Gemeente Woudrichem
04/06/2002
Nieuwe organisatie voor Werk, Inkomen en Zorg
Sociale zaken Werkendam en Woudrichem nu samen Buro Altena voor Werk,
Inkomen en Zorg
De gemeenteraden van Werkendam en Woudrichem besloten
in februari jl. hun afdelingen sociale zaken op te heffen en de taken
onder te brengen in het gezamenlijk opgerichte Buro Altena voor Werk,
Inkomen en Zorg.
Men nam dit besluit om op deze manier efficiënter en klantgerichter
te kunnen werken.
De nieuwe organisatie voert alle taken uit op het gebied van
arbeidsreïntegratie
en sociale activering, het verstrekken van uitkeringen (Abw, Ioaw en
Ioaz) en het minimabeleid. Het kantoor van het Buro Altena voor Werk,
Inkomen en Zorg wordt ondergebracht in het gemeentehuis van Werkendam.
In het gemeentehuis van Woudrichem komt een loket voor de inwoners uit
die gemeente.
Inwoners uit zowel Werkendam als Woudrichem kunnen voortaan met hun
vragen over werk, uitkeringen, bijzondere bijstand,
schuldhulpverlening en ander minimabeleid terecht bij:
Buro Altena voor Werk, Inkomen en Zorg
Tel (0183) 50 72 00
Fax (0183) 50 73 00
E-mail info@werkendam.nl
Bezoekadressen:
Gemeente Werkendam: Raadhuislaan 2, 4251 VS Werkendam
Gemeente Woudrichem: Raadhuisplein 1, 4285 CP Woudrichem
Openingstijden: elke ochtend van 09.00 tot 12.00 uur; buiten deze
tijden om dient telefonisch een afspraak te worden gemaakt via tel
(0183) 50 72 00.
Postadres: Postbus 16, 4250 DA Werkendam
De aanvragen voor WVG voorzieningen voor ouderen en gehandicapten
worden
al vanaf 1 januari j.l. verzorgd door het Regionaal Indicatie Orgaan,
zowel voor
Werkendam als Woudrichem. Het Buro Altena voor Werk, Inkomen en Zorg
draagt zorg voor de realisatie van deze WVG voorzieningen.
Informatie over het aanvragen van WVG voorzieningen is verkrijgbaar
bij het RIO in Almkerk, tel. (0183) 40 52 00. Als het gaat over de
realisatie
van de voorzieningen kunt u contact opnemen met het Buro Altena voor
Werk,
Inkomen en Zorg.