Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Framfab Nederland ontwikkelt klantgerichte website voor Kiwa
Consistentie en commerciële mogelijkheden centraal in internetstrategie
Amsterdam, 5 juni 2002 - Internetbureau Framfab Nederland heeft voor Kiwa N.V. een nieuwe corporate website gerealiseerd (www.kiwa.nl). Kiwa N.V. is een zakelijke dienstverlener op het gebied van certificatie, wetenschappelijk (drink)wateronderzoek en managementconsultancy. De nieuwe website vormt een eenduidig gezicht van de zeer uiteenlopende bedrijfsonderdelen. Klanten en prospects kunnen snel en makkelijk de juiste informatie vinden, ongeacht bij welk onderdeel van Kiwa deze informatie hoort. De website is de eerste mijlpaal in de door Framfab opgestelde strategische road-map waarin de internetactiviteiten van Kiwa voor de komende jaren zijn vastgesteld.
Uitgangspunt van de strategische road-map is een consistente en marktgerichte internetstrategie voor alle onderdelen van Kiwa. De site biedt daarom zowel ingangen naar de verschillende kernactiviteiten en bedrijfsonderdelen, als een aantal bedrijfsbrede thema's, een algemene nieuwsrubriek en een zoekmachine. Daarnaast kunnen bezoekers een aantal publicaties van Kiwa downloaden of aanvragen. Gebruikers worden daarbij gestimuleerd hun persoonlijke gegevens op de site achter te laten. Op basis van deze informatie kan Kiwa klanten, prospects en geïnteresseerden benaderen met voor hen relevante informatie.
"Onze nieuwe website vormt een belangrijk medium om prospects en geïnteresseerden op een transparante, overzichtelijke en marktgerichte manier de juiste informatie te bieden", zegt George Mentjox, Public Relations Manager van Kiwa N.V. "Daarnaast moedigen we bestaande klanten van de ene dochteronderneming aan om ook meer te weten te komen over ons overige dienstenaanbod. Hiermee stimuleren we de cross- en up-selling."
"Samen met Kiwa hebben we een road-map opgesteld, waarin de doelstellingen per fase duidelijk omschreven zijn en marktgerichtheid centraal staat", aldus Marijcke van der Meijden, Projectmanager bij Framfab Nederland. "Doordat we bezoekers aanmoedigen hun gegevens achter te laten, bouwt Kiwa een database op met interessegebieden. Dit biedt uitgebreide mogelijkheden voor een persoonlijke benadering van klanten en prospects."
De website werkt met een content-managementsysteem waardoor medewerkers van Kiwa de site op elk moment kunnen voorzien van nieuwe informatie. De actualiteit en dynamiek van de website zijn hiermee gewaarborgd.
Over Kiwa N.V.
Kiwa N.V. geeft door certificering, inspectie, onderzoek en advies een impuls aan de ontwikkeling van mensen en bedrijven. Voor een optimale dienstverlening zijn de activiteiten ondergebracht in specifieke bedrijfseenheden die onafhankelijk van elkaar in de markt opereren en waar mogelijk onderling expertise uitwisselen. Kiwa is in 1948 opgericht door de Nederlandse waterleidingbedrijven en hun beide verenigingen, de VEWIN en de VWN. Sindsdien is Kiwa uitgegroeid tot een bedrijf met meer dan 400 medewerkers, een omzet van ruim 80 miljoen en vestigingen in Nederland, België, Duitsland, Engeland en Italië.