NOC*NSF
woensdag, 5 juni 2002
Bedrijfspartners
Partners in Sport
Wat betreft de topsport heeft NOC*NSF eigenlijk maar één project, het
programma Performance 2004. Doel is Nederland qua medailles
structureel in de landen top-10 te krijgen en te houden. Contracten
worden in principe alleen voor een hele Olympische cyclus van vier
jaren gesloten. Negen Partners in Sport kozen voor Performance 2004:
Ben, De Lotto, DSM, ENECO Energie, Ernst & Young, de NOS, Randstad,
Volkswagen en Werkgroep Holland Imago.
Ben is Partner in Sport van NOC*NSF. Daarmee ondersteunt Ben de
Nederlandse Olympische ploeg. Bijvoorbeeld in hun voorbereiding voor
de Olympische Winter Spelen in 2002 in Salt Lake City en voor de
Olympische Zomerspelen 2004 in Athene. Uiteraard weer op de typische
Ben manier: creatief en effectief. Ben is een Nederlands bedrijf met
als aandeelhouders T-Mobile (50%), Belgacom (35%) en Tele Danmark
(15%). Ben is een van de snelst groeiende mobiele netwerken en biedt
producten en diensten aan voor zowel privé als zakelijk gebruik. Ben
biedt handige en innovatieve informatiediensten aan, die bellers met
Ben bijvoorbeeld op de hoogte houden van de laatste nieuwtjes over de
Olympische Spelen of over prestaties van individuele sporters.
De Lotto is een kansspelorganisatie met een belangrijke maatschappelijke taak. De opbrengsten die de merken van De Lotto (Lotto, Lucky Day, Toto en De Nederlandse KrasLoterij) genereren, komen ten goede aan goede doelen op het gebied van sport, cultuur, maatschappelijk welzijn en volksgezondheid. In 1999 droeg De Lotto maar liefst 115,4 miljoen gulden af aan deze goede doelen. De Lotto is, met ongeveer 80 miljoen gulden per jaar, de voornaamste structurele financier van de sport in Nederland.
Na het succes van Sydney zijn voor Salt Lake 2002 en Athene
2004 weer ambitieuze doelstellingen neergelegd. Dat doen wij als
bedrijf ook. Ook DSM legt de lat hoog. In 2005 willen we een
onderneming zijn met circa 10 miljard omzet, waarvan 80% wordt behaald
met specialiteiten: hoogwaardige materialen en producten voor voeding
en gezondheid. In onze tak van 'sport' wordt dat een
wereldtopprestatie!
Als DSM sponsoren we alleen zaken waar we echt affiniteit mee hebben
en waar we inhoudelijk iets aan kunnen toevoegen. De Olympische
gedachte, de enorme ambitie en met name de passie die daarbij wordt
uitgestraald, spreken DSM enorm aan. NOC*NSF wil er het maximale uit
halen. Gaan voor medailles, met inzet van de beste middelen. Daaraan
wil DSM een actieve bijdrage leveren! Natuurlijk is het de topsporter
die het moet doen, maar hightech materialen en uitgebalanceerde
voeding zijn onontbeerlijk. Materialen bijvoorbeeld moeten steeds
lichter, sneller, mooier, sterker of kleiner zijn. Samen met
specialisten van NOC*NSF en TNO zal DSM bekijken waar onze kennis en
kunde de Nederlandse Olympische Ploeg verder kan helpen.
Door de liberalisering van de energiemarkt kan binnenkort iedere Nederlander zelf kiezen welk energiebedrijf het beste bij hem past. ENECO Energie maakt er een sport van om uit te groeien tot een van de beste leveranciers van elektriciteit, gas en warmte in Nederland. Een goede prijs en een goede service vormen daarvoor de basis. ENECO Energie wil de eerste plaats bereiken in de ranglijst van Nederlandse energiebedrijven. Als energieconcern dat toegroeit naar een toppositie wil ENECO Energie zich graag spiegelen aan de ontwikkeling van de sport, zowel aan de top als in de breedte. De inzet voor Performance 2004 is daar een logisch gevolg van. Via sponsoring van NOC*NSF, koppelen we ENECO Energie aan sport en daarmee aan begrippen als 'willen winnen', 'uitdaging' en 'plezier'. Dit past perfect binnen de doelen die ENECO nastreeft en wil uitstralen.
Als marktleider op het gebied van accountancy,
belastingadvisering, juridische dienstverlening en interim- management
heeft Ernst en Young een partner gevonden met gelijke ambities. Voor
beide organisaties geldt immers dat zij mensen met talent en ambitie
helpen op hun weg naar succes.
Doelstellingen van de sponsoring van NOC*NSF zijn het verhogen van de
naamsbekendheid, positionering op de commerciële markt,
relatiemarketing en associatie met de Olympische ringen bij
recruitment van nieuwe medewerkers. Belangrijk onderdeel van de
samenwerking is de ondersteuning van Topsporters op fiscaal en
fiscaal-juridisch gebied.
Sport heeft bij de NOS altijd een belangrijke plaats gehad,
niet in de laatste plaats vanwege het maatschappelijke belang van
sport. De missie van de NOS als publieke omroep is o.m. het maken van
kwalitatieve en onderscheidende sportprogramma's. De NOS brengt
topsport voor iedereen. Het is dan ook logisch dat de NOS zich aan het
NOC*NSF heeft verbonden als een van de Partners in Sport. De NOS
onderschrijft de doelstelling van het NOC*NSF, vooral daar waar deze
de sport in de breedte wil ondersteunen en ontwikkelen. De NOS zendt
dan ook sinds jaar en dag vele takken van sport uit. Door
professionele registratie en uitzending van deze sportwedstrijden
draagt de NOS bij aan de ondersteuning van deze sporten in de
samenleving.
Door het sponsoren van NOC*NSF geven we niet alleen uiting aan
onze maatschappelijke betrokkenheid. We koppelen tevens heel bewust
Randstad aan sport en daarmee aan begrippen als: winnen, uitdaging,
warmte en plezier. Bovendien biedt de sponsoring unieke gelegenheden
om nieuwe contacten te leggen en bestaande te verdiepen. We kunnen
personeel leveren aan belangrijke sportevenementen. En, we gaan zelfs
zo ver dat we (top)sporters in hun carrière begeleiden.
Volkswagen
Topsporters hebben een duidelijke behoefte: die van mobiliteit.
Mobiliteit is een voorwaarde om talent tot zijn recht te kunnen laten
komen. De inzet van Volkswagen bestaat daarom naast een financiële
bijdrage uit auto's die Olympische sporters in staat stellen
trainingen en wedstrijden te bezoeken, om flexibel met mobiliteit om
te gaan. Daarnaast vinden wij het extra plezierig dat niet alleen
topsporters baat hebben bij onze ondersteuning, maar dat deze via
NOC*NSF ook ten goede komt aan opkomend talent.
Werkgroep Holland Imago
De Werkgroep Holland Imago doet er alles aan om Nederland
internationaal op de kaart te zetten. Daarom is de werkgroep Partner
in Sport van NOC*NSF. Goede sportprestaties en zeker Olympische
medailles spreken wereldwijd aan. Als Nederlandse sporters presteren,
is dat dus goed voor het imago van ons hele land. De Werkgroep Holland
Imago investeert dan ook vol overtuiging in Performance 2004. De
ambitie om de Olympische top 10 te bereiken, komt overeen met de
tiende plaats die Nederland in de wereld inneemt met haar economische
en industriële activiteiten. De Werkgroep Holland Imago bestaat uit
vertegenwoordigers van o.a. de ministeries van VWS, LNV en
Buitenlandse Zaken, MKB Nederland, VNO-NCW en de Economische
Voorlichtingsdienst. Het Nederlands Bureau voor Toerisme (NBT) treedt
op als projectcoördinator in de samenwerking met NOC*NSF.
Partners in Sport
Official Suppliers
Worldwide Olympic Partners