Tom Coronel

8 Juni 2002: Geslaagde circuitdag Racing for Holland

Op de vooravond van de 24 uurs race van Le Mans heeft het Racing for Holland nog een circuitdag gehouden voor alle deelnemers aan het project. Degenen die een blokje op de Dome-Judd hebben gekocht werden hierdoor in staat gesteld het team van dichtbij mee te maken en natuurlijk de auto van dichtbij te zien. Uiteraard reed Jan Lammers nog enkele ronden om ook te laten horen wat de Judd motor in zich heeft. Hierbij werd ook meteen het nuttige met het aangename gecombineerd. De toeschouwers werden van te voren al door Lammers ingelicht dat ze zich geen zorgen moesten maken als de auto even stil zou vallen op de baan. "We doen nog wat laatste testjes die met het benzine verbruik te maken hebben. We willen precies weten wat de tankinhoud is op bepaalde momenten", aldus Lammers.

Tom's helm in Le Mans editie

Uiteraard was het team vol goede moed en stond te popelen om naar Frankrijk af te reizen. "Je leeft er zo lang naar uit en nu wil ik echt alleen nog maar naar het circuit om te racen", zo verklaarde Tom. Voor wat betreft de kansen op Le Mans was het team eensgezind. "Het enige wat we willen is de race uitrijden", was de algemene klank. "Ik denk dat we in de kwalificatie binnen de top 6 moeten staan. De race moeten we dit keer gewoon uitrijden en als we dat redden en er verder geen gekke dingen gebeuren dan zal het me niet verbazen dat we dan in de top 3 zitten", vulde Lammers aan.

Racing for Holland is bij de tijd, dankzij Seiko

Ook achter de schermen werd er nog het nodige getest. Zo was de pitcrew druk bezig met pitstop trainingen. "Die Audi's hebben de vervelende eigenschap dat ze een kapotte versnellingsbak binnen drie minuten vervangen hebben omdat ze er zo een nieuwe achtertrein op kunnen schroeven. Onze jongens hebben het nu voor elkaar dat ze het in drie en een halve minuut kunnen", zo complimenteerde Lammers zijn team. Hij vergat daarbij nog wel te vermelden dat Racing for Holland maar over een fractie van het budget van hun Duitse concurenten kan beschikken en dat daardoor ook de personele bezetting een stuk kleiner is. Naast het verwisselen van de bak werd ook geoefend op het vervangen van remschijven en blokken. "Eigenlijk moeten ze het 24 uur vol kunnen houden, maar op Le Mans weet je nooit", zo verduidelijkte teammanager Mark Koense.

Ook de pitcrew deed de laatste tests voor Le Mans

Het Racing for Holland team zal zondag afreizen Frankrijk waar de auto op maandagmiddag rond vijf uur word aangeboden voor de technische keuring op de Place des Jacobins in het centrum van Le Mans.
---