Ingezonden persbericht

Golden Tulip bundelt krachten met AHM Hotel Group

AMERSFOORT, 20020624 -- Tussen AHM Hotel Groep (AHM) en Golden Tulip Worldwide (Golden Tulip) enerzijds en de aandeelhouder van de Euroase Hotels anderzijds is afgelopen vrijdag, 19 juli 2002, een intentieovereenkomst getekend, waarbij de combinatie AHM/Golden Tulip de exploitatie gaat overnemen van de Euroase Hotels.

Euroase beschikt over een zestal hotels in Nederland, AHM over 11 hotels en vergadercentra, terwijl Golden Tulip wereldwijd 461 hotels onder franchise of licentie heeft. De uiteindelijke definitieve overeenkomst behoeft de instemming van de bevoegde organen van de betrokken ondernemingen. Partijen zijn van mening dat de overname veel synergie effecten zal opleveren en derhalve in het belang is van alle partijen.

De komende 6 weken zal de combinatie AHM/Golden Tulip boeken- en overige onderzoeken gaan verrichten bij Euroase Hotels. Partijen streven er naar de overname te effectueren op 1 november a.s. AHM/Golden Tulip stellen zich voor de huidige managementstijl en bedrijfscultuur bij Euroase Hotels te respecteren en te continueren. Het Golden Tulip label zal daarbij worden gehandhaafd. Er worden geen consequenties verwacht voor de werkgelegenheid bij de Euroase Hotels. De hotels zullen voorlopig als een zelfstandige groep in het AHM verband gemanaged worden. Voor Golden Tulip vindt dit plaats in het kader van de Golden Tulip Hotel Management Alliance.

Hans Kennedie, directeur van Golden Tulip zegt:"Deze stap is de sleutel tot de uitbreiding van de Golden Tulip Hotel Management Alliantie, die ernaar streeft de Golden Tulip Management concepten te stroomlijnen door een Europese management alliantie met onze partners." "Door hier naar te streven, doelt Golden Tulip erop haar waarden in de franchise hotels te versterken," voegt Kennedie toe.

De verkopende partij wordt in deze transactie begeleid en geadviseerd door de adviseurs van Deloitte & Touche Real Estate/Corporate Finance.

Golden Tulip Hotels, Inns & Resorts is een zelfstandige hotelorganisatie met het hoofdkantoor in Amersfoort. Sinds de fusie met het duitse hotelconsortium TOP International Hotels telt het totale hotelportfolio meer dan 45,000 kamers in ongeveer 460 hotels in 50 landen. De meeste hotels liggen in grote steden in Europa.

Golden Tulip biedt een uniek concept voor 2 merken, ontworpen om internationale standaarden te waarborgen, terwijl de locale cultuur blijft: Golden Tulip voor 4 sterren stad- en resort hotels, en Tulip Inn voor de 3 sterren categorie. De 2 merken zijn verschillend, maar door de gehele keten vindt u het hoge service niveau , de gastvrijheid en het comfort terug.

TOP International Hotels biedt de individuele hotels reserveringssystemen, sales and marketing aktiviteiten aan. Sinds 1975 is Golden Tulip een van de voornaamste hotelpartners van KLM. (Einde)



Ingezonden persbericht