Ingezonden persbericht
Gartner noemt Siebel Systems leader in Magic Quadrant voor CRM Sales Suites
Belangrijkste criteria voor leidende positie zijn continuïteit, visie en rijkdom aan functionaliteit
SAN MATEO, Calif. 14 mei 2002 Gartner heeft Siebel Systems in het Customer Relationship Management (CRM) Sales Suites Magic Quadrant Report for 2002 1)
Wij zijn erg blij dat Gartner Siebel Systems als enige leverancier heeft gepositioneerd in het leader quadrant voor CRM Sales , zegt Jeff Scheel, Vice President and General Manager of Sales Products van Siebel Systems. De Siebel Sales-productreeks heeft reeds duizenden klanten geholpen om een snelle Return on Investment (ROI) te realiseren door hen in staat te stellen hun omzet sneller, beter voorspelbaar en bovendien winstgevend te laten groeien. Dat is mogelijk door bedrijven in staat te stellen zich op de juiste momenten te concentreren op de juiste klanten.
Gartner s Magic Quadrant positioneert leveranciers in specifieke marktsegmenten aan de hand van hun visie en vermogen om deze visie in concrete resultaten om te zetten.Toonaangevende aanbieders ofwel leaders worden gedefinieerd als die leveranciers die niet alleen uitstekende prestaties leveren, maar bovendien een duidelijke visie hebben op de richting waarin de markt zich ontwikkeld en ook nog eens competenties opbouwen om hun toonaangevende positie ook in de toekomst te kunnen handhaven. Belangrijke aanbieders van CRM Sales Suites zijn beoordeeld aan de hand van acht criteria: Enterprise Application Integration, Field Sales Functions, Telesales Functions, PRM Functions, E-Commerce Sell-Side Platform, Sales Effectiveness, Multichannel Sales Management, en Vertical Functions and Industry Expertise.
Siebel Sales heeft de medewerkers van onze verkooporganisatie belangrijke voordelen geboden door hen op het juiste moment van accurate informatie te voorzien , zegt Steve Bortolamedi, dealer network manager van American Suzuki Motor Corporation. In plaats van tijd te steken in het handmatig uitvoeren van allerhande taken, kunnen onze verkoopmedewerkers nu de markt analyseren en nieuwe verkoopkansen opsporen, waardoor zij effectiever kunnen opereren.
Siebel Systems is een pionier op het gebied van Sales Force Automation (SFA). Siebel Sales 7, de meest recente versie van Siebel Sales, maakt het bedrijven mogelijk om hun omzet sneller, meer voorspelbaar en bovendien op een winstgevende manier te laten groeien door verkoopmedewerkers de kans te bieden zich op het juiste moment op de juiste deals te richten. Siebel Sales 7 biedt volop mogelijkheden voor het vinden van mogelijkheden voor cross-selling en up-selling en is gebaseerd op de best practices ten aanzien van verkooptechnieken en methoden. Door bedrijven te helpen om verkoopregio s, verkoopcontacten en incentive-programma s optimaal te beheren, maakt Siebel Sales 7 het voor medewerkers mogelijk betere verkoopverwachtingen op te stellen. Bovendien kunnen verkoopkansen beter beheerd en met succes afgehandeld worden, terwijl de inspanningen van individuele verkoopmedewerkers en verkoopteams beter afgestemd kunnen worden op de zakelijke doelstellingen van de organisatie. Siebel Sales 7 ondersteunt op basis van webtechnologie de inspanningen van wereldwijd actieve verkoopteams, waarbij optimaal gebruik gemaakt kan worden van uit meerdere niveaus opgebouwde distributiekanalen, zoals mobiele medewerkers, telesales en telemarketing en via Internet werkende gebruikers in dienst van bijvoorbeeld wederverkopers of partners.
Siebel Sales 7 biedt tevens een ongeëvenaarde ondersteuning voor mobiele werkers die slechts nu en dan over online-verbindingen beschikken. Door gebruik te maken van Siebel s technologie voor het synchroniseren van databases kunnen eindgebruikers via telefoonverbindingen of via Internet snel informatie uitwisselen tussen hun eigen locale database en de centrale database server van het bedrijf. Voor deze technologie zijn aan Siebel Systems in de Verenigde Staten zeven patenten toegekend.
Duizenden toonaangevende bedrijven in tal van marktsegmenten hebben Siebel Sales gekozen als standaard CRM sales-oplossing. Voorbeelden zijn 3Com Corporation, BMC Software Inc, Home Shopping Network, Quick & Reilly, Staples Inc en Yahoo! Inc.
Een kopie van het rapport is beschikbaar op:
Over Siebel Systems
Siebel is een merknaam van Siebel Systems Inc. en is geregistreerd in een aantal landen. Alle andere genoemde product- en bedrijfsnamen zijn het eigendom van hun geregistreerde eigenaren en worden uitsluitend voor identificatiedoeleinden genoemd. Met uitzondering van de hier genoemde historische informatie, bevat dit persbericht op de toekomst gerichte uitspraken die risico s en onzekerheden met zich meebrengen. Het succes van de overeenkomsten en producten die hier beschreven zijn, evenals de toekomstige operationele resultaten van Siebel Systems Inc. kunnen afwijken van de resultaten die in de toekomstgerichte uitspraken zijn besproken of voorspeld als gevolg van een reeks van factoren waaronder maar zich niet beperkend tot risico s die gerelateerd zijn aan nieuwe versies en nieuwe producten, de beschikbaarheid van producten en diensten van Siebel Systems, de implementatie van producten en diensten, het bestaan van fouten of defecten in producten, snelle technologische veranderingen, afhankelijkheid van Internet, een significante toename van huidige en verwachte nieuwe concurrentie en de noodzaak om de distributie van producten en diensten uit te breiden. Meer informatie over mogelijke factoren die de financiële resultaten van Siebel Systems Inc. kunnen beïnvloeden, zijn opgenomen in het jaarverslag van Siebel Systems (Form 10-K), kwartaalrapportages (Form 10-Q) en andere gedeponeerde informatie bij de Securities and Exchange Commission die beschikbaar zijn op
Meer informatie:
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van eBusiness-applicatiesoftware. Siebel Systems biedt een geïntegreerde reeks van eBusiness-applicaties die verkoop, marketing en customer service mogelijk maakt via alle kanalen, zoals het web, call centers, directe verkoop, en indirecte afzetkanalen (zoals winkels en dealernetwerken). Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan 37 landen. Meer informatie is te vinden op
1) CRM Sales Suites: 1H02 Magic Quadrant, B. Eisenfeld, W.Close, March 2002.
The Magic Quadrant is copyrighted February and March 2002 by Gartner, Inc. and is reused with permission. Gartner s permission to print or reference its Magic Quadrant should not be deemed to be an endorsement of any company or product depicted in the quadrant. The Magic Quadrant is Gartner s opinion and is an analytical representation of a marketplace at and for a specific time period. It measures vendors against Gartner-defined criteria for a marketplace. The positioning of vendors within a Magic Quadrant is based on the complex interplay of many factors. Gartner does not advise enterprises to select only those firms in the Leaders segment. In some situations, firms in the Visionary, Challenger, or Niche Player segments may be the right match for an enterprise's requirements. Well-informed vendor selection decisions should rely on more than a Magic Quadrant. Gartner research is intended to be one of many information sources including other published information and direct analyst interaction. Gartner expressly disclaims all warranties, express or implied of fitness of this research for a particular purpose.
Koos Bosman
Marketing Manager Benelux
Siebel Systems Benelux
Telefoon: 020-5401000