Tom Coronel
8 Juni 2002: Geslaagde circuitdag Racing for Holland
Op de vooravond van de 24 uurs race van Le Mans heeft het Racing for Holland nog een circuitdag gehouden voor alle deelnemers aan het project. Degenen die een blokje op de Dome-Judd hebben gekocht werden hierdoor in staat gesteld het team van dichtbij mee te maken en natuurlijk de auto van dichtbij te zien. Uiteraard reed Jan Lammers nog enkele ronden om ook te laten horen wat de Judd motor in zich heeft. Hierbij werd ook meteen het nuttige met het aangename gecombineerd. De toeschouwers werden van te voren al door Lammers ingelicht dat ze zich geen zorgen moesten maken als de auto even stil zou vallen op de baan. "We doen nog wat laatste testjes die met het benzine verbruik te maken hebben. We willen precies weten wat de tankinhoud is op bepaalde momenten", aldus Lammers.
Tom's helm in Le Mans editie
Uiteraard was het team vol goede moed en stond te popelen om naar
Frankrijk af te reizen. "Je leeft er zo lang naar uit en nu wil ik
echt alleen nog maar naar het circuit om te racen", zo verklaarde Tom.
Voor wat betreft de kansen op Le Mans was het team eensgezind. "Het
enige wat we willen is de race uitrijden", was de algemene klank. "Ik
denk dat we in de kwalificatie binnen de top 6 moeten staan. De race
moeten we dit keer gewoon uitrijden en als we dat redden en er verder
geen gekke dingen gebeuren dan zal het me niet verbazen dat we dan in
de top 3 zitten", vulde Lammers aan.
Racing for Holland is bij de tijd, dankzij Seiko
Ook achter de schermen werd er nog het nodige getest. Zo was de
pitcrew druk bezig met pitstop trainingen. "Die Audi's hebben de
vervelende eigenschap dat ze een kapotte versnellingsbak binnen drie
minuten vervangen hebben omdat ze er zo een nieuwe achtertrein op
kunnen schroeven. Onze jongens hebben het nu voor elkaar dat ze het in
drie en een halve minuut kunnen", zo complimenteerde Lammers zijn
team. Hij vergat daarbij nog wel te vermelden dat Racing for Holland
maar over een fractie van het budget van hun Duitse concurenten kan
beschikken en dat daardoor ook de personele bezetting een stuk kleiner
is. Naast het verwisselen van de bak werd ook geoefend op het
vervangen van remschijven en blokken. "Eigenlijk moeten ze het 24 uur
vol kunnen houden, maar op Le Mans weet je nooit", zo verduidelijkte
teammanager Mark Koense.
Ook de pitcrew deed de laatste tests voor Le Mans
Het Racing for Holland team zal zondag afreizen Frankrijk waar de auto
op maandagmiddag rond vijf uur word aangeboden voor de technische
keuring op de Place des Jacobins in het centrum van Le Mans.
---