CNV PUBLIEKE ZAAK
CNV Publieke Zaak van start gegaan
CNV Publieke Zaak is met ingang van 20 juni 2002 de nieuwe naam van de
CFO CNV-BOND. Tevens hebben CNV Publieke Zaak, de vakcentrale CNV en
zes andere bonden een nieuwe uniforme huisstijl ingevoerd die is
ontworpen door Studio Dumbar in Den Haag. Doekle Terpstra, voorzitter
van het CNV, heeft het totaal vernieuwde gezicht van de christelijke
vakbeweging in Nederland op 20 juni jl. officieel in Noordwijkerhout
gepresenteerd. Doel van dit huisstijlproject is de herkenbaarheid van
CNV en aangesloten bonden in de samenleving te vergroten door een
krachtiger gezamenlijke uitstraling.
De introductie van CNV Publieke Zaak heeft als gevolg dat alle oude
CFO-uitingen zijn vervangen, zoals enveloppen, (nieuws)briefpapier,
etiketten, visitekaartjes en ander correspondentiemateriaal. Een
nieuwe ledenwerffolder is gedrukt. Voor de werkplekken is een fraaie
poster gemaakt. Ook zijn nieuwe naamborden en vlaggen vervaardigd.
De oude website is veranderd in www.cnvpubliekezaak.nl. Op deze vernieuwde site staan steeds de laatste actuele nieuwsberichten van CNV Publieke Zaak. Op 13 juli 2002 verschijnt het eerste nummer van Magazine CNV Publieke Zaak in een vernieuwde vormgeving.
CNV Publieke Zaak behartigt (evenals bij de CFO tot en met 19 juni 2002 het geval was) de belangen van 84.000 leden bij de overheid, in de sector zorg & welzijn en bij verzelfstandigde overheidsinstellingen. De leden vallen onder circa 45 landelijke vakgroepen die actief zijn als CNV Gemeenten, CNV Ziekenhuizen en CNV KPN (genoemd als voorbeelden van het nieuwe naamgevingsstramien).
(