AXIOS

Axios versterkt US team naar aanleiding van Peregrine perikelen.

Edinburgh, Scotland - Internationale Helpdesk en IT Service Management Software specialist Axios Systems Ltd (http://www.axiossystems.com) versterkt haar Noord-Amerikaanse team naar aanleiding van de financiële perikelen bij de Amerikaanse concurrent, Peregrine Systems (NASDAQ: PRGN).

Het bedrijf stuurt een team op hoog niveau van haar wereldwijde hoofdkwartier in Edinburgh, Schotland, als ondersteuning naar het kantoor te Herndon, Virginia nabij Washington DC.

Deze stap volgt op berichtgeving over gesignaleerde financiële onregelmatigheden bij Peregrine in San Diego, Californië, dat zegt wel 92% van alle Fortune 500 bedrijven onder haar cliëntèle te kunnen rekenen. Vorig jaar augustus, kocht Peregrine Remedy Corporation op voor meer dan 1 miljard USD, na de overname van Tivoli Service Desk van IBM. Vorige maand kondigde het bedrijf het vertrek aan van haar algemeen directeur, en haar financieel directeur, en meldde het tevens, dat de door het externe accountantskantoor Arthur Anderson gestelde vragen hadden geleid tot een onderzoek aangaande de correcte boekhoudkundige verantwoording betreffende een totaal aan 100 miljoen USD aan inkomsten.

'De markt verkeert momenteel in grote verwarring en bezorgdheid vanwege de problematiek bij Peregrine. Ten dele is dit afkomstig van klanten die bezorgd zijn over de continuering van de support voor hun producten,' gaf Ailsa Symeonides, de directeur voor sales en marketing bij Axios, als commentaar. 'Wij zijn bereid om de onzekerheden op te lossen en ons versterkte Noord-Amerikaanse team zal de mogelijkheden ter plaatse aan een gedetailleerde analyse onderwerpen.'

Deze week lanceert Axios haar uitwisselingsprogramma van producten voor gebruikers van Peregrine (inclusief Remedy ARS en Tivoli Service Desk), Network Associates, Computer Associates en HP solutions. Het bedrijf kondigde aan, dat het de klanten van haar concurrenten de totale implementatie van haar assyst oplossing voor een vaste prijs zou leveren, vooropgesteld dat zij het noodzakelijke personeel en andere hulpmiddelen beschikbaar zouden stellen om een bedrijfsanalyse voor het project uit te voeren. Diverse concurrenten van het bedrijf zijn niet bereid om vaste kosten in rekening te brengen, met inbegrip van training en advies, maar Axios is in staat dit te doen want assyst is een oplossing die zo uit de doos operationeel gemaakt kan worden, voegde mevrouw Symeonides hier aan toe.

Als een extra stimulans verleent Axios kosteloos een bedrijfsanalyse van drie dagen. 'Onze consultant zal de structuur van de organisatie bestuderen en beoordelen wat er nog gebeuren moet om op succesvolle wijze over te kunnen stappen van het bestaande product op assyst', zei mevrouw Symeonides.

Axios, een financieel onafhankelijke onderneming, werd in 1988 opgericht en bezit een aantal honderden blue chip afnemers in Groot-Brittannië, Europa en Noord Amerika. Cliënten omvatten: Orange, MTV, Canadian Tire, Ingersoll Rand, Ernst & Young, Amersham, DEKRA, ABN AMRO Asset Management en diverse afdelingen van de Amerikaanse lokale en centrale overheid.

Het is uitsluitend gericht op het Helpdesk en IT Servicemanagement veld. De afgelopen twee jaar werd assyst uitgeroepen tot het beste product in zijn soort door het Help Desk Institute (HDI).

Axios heeft meer dan drie jaar geopereerd in de VS en Canada en daar een aanzienlijk klantenbestand opgebouwd.

'De problematiek bij Peregrine, hebben onze groeimogelijkheden in Noord-Amerika en Europa alleen maar vergroot', zei mevrouw Symeonides. 'We hebben een groeiend aantal contracten kunnen afsluiten in de concurrentiesla gmet Peregrine en andere Amerikaanse concurrenten. Recente gebeurtenissen hebben dit alleen maar makkelijker gemaakt'.

Voor meer informatie, surf naar www.axiossystems.com.

(media) Scot PR, tel + 44 131 660 3608

19 jun 02 08:49