Ingezonden persbericht
Universitair onderzoek bevestigt: 'collaborative' oplossingen versnellen het productontwikkelingsproces en maken aanzienlijke besparingen mogelijk
Onderzoek geeft impuls aan 'Business Value Program' van MatrixOne dat de implementatie stroomlijnt van oplossingen voor samenwerking tussen
leveranciers en afnemers
Amsterdam, 21 juni 2002 - MatrixOne (Nasdaq: MONE), toonaangevend aanbieder
van product collaboration-oplossingen voor bedrijfsketens, maakt de
beschikbaarheid bekend van het eerste universitaire onderzoek naar de
impact van collaboration op het productontwikkelingsproces. Het onderzoek,
dat is uitgevoerd door de School of Management van de Universiteit van
Texas in Dallas (www.utd.edu), stelt vast dat applicaties die samenwerking
tussen leveranciers en afnemers ondersteunen, een aanzienlijke verbetering
veroorzaken van de productkwaliteit, ontwikkelingskosten, time-to-market,
samenwerking binnen en tussen ontwikkelingsteams en de tevredenheid van
eindgebruikers..
MatrixOne ziet haar visie gestaafd door het onderzoek van de Universiteit
van Texas. De resultaten versterken MatrixOne's onlangs aangekondigde
'Business Value programma'. Dit programma stelt bedrijven in staat om de
tijd, onzekerheid en risico's die gemoeid zijn met de implementatie van
'collaboration'-oplossingen, drastisch te verminderen.
Direct verband
Het onderzoek van de Universiteit van Texas in Dallas kwantificeert de
strategische voordelen die 'collaborative'-oplossingen bieden. Het
onderzoek toont aan dat er een direct verband is tussen aan de ene kant het
gebruiken van oplossingen voor samenwerking tussen leveranciers en afnemers
in alle fasen van de productlevenscyclus en aan de andere kant een korte
time-to-market, efficiënte productieprocessen en lagere
productontwikkelingskosten.
Indranil R. Bardhan, assistant professor en co-director van het Center for
Practice and Research in Software Management (PRISM) van de Universiteit
van Texas: "Het investeren in 'collaborative' oplossingen resulteert
duidelijk in betere producten. Ons onderzoek laat zien dat het inzetten van
oplossingen van MatrixOne in het eerste jaar na ingebruikname al resulteert
in een gemiddelde verkorting van de time-to-market van 10 tot 20 procent en
gemiddelde jaarlijkse kostenbesparingen van ongeveer $700.000. De
resultaten laten zien dat bedrijven serieus moeten overwegen om product
collaboration-oplossingen, zoals de oplossingen van MatrixOne, in te zetten
om succesvol te blijven."
Een exemplaar van het onderzoeksrapport van de Universiteit van Texas in
Dallas is beschikbaar op: http://www.matrixone.com/customers/research.html.
Meer informatie over het MatrixOne Business Value programma inclusief
diverse case studies en de mogelijkheid om een analyse van de potentiële
resultaten voor uw eigen onderneming aan te vragen, is beschikbaar op
www.matrixone.com/customers/value.html.
Over MatrixOne
MatrixOne verandert de manier waarop producten op de markt worden gebracht.
Het eMatrix-platform en de Value Chain Portfolio-toepassingen maken online
samenwerking mogelijk in wereldwijde bedrijfsketens en bieden veilige
toegang tot onafhankelijke handelsgemeenschappen in besloten en openbare
elektronische marktplaatsen.
MatrixOne, een betrouwbare partner voor innoverende ondernemingen, helpt
klanten de juiste producten snel op de markt te brengen. MatrixOne heeft
wereldwijd meer dan 575 klanten in onder meer de technologiesector,
ruimtevaart en defensie, de automobielindustrie, de communicatiebranche, de
consumentenmarkt, de mechanische en machine-industrie, in de markt voor
medische apparatuur en de procesindustrie. Onder andere General Electric,
John Deere, Procter & Gamble, Nokia, Siemens, JDS Uniphase en Honda
gebruiken MatrixOne-technologie. Het hoofdkantoor van MatrixOne staat in
Westford, Massachusetts en het bedrijf heeft vestigingen in Noord-Amerika,
Europa en Azië en distributeurs in Zuid-Amerika en Australië. Bezoek
www.matrixone.com voor meer informatie.
Ingezonden persbericht