Gemeente Woudrichem

04/06/2002
Nieuwe organisatie voor Werk, Inkomen en Zorg
Sociale zaken Werkendam en Woudrichem nu samen Buro Altena voor Werk, Inkomen en Zorg

De gemeenteraden van Werkendam en Woudrichem besloten in februari jl. hun afdelingen sociale zaken op te heffen en de taken onder te brengen in het gezamenlijk opgerichte Buro Altena voor Werk, Inkomen en Zorg.
Men nam dit besluit om op deze manier efficiënter en klantgerichter te kunnen werken.

De nieuwe organisatie voert alle taken uit op het gebied van arbeidsreïntegratie
en sociale activering, het verstrekken van uitkeringen (Abw, Ioaw en Ioaz) en het minimabeleid. Het kantoor van het Buro Altena voor Werk, Inkomen en Zorg wordt ondergebracht in het gemeentehuis van Werkendam. In het gemeentehuis van Woudrichem komt een loket voor de inwoners uit die gemeente.

Inwoners uit zowel Werkendam als Woudrichem kunnen voortaan met hun vragen over werk, uitkeringen, bijzondere bijstand, schuldhulpverlening en ander minimabeleid terecht bij: Buro Altena voor Werk, Inkomen en Zorg
Tel (0183) 50 72 00
Fax (0183) 50 73 00
E-mail info@werkendam.nl

Bezoekadressen:
Gemeente Werkendam: Raadhuislaan 2, 4251 VS Werkendam Gemeente Woudrichem: Raadhuisplein 1, 4285 CP Woudrichem Openingstijden: elke ochtend van 09.00 tot 12.00 uur; buiten deze tijden om dient telefonisch een afspraak te worden gemaakt via tel (0183) 50 72 00.

Postadres: Postbus 16, 4250 DA Werkendam

De aanvragen voor WVG voorzieningen voor ouderen en gehandicapten worden
al vanaf 1 januari j.l. verzorgd door het Regionaal Indicatie Orgaan, zowel voor
Werkendam als Woudrichem. Het Buro Altena voor Werk, Inkomen en Zorg draagt zorg voor de realisatie van deze WVG voorzieningen.

Informatie over het aanvragen van WVG voorzieningen is verkrijgbaar bij het RIO in Almkerk, tel. (0183) 40 52 00. Als het gaat over de realisatie
van de voorzieningen kunt u contact opnemen met het Buro Altena voor Werk,
Inkomen en Zorg.