Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
NetCentrex introduceert Saga800 Contact Center v2
Nieuwe versie contact center-oplossing voor beheer 120 tot 24.000 medewerkers
Brussel, 18 juni 2002 - NetCentrex® (www.netcentrex.net), leverancier van oplossingen voor next generation-netwerken en
-toepassingen, introduceert Saga800 Contact Center version 2 (v2). Deze nieuwe versie van de multimedia network contact center-oplossing van NetCentrex is beschikbaar in diverse uitvoeringen, waarmee de activiteiten van 120 tot 24.000 klantenservice-medewerkers kunnen worden beheerd.
Saga800 Contact Center v2 richt zich op bedrijven met diverse vestigingen. Met deze oplossing worden alle medewerkers betrokken bij een efficiënte interactie met de klant, ongeacht locatie, tijdstip of gebruikt kanaal (telefoon, web call, chat, etcetera). Alle vestigingen van een bedrijf en medewerkers op kantoor kunnen met deze oplossing virtueel worden gegroepeerd als één contact center, onafhankelijk van de omvang, locatie en gebruikte systemen.
De relatie met de klant via telefoon of web wordt gepersonaliseerd met behulp van geavanceerde diensten:
- Automatische welkomstboodschappen.
- Wachtrijmogelijkheden met playback van informatieboodschappen.
- Kwalificatie van contactmomenten en toegang tot een CRM-systeem.
- Doorschakelmogelijkheden met een contact center-medewerker.
- Informatievoorziening aan medewerkers over het contact via telefoon, web call, chat of mail.
De belangrijkste nieuwe mogelijkheden van Saga800 Contact Center v2:
- Universele multimedia-wachtrij.
Met Saga800 Contact Center v2 biedt NetCentrex een ACD (Automatic Call Distribution) die de routing en distributie voor alle kanalen verzorgt. Hiermee worden niet alleen telefoonoproepen, maar ook andere mediatypen zoals e-mail, activiteiten van klantenservicemedewerkers of back-office-taken ondersteund. Bedrijven kunnen hiermee hun agenten tegelijkertijd inzetten voor verschillende taken met managementinformatie en ACD-statistieken, waardoor gegarandeerd wordt dat de klant of de agent slechts één taak per keer uitvoert.
- Een nieuwe organisatiemethode van medewerkers per groep, team of vestiging.
Virtuele call centers veranderen de managementstructuren ingrijpend. Groepen medewerkers kunnen verspreid worden over diverse vestigingen, waarbij het niet langer noodzakelijk is dat supervisors zich op dezelfde locatie bevinden als de medewerkers. v2 van Saga800 Contact Center biedt daarnaast de mogelijkheid om de begrippen 'groep' en 'vestiging' te definiëren, waardoor een verschillend inzicht wordt geboden in de medewerkers en de gebruikte kanalen.
- Een op Java of HTML gebaseerde grafische gebruikersinterface.
Het is niet langer nodig om een fysieke applicatie te installeren en te implementeren op het werkstation van de klantenservicemedewerker. Deze toepassing wordt volledig geleverd in de vorm van Java-applets of HTML-schermen. Iedere werknemer kan via een browser onmiddellijk aan de slag.
- Een H.323- & SIP-aansluiting voor VoIP.
Saga800 Contact Center v2 is gebaseerd op Media Control Server-hardwarecomponenten die verbonden zijn met de netwerken van telecomoperators. De reeds bestaande connecties met ISDN-, ISUP- of intelligente netwerken worden via de H.323- en SIP-protocols uitgebreid met VoIP-verbindingen.
- Verbeterde managementschermen.
De real-time managementschermen tonen grafische informatie die de historie van de supervisie-indicatoren weergeven. Hiermee wordt de analyse van de ontwikkelingen binnen het contact center vereenvoudigd. De historische informatie wordt om de tien minuten in het geheugen van het call center aangepast.
- Een Java-API (Application Programming Interface) voor de supervisor en de medewerkers
Dankzij deze functie van Saga800 Contact Center v2 kunnen bedrijven hun eigen supervisie-interfaces personaliseren.
Ieder bedrijf kan kiezen om de oplossingen van NetCentrex aan te schaffen of er via een ASP-overeenkomst gebruik van te maken. Een derde optie is een hybride model waarbij de technologie bij de service provider wordt geïnstalleerd en de toepassingen bij het bedrijf zelf. "Het NetCentrex Contact Center is een vernieuwende oplossing die specifiek is ontworpen om tegemoet te komen aan bedrijven die een groot aantal vestigingen virtueel willen samenbrengen", zegt Théodore Martin, directeur-generaal bij NetCentrex. "Bovendien maakt de veelheid van interfaces en protocollen de oplossing geschikt voor alle IT- en telecomomgevingen." Het gamma van klantinteractieoplossingen van NetCentrex bevat eveneens een Virtual Call Center-oplossing onder de naam Saga800 Qualification & Routing. Deze oplossing richt zich op bedrijven die beschikken over diverse reeds bestaande call centers. Met één uniek toegangspunt wordt het gebruik van deze call centers geoptimaliseerd.
Saga800 Contact Center v2 is nu verkrijgbaar.
###
NetCentrex (www.netcentrex.net)
NetCentrex biedt network platforms en network-based applications die de convergentie van VoIP, PSTN en Mobiele netwerken realiseren en die voorzien in geavanceerde communicatiediensten voor de Consumer-, Enterprise- en eCRM-markten.
Het productportfolio van NetCentrex bestaat uit een multiprotocol Softswitch en een Media Server Platform (een application development en execution platform) met uiterst complete oplossingen voor Virtual Multimedia Contact Centers, residentiële IP telephony, VoIP VPN, IP Centrex, 0800/0900 Service Numbers, Voice Portals, VoiceXML. NetCentrex-producten zijn gebaseerd op een innovatieve 'Telco-grade' real-time gedistribueerde open architectuur voor fouttolerante omgevingen en garanderen een hoge prestatie en lineaire schaalbare oplossing. 's Werelds grootste VoIP-netwerken zijn gerealiseerd met het Network Platform van NetCentrex.
NetCentrex werd in 1998 opgericht en telt vandaag meer dan 150 klanten over de hele wereld (Noord-Amerika en Europa), waaronder Mobistar, Belgacom, France Telecom, Genuity, Equant, Telecom Italia, Telefonica, Tiscali en Voicenet Communications. Onder haar partners op wereldvlak telt NetCentrex onder andere Cisco Systems, Compaq, Hewlett-Packard, Intel en Nortel Networks. In België heeft het bedrijf een partnership gesloten met Belgacom (meer bepaald als OEM) en Altaline in Leuven. NetCentrex is een privé-onderneming die gefinancierd wordt door de meest vooraanstaande risicokapitaalverstrekkers in Amerika en Europa.