Gemeente Nuth


Maatregelen lange wachttijden bij het aanvragen van reisdocumenten

Nieuwe service
Omdat het aantal aanvragen van reisdocumenten flink is toegenomen en het college de lange wachttijden (met name op de donderdagavond) terug willen brengen komt de afdeling Burgerzaken met een nieuwe service.

Speciaal voor ouders die kinderen in hun paspoort willen bijschrijven of die voor hun kinderen een eigen document willen aanvragen bestaat er met ingang van 19 juni a.s. de mogelijkheid om dit op woensdagmiddag tussen 14.00 en 16.00 uur te regelen.

Dit kan echter alleen maar nadat men hiervoor een afspraak heeft gemaakt. U kunt hiervoor telefonisch contact opnemen met het bureau Burgerzaken, telefoonnummer 045-5659226.

Met deze maatregel hopen wij de lange wachttijden te kunnen beperken.

Voor alle duidelijkheid nogmaals de openingstijden van het bureau burgerzaken:

* maandag t/m vrijdag van 08.30 uur tot 12.00 uur
* donderdag tevens van 14.00 uur tot 19.00 uur
* woensdag van 14.00 uur tot 16.00 uur (alleen voor aanvragen waarbij kinderen betrokken zijn en alleen na vooraf gemaakte afspraak).

Houdt u rekening met langere wachttijden, vooral op donderdagen tussen 16.00 en 19.00 uur!