Ingezonden persbericht


AMI partner Evangelische Omroep bij invoering CRM

Amsterdam, 31 mei 2002 - De Evangelische Omroep onderkent de noodzaak van een goede relatie met zijn leden. CRM zal als middel daartoe worden ingezet. Architects in Marketing Informatics (AMI), marktleider in database intelligence voor Customer Relationship Management, is gevraagd om, als partner van de Evangelische Omroep, de invoering van CRM te helpen realiseren.

De Evangelische Omroep (EO) is een van de grootste publieke omroepen in Nederland. Om deze positie te behouden, wil de EO de relatie en de communicatie met haar leden verbeteren. Daarvoor wil men middels CRM-technieken het inzicht in het ledenbestand vergroten en de communicatie daarop afstemmen. De EO is hiervoor een partnership aangegaan met CRM-adviesbureau AMI. Als eerste zal AMI samen met de EO een testomgeving voor CRM inrichten. Daarin ligt de nadruk op het verbeteren van de informatievoorziening, het verzamelen van bewijs voor deze nieuwe aanpak en het ontwikkelen van relevante kennis en vaardigheden.