Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Première: virtuele veiling bij afslag
Samenwerking veilingsite qoop.nl en prijsvergelijker MiepKniep
Amsterdam - Hilversum 21 juni 2002 Op dinsdagavond 25 juni om 19.30 uur gaat de eerste veiling bij afslag online. De veiling is een initiatief van veilingsite qoop.nl en prijsvergelijker MiepKniep. De ruim 110.000 geregistreerde gebruikers van beide partijen kunnen met deze veiling op een dynamische en spannende manier nieuwe producten kopen.
De veiling bij afslag op 25 juni is de eerste in een reeks van 6 veilingen. Op donderdag 27 juni, maandag 1 en woensdag 3 juli vinden de volgende plaats, van 19.30 uur tot 21.30 uur. De veiling bij afslag draait op www.qoop.nl. Om actief deel te nemen moet de bieder zich aanmelden bij qoop.nl, de geregistreerde gebruiker neemt plaats op de biedtribune. Meekijken zonder te bieden kan op de publiekstribune. De veiling duurt in totaal 2 uur, waarbij elk kavel binnen 5 minuten geveild wordt. Via een aflopende teller gaat de prijs (de startpositie is de adviesprijs) van het product naar beneden. De gebruiker op de biedtribune klikt op de 'mijn' button als hij tevreden is met de prijs. De klant bepaalt zelf de prijs, waarbij hij natuurlijk het risico loopt dat een ander hem voor is. Van tevoren worden via nieuwsbrieven en beide sites bekend gemaakt welke kavels er geveild worden, zodat gebruikers op tijd kunnen inloggen om mee te doen. Op de veilingsite zelf staat het complete overzicht van de te veilen producten met de starttijd. Er worden diverse artikelen geveild, zoals fietsen, horloges, designradiators, TV´s, wasmachines, homecinema´s en (digitale) camera's. Alle producten zijn nieuw en worden thuisbezorgd via erkende leveranciers.
Het veilen bij opbod is een standaard methode, het veilen bij afslag is voor Nederland nog vrij nieuw. In het buitenland is de veiling bij afslag al langer online, daar kunnen niet alleen leveranciers maar ook particulieren producten laten veilen. qoop.nl, de grootste internetveiling van Nederland, heeft al enige jaren ervaring met het veilen van kavels bij opbod. Voor het aanleveren van content voor de veiling bij afslag is MiepKniep benaderd. MiepKniep heeft door haar werkwijze contact met leveranciers die de producten voor een scherpe prijs kunnen aanbieden. Met dit nieuwe concept bieden qoop.nl en MiepKniep hun gebruikers een andere manier van producten kopen aan. Na de geplande 6 veilingen wordt bekeken of de veiling bij afslag op regelmatige basis zal plaatsvinden.
Over qoop.nl
qoop.nl is de grootste internetveiling van Nederland. Dagelijks worden 130.000 veilingen afgehandeld, met 5,5 miljoen pageviews per maand. Na registratie kunnen bezoekers (gratis) zelf kavels aanbieden of bieden op kavels van anderen. qoop.nl bouwt ook veilingapplicaties voor derden, zoals Feyenoord.nl, Big Brother 2001, Veronica.nl, Web.nl en Sportweek Online.
qoop.nl is een onderdeel van WebSight Internetcommunicatie, een internetbureau uit Hilversum. Sinds 1995 ontwikkelt, vervaardigt, beheert en onderhoudt WebSight aansprekende internettoepassingen, van idee tot resultaatgericht communicatie-instrument.
Over MiepKniep
MiepKniep is in 1998 opgericht als eerste prijsadvies-bureau in Nederland. Het bedrijf treedt op als prijsvergelijker en intermediair tussen klant en leverancier op het gebied van duurzame gebruiksgoederen.
MiepKniep bestaat uit zes medewerkers die dagelijks vele zoekopdrachten en bestellingen verwerken. Dit gebeurt niet meer via de telefoon, maar uitsluitend via internet.
www.MiepKniep.nl
Ingezonden persbericht