AXIOS
Axios versterkt US team naar aanleiding van Peregrine perikelen.
Edinburgh, Scotland - Internationale Helpdesk en IT Service Management
Software specialist Axios Systems Ltd (http://www.axiossystems.com)
versterkt haar Noord-Amerikaanse team naar aanleiding van de
financiële perikelen bij de Amerikaanse concurrent, Peregrine Systems
(NASDAQ: PRGN).
Het bedrijf stuurt een team op hoog niveau van haar wereldwijde
hoofdkwartier in Edinburgh, Schotland, als ondersteuning naar het
kantoor te Herndon, Virginia nabij Washington DC.
Deze stap volgt op berichtgeving over gesignaleerde financiële
onregelmatigheden bij Peregrine in San Diego, Californië, dat zegt wel
92% van alle Fortune 500 bedrijven onder haar cliëntèle te kunnen
rekenen. Vorig jaar augustus, kocht Peregrine Remedy Corporation op
voor meer dan 1 miljard USD, na de overname van Tivoli Service Desk
van IBM. Vorige maand kondigde het bedrijf het vertrek aan van haar
algemeen directeur, en haar financieel directeur, en meldde het
tevens, dat de door het externe accountantskantoor Arthur Anderson
gestelde vragen hadden geleid tot een onderzoek aangaande de correcte
boekhoudkundige verantwoording betreffende een totaal aan 100 miljoen
USD aan inkomsten.
'De markt verkeert momenteel in grote verwarring en bezorgdheid
vanwege de problematiek bij Peregrine. Ten dele is dit afkomstig van
klanten die bezorgd zijn over de continuering van de support voor hun
producten,' gaf Ailsa Symeonides, de directeur voor sales en marketing
bij Axios, als commentaar. 'Wij zijn bereid om de onzekerheden op te
lossen en ons versterkte Noord-Amerikaanse team zal de mogelijkheden
ter plaatse aan een gedetailleerde analyse onderwerpen.'
Deze week lanceert Axios haar uitwisselingsprogramma van producten
voor gebruikers van Peregrine (inclusief Remedy ARS en Tivoli Service
Desk), Network Associates, Computer Associates en HP solutions. Het
bedrijf kondigde aan, dat het de klanten van haar concurrenten de
totale implementatie van haar assyst oplossing voor een vaste prijs
zou leveren, vooropgesteld dat zij het noodzakelijke personeel en
andere hulpmiddelen beschikbaar zouden stellen om een bedrijfsanalyse
voor het project uit te voeren. Diverse concurrenten van het bedrijf
zijn niet bereid om vaste kosten in rekening te brengen, met inbegrip
van training en advies, maar Axios is in staat dit te doen want assyst
is een oplossing die zo uit de doos operationeel gemaakt kan worden,
voegde mevrouw Symeonides hier aan toe.
Als een extra stimulans verleent Axios kosteloos een bedrijfsanalyse
van drie dagen. 'Onze consultant zal de structuur van de organisatie
bestuderen en beoordelen wat er nog gebeuren moet om op succesvolle
wijze over te kunnen stappen van het bestaande product op assyst', zei
mevrouw Symeonides.
Axios, een financieel onafhankelijke onderneming, werd in 1988
opgericht en bezit een aantal honderden blue chip afnemers in
Groot-Brittannië, Europa en Noord Amerika. Cliënten omvatten: Orange,
MTV, Canadian Tire, Ingersoll Rand, Ernst & Young, Amersham, DEKRA,
ABN AMRO Asset Management en diverse afdelingen van de Amerikaanse
lokale en centrale overheid.
Het is uitsluitend gericht op het Helpdesk en IT Servicemanagement
veld. De afgelopen twee jaar werd assyst uitgeroepen tot het beste
product in zijn soort door het Help Desk Institute (HDI).
Axios heeft meer dan drie jaar geopereerd in de VS en Canada en daar
een aanzienlijk klantenbestand opgebouwd.
'De problematiek bij Peregrine, hebben onze groeimogelijkheden in
Noord-Amerika en Europa alleen maar vergroot', zei mevrouw Symeonides.
'We hebben een groeiend aantal contracten kunnen afsluiten in de
concurrentiesla gmet Peregrine en andere Amerikaanse concurrenten.
Recente gebeurtenissen hebben dit alleen maar makkelijker gemaakt'.
Voor meer informatie, surf naar www.axiossystems.com.
(media) Scot PR, tel + 44 131 660 3608
19 jun 02 08:49