Gemeente Groningen
4
JUN
17.19
Persbericht
Loket Bouwen & Wonen scoort goed tot uitstekend
04-06-2002
In het jaarlijks terugkerend klanttevredenheidsonderzoek blijken zowel
het Loket Bouwen & Wonen als de afdeling Bouw-, Woningtoezicht &
Monumenten van de dienst Ruimtelijke Ordening/Economische Zaken goed
tot uitstekend te scoren. Het onderzoek, in de vorm van een
telefonische enquête, is uitgevoerd door Pro Facto van de
Rijksuniversiteit Groningen. Het onderzoek was onderverdeeld in
zogenaamde tevredenheidsscores en houdingscores.
In het onderzoek is voor het eerst niet alleen de tevredenheid over de
klantgerichtheid van het Loket Bouwen & Wonen gemeten maar tevens de
tevredenheid over de afdeling Bouw-, Woningtoezicht & Monumeten (BWM)
Bij het Loket gaat het om aanvraag en afhandeling van
bouwvergunningen, bouwmeldingen en sloopvergunningen. Bij BWM kan men
terecht voor ligplaatsvergunningen, monumentenvergunningen en
kamerverhuurvergunningen. In de categorie tevredenheidsscores zijn
ondermeer de telefonische bereikbaarheid, informatieverstrekking en de
afhandeling van vragen en problemen gemeten. Over het algemeen zijn de
resultaten goed tot uitstekend. Punten die voor verbetering vatbaar
zijn, is ten eerste de bekendheid van de vaste contactpersoon. Ten
tweede moet de informatie over de termijnen van voorzieningen bij een
kamerverhuurvergunning verbeteren.
In de categorie houdingscores zijn vijf persoonskenmerken aan de orde
gesteld. Over het algemeen worden de medewerkers als duidelijk,
deskundig en behulpzaam gekwalificeerd. Voor het Loket Bouwen & Wonen
zijn de scores ten opzichte van het klanttevredenheidsonderzoek van
2000 gestegen.