorscg.com;
Nederlands - Chris Middeldorp, Managing Director van Benjamens van
Doorn
Euro
RSCG, +31-20-547-07-00, chris.middeldorp@bvd.eurorscg.nl
Website: http://www.eurorscg.com
http://www.nokia.com /
25 jun 02 15:28