Ingezonden persbericht
Snelst groeiend online netwerk voor hotelreserveringen kiest voor eGain eService Enterprise
WorldRes.com optimaliseert wereldwijde service aan reizigers en 30.000 aangesloten hotels met automatische routing en templates
20 juni 2002 - WorldRes.com, het online netwerk voor hotelreserveringen, gaat de toenemende stroom binnenkomende e-mail snel en accuraat afhandelen met eGain Mail, onderdeel van eGain eService Enterprise. WorldRes ontvangt dagelijks grote volumes tijdkritische e-mailberichten van reizigers en van de 30.000 wereldwijd aangesloten hotels.
WorldRes is het snelst groeiende online netwerk voor hotelreserveringen en bedient een omvangrijk netwerk van onafhankelijke hotels, bed & breakfasts, herbergen en resorts. Alle aangesloten leden kunnen via WorldRes real-time online reserveringen ontvangen van reizigers over de hele wereld. Hotels kunnen informatie over tarieven en beschikbaarheid via 2.000 distributiepartners eenvoudig doorgeven aan een groot wereldwijd publiek. De partners van WorldRes.com zijn reisorganisaties en websites als Yahoo!, Freeserve.com, Opodo.com, AOL UK en Verizon SuperPages.com. Consumenten overal ter wereld hebben via deze populaire websites toegang tot het grote aanbod van onafhankelijke accommodaties van WorldRes.
WorldRes biedt naast de reserveringsmogelijkheden ook rich content en uitgebreide informatie over diverse logementopties, variërend van bed & breakfast-acommodaties voor één persoon tot grote hotels en internationale ketens. Het WorldRes-netwerk biedt reizigers vanuit de gehele wereld toegang tot ruim 30.000 hotels. Als deze hotels en consumenten hulp nodig hebben, is directe ondersteuning van belang. Omdat e-mail daarvoor één van de belangrijkste communicatiemiddelen is, heeft WorldRes gekozen voor eGain Mail. Daarnaast biedt de eGain-oplossing kant-en-klare antwoorden in de vorm van templates, waardoor WorldRes-medewerkers veelvoorkomende vragen sneller, eenvoudiger en consistenter kunnen beantwoorden.
"We wilden beter communiceren met ons wereldwijde netwerk van hotels, klanten en partners. Met eGain hebben we hiervoor een efficiënte en betrouwbare tool", zegt Kurt Weinsheimer, Vice-President Marketing van WorldRes.com. "eGain biedt hoogwaardige technologie en is ook na de implementatie een uitstekende partner voor de ondersteuning."
"We zijn verheugd WorldRes tot onze klantenkring te kunnen rekenen", zegt Gunjan Sinha, directeur van eGain. "Omdat WorldRes en eGain beide groeiende organisaties met een wereldwijde strategie zijn, passen we uitstekend bij elkaar."
De online reiswereld is één van de meest succesvolle sectoren in e-commerce. Momenteel bestaat een derde van alle online aankopen uit reisgerelateerde zaken. De markt voor online hotelreserveringen bedroeg in 2001 naar schatting 470 miljoen euro en zal in 2002 naar verwachting stijgen tot ruim 880 miljoen euro (PhocusWright: The European Online Travel Marketplace 2000 - 2002). WorldRes.com groeide in 2001 twee keer zo snel als het branchegemiddelde en heeft naar schatting een marktaandeel van 8% op het gebied van Europese online hotelboekingen.
WorldRes.com
WorldRes.com is het grootste online netwerk voor hotelreserveringen met meer dan 30.000 aangesloten partijen. Het netwerk omvat ruim 2.000 web-distributiepartners, reisbureaus en wereldwijde distributiesystemen. WorldRes.com beheert ook de consumenten-websites PlacesToStay.com (www.placestostay.com) en BedandBreakfast.com (www.bedandbreakfast.com). WorldRes.com is opgericht in 1995 en heeft haar hoofdkantoor in San Mateo in Californië. Daarnaast heeft het bedrijf vestigingen in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland.
eGain Communications Corporation
eGain (Nasdaq: EGAN) is een wereldwijde aanbieder van e-Service-software. 24 van de 50 grootste bedrijven ter wereld gebruiken eGain om hun call centers om te vormen tot interactiecentra met meerdere contactkanalen. De oplossingen van eGain verhogen meetbaar de operationele efficiëntie en klantloyaliteit, wat leidt tot een aanzienlijk rendement op investeringen. De software van eGain omvat hoogwaardige applicaties voor e-mailmanagement, online samenwerking, zelfservice en kennismanagement - met een effectieve integratie in traditionele call centers en klantinformatiesystemen. eGain is gevestigd in Utrecht, heeft haar Europese hoofdkantoor in Slough (VK) en is actief in 18 landen. eGain heeft wereldwijd meer dan 800 klanten, waaronder ABN Amro, McAfee, Time Warner, Charles Schwab en Vodafone. Voor meer informatie over de oplossingen van eGain om klanten te winnen en relaties te behouden: www.egain.com