Gemeente Rotterdam
Onderzoek herziening TramPlusLijn Carnisselande
De gevolgen van een eventuele herziene tracékeuze van het Rotterdamse
deel van de TramPlusLijn Carnisselande worden in kaart gebracht.
Rotterdam en het ministerie van Verkeer en Waterstaat zullen de
komende veertien dagen de inhoudelijke en procedurele gevolgen en de
financiële consequenties van alternatieven voor het tracé via de
Groene Hilledijk in beeld brengen. Dat heeft de Rotterdamse wethouder
voor Verkeer en Vervoer, Stefan Hulman, maandag 3 juni afgesproken met
demissionair minister Netelenbos (Verkeer en Waterstaat).
De minister heeft de bereidheid getoond te willen praten over de
financiële consequenties van een ander tracé, die de gemeente
Rotterdam, noch de Stadsregio, kunnen dragen. Op basis van de
inventarisatie zal worden bekeken of een alternatief tracé mogelijk
is.
Minister Netelenbos toonde zich vorige week, tijdens een gesprek met
het Samenwerkingsverband Bewoners en Belangenorganisaties Groene
Hilledijk, gevoelig voor het pleidooi af te zien van het tracé over de
Groene Hilledijk. De tracékeuze voor het Rotterdamse deel van de
TramPlusLijn Carnisselande via Groene Hilledijk, Dordtse Straatweg,
Slinge en Langenhorst kwam vorig jaar tot stand na het doorlopen van
een zorgvuldige planprocedure.
Over twee weken zal wethouder Hulman op grond van de resultaten van de
berekeningen van de kosten van het alternatief voor het tracé Groene
Hilledijk opnieuw met minister Netelenbos spreken.