AXA Verzekeringen
Business Boomerang van AXA:
nieuw ondersteuningsprogramma voor de assurantieadviseur 18 juni 2002
AXA lanceert met Business Boomerang een nieuw ondersteuningsprogramma voor de onafhankelijke assurantieadviseur. AXA Business Boomerang biedt een breed scala aan diensten op het gebied van marketing, commercie en educatie waarmee de assurantieadviseur zijn dagelijkse praktijk wordt ondersteund. AXA wil hiermee bijdragen aan een sterke positie van de tussenpersoon als zelfstandig ondernemer.
De Business Boomerang-filosofie bestaat uit drie kernwaarden:
expertise, support en partnership.
Expertise
Kennis en ervaring direct binnen handbereik van de assurantieadviseur.
In samenwerking met een netwerk van onafhankelijke externe
specialisten fungeert Business Boomerang als vraagbaak, denktank,
second opinion en bron van actuele informatie.
Support
Directe, gerichte ondersteuning op het gebied van kennisverwerving,
bedrijfsvoering en communicatie. Concreet en persoonlijk. Afgestemd op
de individuele wensen en behoeften van de assurantieadviseur.
Partnership
Business Boomerang staat in het teken van lange termijn samenwerking.
Business Boomerang betekent samen bouwen aan een intensieve en
succesvolle relatie.
Breed en flexibel pakket
Business Boomerang biedt een pakket aan diensten waarmee een stevig
fundament wordt gelegd voor de ondersteuning van de
assurantieadviseur. Op basis van de wensen van de markt zal Business
Boomerang in de toekomst verder worden doorontwikkeld. Het programma
bestaat nu uit de volgende onderdelen. AXA weet uit uitgebreid
onderzoek dat deze onderdelen voorzien in een grote behoefte van de
markt:
1 Portefeuilleanalyse
Basisprincipe van de analyse is dat de kansen voor succes grotendeels
liggen in het bestaande klantenbestand van de tussenpersoon. Het gaat
hier om een gedegen analyse, uitgevoerd door een onafhankelijke
deskundige. De portefeuilleanalyse biedt direct inzicht in sterktes en
zwaktes, in mogelijkheden en onmogelijkheden. De intermediair leert
hoe hij optimaal rendement kan halen, hoe hij zijn kosten omlaag kan
brengen en hoe zijn prestaties zich verhouden tot die van collega's in
de branche.
2 Direct Mail
Een effectieve manier voor de tussenpersoon om met zijn klanten te
communiceren. Direct Mail kan ingezet worden voor aanbiedingen, het
generen van offerteaanvragen of bezoekafspraken en het informeren over
actualiteiten. Met Business Boomerang kan AXA de intermediair op de
volgende manieren van dienst zijn:
ontwikkelen van Direct Mail concepten onder eigen naam
schrijven van actiegerichte verkoopbrieven
opschoning en verrijking van het klantenbestand
identificeren van de beste kansen binnen de portefeuille
printen, verzending, responsverwerking- en rapportage
3 Actiebijsluiters
Bijsluiters vormen een beproefd middel om regelmatig aandacht voor de
diensten en producten van de tussenpersoon te krijgen. Business
Boomerang ontwikkelt regelmatig nieuwe bijsluiters over thema's
waarbij actualiteit, actiegerichtheid en makkelijke inzetbaarheid, de
uitgangspunten zijn.
4 Nieuwsbriefservice
Een nieuwsbrief wordt vaak hoog gewaardeerd door de ontvanger mits er
werkelijk relevante informatie in staat. Met de Business Boomerang
nieuwsbriefservice stelt de adviseur zijn eigen nieuwsbrief samen uit
de meest actuele en interessante artikelen. Belangrijkste kenmerken:
elk kwartaal keuze uit 20 actuele artikelen
de tussenpersoon kan zelf artikelen/nieuwtjes toevoegen
ondersteuning in print en verzending
nieuwsbrief wordt opgemaakt onder eigen naam en logo
5 Training en opleiding
Kennis is cruciaal om gedegen advies te kunnen geven en de commerciële
slagkracht te vergroten. Daarom geeft AXA verschillende workshops,
trainingen en opleidingen. Met de trainingen en opleidingen kan de
vakkennis verbreed worden. De workshops richten zich met name op het
up-to-date houden van kennis rond actuele thema's en onderwerpen.
6 Fiscaal Juridische Helpdesk
Business Boomerang biedt de assurantieadviseur toegang tot de Fiscaal
Juridische Helpdesk.
Een service die bestaat uit:
Kennislijn: Een speciaal opgezet netwerk van zelfstandige,
onafhankelijke specialisten die alle benodigde informatie kunnen
verschaffen voor een goed onderbouwd advies.
Nieuwsbrief: Oftewel Fin-mail, de wekelijkse elektronische nieuwsbrief
met actuele vakinformatie op het gebied van financiële planning.
Internet Kennisbank: De Kennisbank op internet kan 24 uur per dag, 7
dagen per week worden geraadpleegd, is opgebouwd vanuit de praktijk en
bevat o.a.: actuele artikelen, vragen en antwoorden van de zaken die
via de Kennislijn zijn binnengekomen.