CLIENTLOGIC
ClientLogic wint de 'Call Center of the Year' Award
Wereldwijd opererende Customer Care Outsourcer ontvangt hoogste eer
van Call Center Magazine
Nashville, Tennessee - ClientLogic Corporation, een internationale
leverancier van customer management services, maakte vandaag bekend
dat Call Center Magazine aan ClientLogic de 'Call Center of the Year'
Award 2002 heeft toegekend. Call Center Magazine is het blad bij
uitstek voor de bedrijfstak die zich bezighoudt met customer
managementoplossingen. Met deze prijs worden bedrijven onderscheiden
wier service, ondersteuning en aandacht voor de behoeften van zowel
klanten als eindgebruikers exemplarisch is. ClientLogic, dat meer dan
150 miljoen klanten per jaar bedient, levert volledig geïntegreerde
diensten op het gebied van call centers, marketing en fulfillment voor
meer dan 200 bedrijven overal ter wereld.
De winnaars van de 'Call Center of the Year' Award van het Call Center
Magazine worden door de redacteuren van het blad geselecteerd. Zij
kiezen de 'beste van de beste' uit de meer dan 100 bedrijven die ze in
de loop van het jaar interviewen. De winnende bedrijven zijn die
bedrijven die het meeste succes hebben bij het verbeteren van de call
centers, de implementatie van technologie, het bereiken van de
servicedoelstellingen, de groei van de omzet en het verhogen van de
productiviteit. De uitverkiezing van ClientLogic als outsourcing call
center van het jaar benadrukt de leidende positie van dit bedrijf
binnen de bedrijfstak die zich met CRM services bezighoudt, een
bedrijfstak die volgens Gartner aan het eind van 2002 tot 25,3 miljard
dollar gegroeid zal zijn.
'De 'Call Center of the Year' Award is een eerbetoon aan die bedrijven
die met innovatieve praktijken, kostenbewuste oplossingen en een
klantgerichte ideologie een stimulans zijn voor de bedrijfstak die
zich op customer contact richt,' aldus Warren Hersch, hoofdredacteur
van Call Center Magazine. 'ClientLogic is een uitstekend voorbeeld van
wat het betekent om één van de beste outsource partners te zijn, een
partner die juist die diensten levert die bedrijven nodig hebben om de
concurrentie op de hedendaagse markt aan te kunnen gaan. Namens de
gehele redactie bied ik ClientLogic onze gelukwensen aan.'
Een frisse kijk - betere resultaten
ClientLogic begeleidt alle stappen rond de beleving van de klant en
brengt informatie over customer service, marketing en fulfillment op
één centrale plaats samen. Door een brug te slaan tussen de
verschillende plaatsen waar klantinformatie gewoonlijk wordt
opgeslagen, hebben de vertegenwoordigers van ClientLogic rechtstreeks
toegang tot de volledige aankoopgeschiedenis van de klant en de
eerdere interacties met het bedrijf, ongeacht of die interacties nu
per telefoon, fax, e-mail, chat of post plaatsgevonden. Door dit
centrale overzicht zijn de mensen van ClientLogic beter in staat de
behoeften van de klant te herkennen en gegevens om te zetten in
up-sell en cross-sell activiteiten.
Een andere belangrijke reden voor het succes van ClientLogic en de
uitverkiezing tot 'Call Center of the Year' is het vermogen van het
bedrijf de standaard praktijken van de bedrijfstak continu te
evalueren en te verbeteren. ClientLogic heeft bijvoorbeeld een
risk/reward prijsmodel geïntroduceerd, waarmee de 'zaken op scherp'
worden gesteld, en een flexibel klantgericht continuïteitsprogramma
dat de loyaliteit verbetert en continue opbrengsten garandeert. Verder
komt het bedrijf binnenkort met een nieuwe methode voor
kortingsprogramma's waarmee onnodig lange verwerkingstijden
aanzienlijk worden teruggebracht.
'De Call Center of the Year' Award van Call Center Magazine beschouw
ik als eerbetoon aan de 11.500 vertegenwoordigers van ClientLogic
overal ter wereld die vinden dat de 'norm' niet goed genoeg is voor
onze klanten,' zei Mark Briggs, president-directeur van ClientLogic.
'Wij, als bedrijf, streven er voortdurend naar nieuwe methoden van
dienstverlening te ontwikkelen die de beleving van de klant tot een
succes maken, die gedenkwaardig zijn en die de concurrentie lichtjaren
voor zijn.'
Andere prijzen die ClientLogic onlangs in de wacht sleepte zijn de
'Gold MVP Quality' en de 'CRM Excellence' awards van Customer
Inter@ction Solutions, en voor het tweede opeenvolgende jaar de 'High
Call Volume' award van SSPA STAR. Daarnaast is ClientLogic
COPC-gecertificeerd in Ierland, Frankrijk en Canada. Over
ClientLogic
ClientLogic is internationaal provider van geïntegreerde oplossingen
op het gebied van klantenbeheer, inclusief het verzorgen van het
contact met de klanten en de dienstverlening. Het hoofdkantoor van
ClientLogic, dat een dochteronderneming is van de op diverse gebieden
opererende Canadese Onex Corporation, is gevestigd in Nashville,
Tennessee en het opereert op 46 locaties in 9 landen door Noord
Amerika en Europa. ClientLogic biedt haar meer dan 250 gerenommeerde
klanten in het bedrijfsleven een internationale reeks van diensten,
inclusief geïntegreerde acquisitie, lijstmanagement en courtage,
databaseontwerp en -ontwikkeling, multikanaals customer en technisch
support (telefoon, fax, e-mail, chat, doe-het-zelf-hulp, etc.),
e-commerce services en opslag/dienstverlening. Voor meer informatie
over het bedrijf, surf naar www.clientlogic.com .
Susanne van Karsen,
ClientLogic,
Telefoon:(+31) (0) 70 305 1771,
Email: Susanne.Karsen@clientlogic.nl
05 jun 02 13:05