Ingezonden persbericht


Siebel Systems op vele onderdelen leader

in Gartners Magic Quadrant

SAN MATEO, Calif. 18 juni 2002 - Gartner heeft Siebel Systems in het Magic Quadrant Report for 20021) op verschillende onderdelen gepositioneerd in het toonaangevende leader quadrant . Het rapport, dat is gepubliceerd door het toonaangevende advies- en onderzoeksbureau Gartner Group, evalueert de belangrijkste aanbieders van ICT-producten.

Gartner s Magic Quadrant positioneert aanbieders in specifieke marktsegmenten aan de hand van hun visie en vermogen om deze visie in concrete resultaten om te zetten. Toonaangevende aanbieders ofwel leaders worden gedefinieerd als die leveranciers die niet alleen uitstekende prestaties leveren, maar bovendien een duidelijke visie hebben op de richting waarin de markt zich ontwikkeld en ook nog eens competenties opbouwen om hun toonaangevende positie ook in de toekomst te kunnen handhaven.

Siebel Systems werd op een zestal onderdelen als leader aangemerkt. In alle gevallen is Siebel Systems de enige aanbieder die in het leader quadrant is gepositioneerd.

Het gaat om de volgende kwadranten:

Field Service Magic Quadrant

Siebel Field Service 7 is de toonaangevende oplossing voor field service automation en biedt een compleet servicesysteem voor alle betrokken functies, zowel op het hoofdkantoor als in het veld. Serviceprofessionals zijn hierdoor in staat support van wereldklasse aan te bieden, de omzet uit serviceverlening te laten toenemen, de verhouding tussen kosten en productiviteit te verbeteren en de tevredenheid van de eigen medewerkers te laten groeien. Bovendien neemt de loyaliteit van klanten toe doordat de planning van bezoeken kan worden geoptimaliseerd, uitgebreide mogelijkheden voor contract management zijn aangebracht en faciliteiten voor wireless messaging zijn opgenomen. Siebel Field Service 7 omvat onder andere Siebel Scheduler, Siebel Contracts en Siebel Mobile Service.

Een kopie van het rapport is beschikbaar op: http://www.gartner.com/reprints/siebel/104814.html

E-service Magic Quadrant

Siebel eService biedt een snellere en meer gepersonaliseerde serviceverlening en kan een 24x7 dienstverlening aan cliënten waarmaken.

De eService-oplossing van Siebel Systems omvat onder andere Siebel eMail Response 7, Siebel eService 7 en Siebel eCollaboration 7.

Een kopie van het rapport is beschikbaar op: http://www.gartner.com/reprints/siebel/104814.html

Magic Quadrant voor Partner Relationship Management

Siebel PRM is dé toonaangevende PRM-oplossing en stelt bedrijven in staat om op effectieve wijze de relaties met hun partners te beheren. Siebel PRM biedt een bedrijfsbreed platform voor partner management dat organisaties helpt om samen te werken met partners voor het vergroten van de verkopen, het verbeteren van de tevredenheid van klanten en het verlagen van de kosten van het beheren van de relaties met partners. Siebel PRM is opgebouwd uit drie componenten: Siebel Partner Manager, Siebel Partner Portal en Siebel Partner Analysis.

Een kopie van het rapport is beschikbaar op: http://www.gartner.com/reprints/siebel/104815.html

Magic Quadrant voor CRM Sales Suites

Siebel Sales 7 maakt het bedrijven mogelijk om hun omzet sneller, meer voorspelbaar en bovendien op een winstgevende manier te laten groeien door verkoopmedewerkers de kans te bieden zich op het juiste moment op de juiste deals te richten. Siebel Sales 7 biedt volop mogelijkheden voor het vinden van mogelijkheden voor cross-selling en up-selling en is gebaseerd op de best practices ten aanzien van verkooptechnieken en methoden. Door bedrijven te helpen om verkoopregio s, verkoopcontacten en incentive-programma s optimaal te beheren, maakt Siebel Sales 7 het voor medewerkers mogelijk betere verkoopverwachtingen op te stellen. Bovendien kunnen verkoopkansen beter beheerd en met succes afgehandeld worden, terwijl de inspanningen van individuele verkoopmedewerkers en verkoopteams beter afgestemd kunnen worden op de zakelijke doelstellingen van de organisatie.

Een kopie van het rapport is beschikbaar op: http://www.gartner.com/reprints/siebel/104834.html

Magic Quadrant voor Customer Service & Support

De CSS-oplossing van Siebel Systems (Siebel Call Center 7) kent één gemeenschappelijke, multichannel gebruikersinterface de agent desktop die call center-medewerkers een compleet beeld geeft van klantenprofielen zodat snel vragen van afnemers beantwoord kunnen worden. Bovendien routeert de oplossing op intelligente wijze verzoeken die vanuit verschillende communicatiekanalen telefoon, email, web ontvangen worden naar de juiste medewerker, zodat de serviceverlening aan klanten kan worden verbeterd.

Een kopie van het rapport is beschikbaar op: http://www.gartner.com/reprints/siebel/104785.html

Magic Quadrant voor B2C CRM-oplossingen

Siebel Systems biedt de meest complete familie van multichannel eBusiness-applicaties en -diensten in de industrie en stelt daarmee organisaties in staat te komen tot het vastleggen van klantengegevens in één centraal bronsysteem. Als één geïntegreerde oplossing bieden Siebel Sales 7, Siebel Call Center and Service 7 en met name Siebel Marketing 7 een veelomvattende B2C-oplossing voor het plannen, beheren en analyseren van gepersonaliseerde, permission based campagnes. Ook biedt deze geïntegreerde oplossing de verkoop- en servicefunctionaliteit die nodig is voor het beheren van de interacties met klanten over alle communicatiekanalen heen.

Een kopie van het rapport is beschikbaar op: http://www.gartner.com/reprints/siebel/104815.html.

Over Siebel Systems

Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van eBusiness-applicatiesoftware. Siebel Systems biedt een geïntegreerde reeks van eBusiness-applicaties die verkoop, marketing en customer service mogelijk maakt via alle kanalen, zoals het web, call centers, directe verkoop, en indirecte afzetkanalen (zoals winkels en dealernetwerken). Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan 37 landen. Meer informatie is te vinden op www.siebel.com.

Siebel is een merknaam van Siebel Systems Inc. en is geregistreerd in een aantal landen. Alle andere genoemde product- en bedrijfsnamen zijn het eigendom van hun geregistreerde eigenaren en worden uitsluitend voor identificatiedoeleinden genoemd. Met uitzondering van de hier genoemde historische informatie, bevat dit persbericht op de toekomst gerichte uitspraken die risico s en onzekerheden met zich meebrengen. Het succes van de overeenkomsten en producten die hier beschreven zijn, evenals de toekomstige operationele resultaten van Siebel Systems Inc. kunnen afwijken van de resultaten die in de toekomstgerichte uitspraken zijn besproken of voorspeld als gevolg van een reeks van factoren waaronder maar zich niet beperkend tot risico s die gerelateerd zijn aan nieuwe versies en nieuwe producten, de beschikbaarheid van producten en diensten van Siebel Systems, de implementatie van producten en diensten, het bestaan van fouten of defecten in producten, snelle technologische veranderingen, afhankelijkheid van Internet, een significante toename van huidige en verwachte nieuwe concurrentie en de noodzaak om de distributie van producten en diensten uit te breiden. Meer informatie over mogelijke factoren die de financiële resultaten van Siebel Systems Inc. kunnen beïnvloeden, zijn opgenomen in het jaarverslag van Siebel Systems (Form 10-K), kwartaalrapportages (Form 10-Q) en andere gedeponeerde informatie bij de Securities and Exchange Commission die beschikbaar zijn op www.sec.gov. Siebel Systems neemt niet de verplichting op zich de informatie in dit persbericht te actualiseren.


1) Introducing the E-Service Magic Quadrant, E. Kolsky, March 2002.

The Magic Quadrant is copyrighted February and March 2002 by Gartner, Inc. and is reused with permission. Gartner s permission to print or reference its Magic Quadrant should not be deemed to be an endorsement of any company or product depicted in the quadrant. The Magic Quadrant is Gartner s opinion and is an analytical representation of a marketplace at and for a specific time period. It measures vendors against Gartner-defined criteria for a marketplace. The positioning of vendors within a Magic Quadrant is based on the complex interplay of many factors. Gartner does not advise enterprises to select only those firms in the Leaders segment. In some situations, firms in the Visionary, Challenger, or Niche Player segments may be the right match for an enterprise's requirements. Well-informed vendor selection decisions should rely on more than a Magic Quadrant. Gartner research is intended to be one of many information sources including other published information and direct analyst interaction. Gartner expressly disclaims all warranties, express or implied of fitness of this research for a particular purpose.

Meer informatie:

Koos Bosman

Marketing Manager Benelux

Siebel Systems Benelux

Telefoon: 020-5401000