Bibit maakt winst
Multi-channel benadering verhoogt kwartaalomzet met 65 procent
Bunnik, 18 juni 2002 - Bibit Global Payment Services (Bibit), marktleider in het afhandelen van betalingen via Internet, is voor het eerst sinds de oprichting winstgevend. In het eerste kwartaal van 2002 nam de omzet met 65 procent toe ten opzichte van het laatste kwartaal van 2001. Bibit's aanhoudende sterke groei is zowel te danken aan autonome groei bij bestaande klanten, als aan nieuwe klanten die op het betaalplatform van Bibit zijn aangesloten. Recente nieuwe klanten zijn onder meer Expedia, NEC, Modern Times Group, Transavia en Psion. De waarde van de betalingen die via Bibit worden afgehandeld zal over het hele jaar 2002 de EUR 1 miljard benaderen.
Bibit startte aanvankelijk met een betaalplatform voor Internet-transacties en ontwikkelde vervolgens interfaces om ook transacties via call centers, fysieke verkooppunten en mobiele telefoons te kunnen afwikkelen. Deze multi-channel benadering blijkt goed aan te slaan bij zowel bestaande als nieuwe grote internationale klanten.
"Steeds meer Global 1000 bedrijven besteden de verwerking van hun betalingen uit aan een specialist, om de kosten in de hand te houden. Ook de veiligheid en het technisch serviceniveau zijn belangrijke factoren," zegt Joost Schuijff, CEO van Bibit. "Bibit biedt als enige echt internationale speler een gelokaliseerde betaaloplossing voor elk van hun handelsactiviteiten. Dit blijkt duidelijk een winnend model te zijn."
X-X-X-X-X-X-X
Over Bibit
Bibit Global Payment Services (Bibit) is gespecialiseerd in het verzorgen van betalingen, afkomstig uit diverse verkoopkanalen, via een Internet infrastructuur. Het bedrijf biedt een uitgebreide betaaldienst in meerdere talen, die circa 60 internationale betaalmethoden voor verschillende valuta combineert in één digitale oplossing. Bibit's aanbod omvat tevens volledige reconciliatie en administratie diensten, waarbij het technisch en financieel beheer van de betaaloplossing in een volledig beveiligde omgeving wordt afgehandeld. De Payment Service sluit naadloos aan op bestaande retail platforms en omvat specifieke interfaces voor verschillende branches en verkoopkanalen.
Bibit is in 1997 opgericht in Nederland en opereert nu wereldwijd, via kantoren in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Tot Bibit's uitgebreide klantenbestand behoren zowel multi-channel retailers als pure webshops, call centers, en fysieke verkooppunten. Tot de klanten behoren o.a. Dell Computer Corporation, Expedia, Inc., The Financial Times, en Fleurop Interflora. In Nederland maken onder andere De Telegraaf, Vodafone, Kijkshop en AKO gebruik van Bibit's diensten.
Ingezonden persbericht