Ingezonden persbericht


Gartner positioneert Siebel Systems als leader in eerste E-Service Magic Quadrant

Oordeel gebaseerd op complete visie voor nieuw marktsegment en een uitstekend vermogen om visie in concrete resultaten om te zetten

SAN MATEO, Calif. 15 mei 2002 Gartner heeft Siebel Systems in het E-Service Magic Quadrant Report for 2002 1) gepositioneerd in het toonaangevende leader quadrant . Het rapport, dat is gepubliceerd door het toonaangevende advies- en onderzoeksbureau Gartner Group, is het eerste Magic Quadrant waarin de e-service markt wordt geëvalueerd. Gartner heeft op basis van de gehanteerde selectiecriteria slechts vijftien aanbieders van de ruim zestig leveranciers die in deze markt actief zijn in het rapport opgenomen. Siebel Systems is de enige aanbieder die in het leader quadrant is gepositioneerd.

De e-service-oplossing van Siebel Systems stelt opnieuw de standaard voor multichannel eBusiness-oplossingen die tot doel hebben bedrijven te helpen om een klantenservice van superieure kwaliteit aan te bieden, terwijl tegelijkertijd de kosten voor de serviceverlening omlaag worden gebracht , zegt Richard Gorman, Senior Vice President of Product Marketing van Siebel Systems. Wij zijn blij dat Gartner Siebel Systems als de enige leader in dit rapport heeft opgenomen.

Gartner s Magic Quadrant positioneert aanbieders in specifieke marktsegmenten aan de hand van hun visie en vermogen om deze visie in concrete resultaten om te zetten. Toonaangevende aanbieders ofwel leaders worden gedefinieerd als die leveranciers die niet alleen uitstekende prestaties leveren, maar bovendien een duidelijke visie hebben op de richting waarin de markt zich ontwikkeld en ook nog eens competenties opbouwen om hun toonaangevende positie ook in de toekomst te kunnen handhaven.

Volgens Gartner zijn er momenteel drie trends zichtbaar die de ontwikkelingen in de snelveranderende e-service markt bepalen:


1. De e-service markt zal tot 2004 met een factor vijf groeien, waardoor financiële middelen beschikbaar komt om bestaande oplossingen te verbeteren.






2. Er is sprake van een beweging waarbij e-service oplossingen worden geïntegreerd met oplossingen voor klantenservice en ondersteuning.






3. Er is een ontwikkeling gaande om innovatieve technologieën in e-service producten op te nemen om tot een geautomatiseerde vorm van responseverwerking te komen.
Onze cliënten verwachten een steeds snellere en meer gepersonaliseerde serviceverlening en wij willen uiteraard aan die wensen tegemoet komen. Siebel eService helpt ons om op die behoeften in te spelen en onze belofte van een 24x7 dienstverlening aan cliënten waar te maken , zegt Barb Guarino, manager of CMS & Tools bij Misys Healthcare Systems.

De eService-oplossing van Siebel Systems omvat onder andere Siebel eMail Response 7, Siebel eService 7 en Siebel eCollaboration 7.


· Siebel eMail Response 7 helpt bedrijven om de verwachtingen van hun klanten te overtreffen door op effectieve wijze grote hoeveelheden inkomende email te beheren en te verwerken. Geavanceerde natuurlijke taal-verwerking en faciliteiten voor semantische analyse maken het mogelijk de reactietijd te verkorten door email te analyseren en te beoordelen in hoeverre een geautomatiseerde reactie mogelijk is of dat het bericht door een medewerker behandeld dient te worden.

· Siebel eService 7 vormt een complete portal-oplossing en helpt bedrijven om de klantentevredenheid op te voeren door gebruikers in staat te stellen gepersonaliseerde en goed beveiligde hulpmiddelen voor self-service via het web toe te passen. Doordat klanten in realtime toegang kunnen krijgen tot informatie over serviceonderwerpen, voor het vinden van regiokantoren en voor het controleren van de status van orders helpt Siebel eService met het verlagen van de operationele kosten en kan het volume aan telefoongesprekken worden teruggebracht door antwoorden op vragen via een volledige reeks van probleemoplossende hulpmiddelen beschikbaar te stellen.

· Siebel eCollaboration 7 maakt het mogelijk dat serviceonderwerpen worden opgelost en dat klanten tevreden worden gesteld door hen in staat te stellen direct vanaf het web de hulp van een medewerker in te roepen.
De eService-oplossing van Siebel Systems is gebaseerd op de Siebel Smart Web Architecture en biedt een zogeheten zero-footprint en een op een browser gebaseerde webinterface die de hoge niveaus van interactiviteit biedt die voorheen alleen bij Windows-applicaties mogelijk waren.

Toonaangevende bedrijven in tal van marktsegmenten hebben inmiddels gestandaardiseerd op de eService-oplossing van Siebel Systems. Voorbeelden zijn Alcatel Internetworking Inc, Altera Corporation, Bose Corporation, GMAC Mortgage Corporation, Misys Healthcare Systems, Palm Inc en Renault.

Een kopie van het rapport is beschikbaar op: http://www.gartner.com/reprints/siebel/104814.html.

Over Siebel Systems

Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van eBusiness-applicatiesoftware. Siebel Systems biedt een geïntegreerde reeks van eBusiness-applicaties die verkoop, marketing en customer service mogelijk maakt via alle kanalen, zoals het web, call centers, directe verkoop, en indirecte afzetkanalen (zoals winkels en dealernetwerken). Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan 37 landen. Meer informatie is te vinden op www.siebel.com.

Siebel is een merknaam van Siebel Systems Inc. en is geregistreerd in een aantal landen. Alle andere genoemde product- en bedrijfsnamen zijn het eigendom van hun geregistreerde eigenaren en worden uitsluitend voor identificatiedoeleinden genoemd. Met uitzondering van de hier genoemde historische informatie, bevat dit persbericht op de toekomst gerichte uitspraken die risico s en onzekerheden met zich meebrengen. Het succes van de overeenkomsten en producten die hier beschreven zijn, evenals de toekomstige operationele resultaten van Siebel Systems Inc. kunnen afwijken van de resultaten die in de toekomstgerichte uitspraken zijn besproken of voorspeld als gevolg van een reeks van factoren waaronder maar zich niet beperkend tot risico s die gerelateerd zijn aan nieuwe versies en nieuwe producten, de beschikbaarheid van producten en diensten van Siebel Systems, de implementatie van producten en diensten, het bestaan van fouten of defecten in producten, snelle technologische veranderingen, afhankelijkheid van Internet, een significante toename van huidige en verwachte nieuwe concurrentie en de noodzaak om de distributie van producten en diensten uit te breiden. Meer informatie over mogelijke factoren die de financiële resultaten van Siebel Systems Inc. kunnen beïnvloeden, zijn opgenomen in het jaarverslag van Siebel Systems (Form 10-K), kwartaalrapportages (Form 10-Q) en andere gedeponeerde informatie bij de Securities and Exchange Commission die beschikbaar zijn op www.sec.gov. Siebel Systems neemt niet de verplichting op zich de informatie in dit persbericht te actualiseren.


1) Introducing the E-Service Magic Quadrant, E. Kolsky, March 2002.

The Magic Quadrant is copyrighted February and March 2002 by Gartner, Inc. and is reused with permission. Gartner s permission to print or reference its Magic Quadrant should not be deemed to be an endorsement of any company or product depicted in the quadrant. The Magic Quadrant is Gartner s opinion and is an analytical representation of a marketplace at and for a specific time period. It measures vendors against Gartner-defined criteria for a marketplace. The positioning of vendors within a Magic Quadrant is based on the complex interplay of many factors. Gartner does not advise enterprises to select only those firms in the Leaders segment. In some situations, firms in the Visionary, Challenger, or Niche Player segments may be the right match for an enterprise's requirements. Well-informed vendor selection decisions should rely on more than a Magic Quadrant. Gartner research is intended to be one of many information sources including other published information and direct analyst interaction. Gartner expressly disclaims all warranties, express or implied of fitness of this research for a particular purpose.

Meer informatie:

Koos Bosman

Marketing Manager Benelux

Siebel Systems Benelux

Telefoon: 020-5401000